- „Уруку – експедиция Амазонка“ – едно много пристрастно ревю - март 16, 2022
- ТРИ…ТРИК…ТРИКАЗКА. - декември 20, 2020
- „Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле!“ – народна мъдрост - октомври 6, 2020
Предполагам повечето от вас са чували за ловци на духове (НЕ, не говоря за псевдо римейка от 2016). Та ако не сте чували, на кратко, става дума за 4-ма ловци на духове, които с футуристична технология улавят спиритичната материя на паранормалните явления и по този начина пазят света от зли духове и демони. В Ghostel нещата са леко на обратно. Тук вие влизате в ролята на един такъв призрак, който „лови“ (по-скоро плаши) хората.
Закачливото заглавие на играта само по себе си подсказва още преди отварянето на кутията, че ще става въпрос за игра в хостел обладан от духове. Малката симпатична кутия обаче крие много повече изненади от колкото може да се очакват.
Тематично разрисуваната карта на стара постройка от средата на 19 век идеално пасва на призрачната обстановка, в която авторите искат да ни потопят. Дъската на играта е максимално oползотворена както с илюстрации така и с всички необходими сектори за поставяне на картите с гости (за които ще разкажа по-подробно след малко) и следене на точките на всеки играч.
Какво още ще откриете в кутията? Ами голяма торба със зарчета по един комплект във всеки цвят съответстващ на дадения призрак. Четири страхотни, веселяшки фигурки на призраци, които са по-скоро сладки и миловидни от колкото страшни. Голямо количество карти – гости и ъпгрейди. И не на последно място – тоукъни и пулчета за следене развитието на играта.
Сетинга на играта е сравнително бърз и лесен, ако вече поне веднъж сте я играли. Ghostel е походова игра с фиксиран брой действия за всеки играч. Състои се от две основни фази – дневна и нощна. И се играе до момента, в който се изчерпат всички карти в посетителския дек.
Играта започва с нощна фаза, в която духовете започват да плашат посетителите на хостела. Всеки играч има по три хода, като играе само един на завъртане, така в края на фазата всеки е минал по три рунда. Основното занимание и най-важна цел на играчите е да плашат посетителите на Ghostel-a, като по този начин трупат точки, които в края на играта могат да ги направят победители. Също така играчите могат да се коооперират по двойки или да си пречат, поставяйки съответните тоукъни като бариери.
Плашенето на посетители може да стане по два начина. Събирайки необходимия брой точки чрез поставяне на зарче върху картата с госта или изпълнение на специалното условие в горния десен ъгъл на картата – специална комбинация от зарчета или фобия.
След края на нощната фаза идва ред на дневната фаза, по време на която духовете си отпочиват от тежката и изморителна работна вечер и отброяват спечелените точки. По време на тази фаза в хотела пристигат и нови посетители заемащи местата на страхливо избягалите (поставяте нови карти, изтеглени от посетителския дек).
Също така срещу част от натрупаните точки можете да си закупите една или няколко ъпгрейд карти от трите възможни вида. В началото на играта всички участници започват с равен брой зарове, но по време на дневната фаза могат да си набавят още благодарение на ъпгрейд картите – Terror bonus. Другите два типа карти са: Spookie favours и Scare tactics. Spookie favours лично за мен са най-тактическите карти в тази игра, защото предлагат действия, които директно повлияват на хода на играта още в момента на тяхното изиграване. Scare tactics са картите, които ви позволяват да плашите гости използвайки техните фобии срещу самите тях. Без такава карта няма как да активирате която и да е фобия на дадения посетител.
Правилата на играта са кратки, точни и ясни,но въпреки това играта не е подходяща за деца под 10 годишна възраст. Авторите в случая са решили да ви улеснят максимално, като в книжката с инструкциите са сложили линк към видео с примерен геймплей, разясняващо бързо и лесно кое как и защо 🙂
Да не пропусна да кажа и нещо за артовете на дъската и картите – страхотно тематични са. Както вече казах, общия план на стара постройка изобразен на дъската директно създава призрачно усещане от самото начало, а карикатурно изобразените посетители допълнително подпомагат за веселото настроение по време на игра.
Като заключение Ghostel е една лека и приятна семейна игра, с голяма доза ретро излъчване. Много ми напомня за времето, когато нямаше видео и кабелна, а семействата можеха да отделят 2-3 часа събота вечер (защото по ефирната телевизия даваха само глупости) за две разигравания на подобно заглавие в компанията на децата си.
Ако искате да поразгледате още малко информация за играта, можете директно да се пренасочите към сайта на производителите.
Можете и да се свържете и с партньорите ни от Pikko Games и да ги питате дали не могат да ви издирят някое друго копие.