събота, март 28, 2020
Заглавна страница » Настолни игри » Sagrada – претендент за най-красива игра на годината
Sagrada – претендент за най-красива игра на годината

Sagrada – претендент за най-красива игра на годината

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

Всяка година излизат все повече „игри за зарибявки“. Такива с готина визия, елеменатарни правила, подходящи за нови хора и усещане за „филър за геймъри“. Казвам „усещане“, защото доста от тези игри излизат от времевата мярка, с която сме свикнали, за да наречем игра „филър“.

Sagrada отново е със Сплендърската атмосфера, но по-скоро може да се причисли към Spice Road жанра, тъй като има нотка геймърство в нея. Сравняват я и с Roll Player, но няма какво да кажа по въпроса, тъй като не съм пробвал тази игра.

Sagrada Familia е стара и красива католическа църква в Барселона. В играта вие сте майстори художници, които се опитват да изрисуват най-добрия стъклопис. Само от думата стъклопис трябва да ви стане ясно, че играта е красива. От визията и рисунките, до кристално изглеждащите зарове. Красивият хаос в класическия стъклпис тук присъства с цялата си слава и играта би имала известен проблем при хората с далтонизъм. Тествано е с такъв човек, съществува проблем с цветовете.

И тъй като къде ли не тръбя, че обичам игрите с пространствени пъзели, като ви кажа, че играта провокира точно такова мислене, трябва да ви е ясно, че Sagrada е повече от мой тип… въпреки че не бях напълно очарован след първата си игра. Но за това след малко.

В Sagrada вие се опитвате да решите собствен пъзел, като редите зарове върху ваш борд. В края на играта ще сте си запълнили 3Д стъклото напълно (в общия случай) и ви гарантирам, че то ще изглежда великолепно.

За целта вие ще „драфтите“ (избирате от предварително хвърлени зарове) зарове от средата на масата и ще се питвате да ги наконтите във вашия си пъзел.

Има няколко условия. Все нов зар трябва да е съседен до стар зар. Всеки съседен (но само ортогонално) зар трябва да е с различна стойност и цвят от заровете около него. Освен това има места, където трябва да сложите конкретна стойност или цвят.

В началото на играта всеки получава пъзел, който си го пъхва в личния борд по уникален и функционален начин

За какво се борите в Sagrada? За точки, естествено. Всяка игра ще се обръщат три различни начина на точкувания, като вие отделно ще имате още една тайна цел.

Пример: За всяка колона от само различни цветове получавате точки, или пък за комплекти от еднакви стойности.

Точно тази комбинация от три цели понякога може да бъде изключително вълнуваща и предизвикателна, но друг път може да не бъде чак толкова вдъхновяваща. Още в първата ми игра трите цели не се връзваха много една с друга и беше трудно да се следят. Но във втората ми игра беше възможно да сложиш зар, който да отговаря на всички изисквания. Така де, дребно мрънкане, което не променя ЧАК толкова опита ви с играта, но е добре да знаете, че съществува такова нещо.

Освен тези точкувания, всеки играч има тайна цел – определен цвят зарове. В края на играта ще получи толкова точки, колкото е сбора от стойностите на заровете. Това че целите са тайни не носи нищо, тъй като още на втория или третия ход ще знаете кой играч към кои зарове се стреми, а и освен това – тук хейт драфта не е толкова силен, като в други игри. В началото може би наистина ще имате възможности – ако ви вършат работа два зара винаги е по-добре да отмъкнете този, който е нужен и на друг. След средата обаче, пъзелът се затваря и започвате да търсите конкретни неща. Тогава по-малко ще ви интересува какво събират другите.

Дори и да беше само това, играта щеше да е страхотна. Само че…  има и специални умения. В играта отново влизат само три карти от малко тесте с умения. По време на хода си можете да ползвате което искате от трите умения, като дадете кристал (ресурс, който получавате спрямо трудността на пъзела ви). От тук нататък всяко ползвано вече умение струва два кристала вместо един. Тези умения са неща от типа на размяна на зарове, хвърляне наново на заровете, или пък теглене на нови зарове.

Заключение

Sagrada е прекрасна семейна игра. Дори на кутията си пише – Family Game. Визията е покъртително добра, а геймплеят е лесен за разбиране. Играта е предизвикателна и за геймъри, тъй като все пак по време на ходовете си имате интересни избори, а всяка игра ще имате различни пъзели за решаване. Да, взаимодействието не е фокусът на играта, но ако искате да бъдете неприятни един с друг, можете да го направите.

Това е една от най-красивите игри за 2017, като козметиката е не само тематична, но и функционална.

Който и да сте, няма да сбъркате със Sagrada.

ПЛЮСОВЕ:

  • Феноменално красива
  • Елегантни правила
  • Подходяща за всеки
  • Огромна преиграваемост

МИНУСИ:

  • Понякога комбинацията в картите са точкуване може да е странна

Можете да купите тази красотъ от приятелите и партньорите ни от Time2Play. Т

Купи: Sagrada

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*