- Руммикуб – видео представяне - август 17, 2015
- Игри с вълнуваща кулминация - август 6, 2015
- Res Publica: 2230AD – Kickstarter превю - август 3, 2015
Както и миналия път, днес ще ви разкажа за нещо различно от тъмници. Днешната игра е издадена през 2008 от FFG, а през 2011 се издава ново издание(което ще разгледаме днес 🙂 ). Играта е дело на дизайнерите Бруно Файдути и Джеф Гонтиер. Добре дошли на подводницата
„Червеният ноември“ не е обикновена подводница. Това е експериментална атомна подводница управлявана от гноми, които адски обичат грог. За жалост подводницата е обречена и гномите трябва да се справят с всякакви лоши неща, които се случват на борда (и извън него) на подводницата и да оцелеят 60 минути в този ад, докато дойде спасителният екип и да ги измъкне от там. Обаче каквото и да става, винаги можем да сръбнем малко грог за кураж!
Компонентите
Какво ще намерим в кутията:
- Книжка с правила
- Дъската за игра
- 8 фигурки на тичащи гномчета
- над 100 карти
- 10 стенно зарче
- около 39 токенчета (включително 3 дървени кубчета)
Геймплей
„Червеният ноември“ може да се играе от 1 до 8 човека за около 1 или 2 часа. Играта е лесна и достъпна за нови играчи, но все пак предоставя и достатъчно предизвикателство за запалените геймъри.
1. Цел
Както написах по-горе, целта на играта е да оцелеете в този хаос, който назрява около вас за 60 минути (игрално време 🙂 ), докато спасението идва. Тука сега идва и забавната част. Играчите печелят играта, ако всички гноми оцелеят до 60-тата минута, ОБАЧЕ правилата за победа могат да бъдат променени. В играта има предмет „Водолазен костюм“ чрез който някой от гномите (може и да е повече от един) може да напусне подводницата и да зареже своите дружки в ужаса, тогава правилата са такива, ако гномите оцелеят, този който е напуснал – губи, иначе ако другите умрат, напусналия печели играта. Забавно, а? 😀
2. Как губим?
Играта предвижда само 1 начин за победа – оцеляването. Обаче това, което ми харесва е, по колко различни начина можеш да загубиш:
- да ви изяде Кракен
- да ви се подпалят „стаите“
- да ви се наводни подводницата
- да ви гръмнат снарядите в торпедното
- да ви се стопи атомния реактор
- да ви свърши въздуха
- екипажа ви да измре
Също така, как може да умре гномчето ви:
- Удавя се
- Подпалва се
- Друг гном го пребива
- Гномчето ви е извън подводницата и му свършва въздуха на водолазния костюм
Весело, а? 😀
3. Как тече времето? (или това което ме грабва в играта)
Играта предоставя хитра механика за времето. На базата на времето се определя кой е наред и какво се случва в подводницата (лошите неща). По време на вашия ход имате 4 фази, като за всяко действие във фазите, вие трябва да прецените колко време искате да отделите. Спрямо това колко време сте заделили се случват добри и лоши неща. По ръба на игралната дъска има лента с 60 квадратчета, които представляват 60-те минути, в които ще трябва да оцелявате. В зависимост, на квадратчетата има нови събития, предмети и т.н. Всяко ваше действие се отбелязва, чрез маркерче, колко минути сте изразходили за него. Маркерчетата ви се движат от 60-тата минута към 0-лата (края на играта, когато идва помощта).
4. Правилата (на кратко)
Правилата на играта са сравнително прости и се обясняват лесно, но е въпрос на време играча да свикне с това какво му предлага ситуацията и как да подходи към нея. Всеки играч разполага с 4 фази на ход, като чий ход е, се определя по това, чий маркер е най-близко до 60-тата минута. Например: на играч първи маркера му е на 55 минута, а на втория е на 50. Маркерчето на играч 1 е по-близко до 60-тата минута, затова е ред на играч 1 да изиграе своя ход). Какви са фазите и как протичат нещата там?
- Фаза 1 – движение
По време на тази фаза можете да се придвижвате из частите на подводницата. Примерно, ако искате да се преместите от стая 1 в стая 2:
– първо ще трябва да отворите съответния шлюз, което ще ви струва 1 минута
– второ – ако стаята е наводнена (стая 1 или 2) водата се прелива по стаите и ако има пожар в съответната стая, то пожара се изгася, като всичко това не струва време
– трето – можете да останете в стаята в която се намирате или да преминете в другата, като ако в другата няма вода, то това ви струва 0 минути, иначе 1. Ако обаче в другата стая има огън, то вие не можете да преминете в другата стая, ако нямате съответният предмет - Фаза 2 – действие
По време на тази фаза можете да изпълните някое от следните действия:
Както се вижда на картинката, за всяко действие отделяте някакво време (по ваш избор) за да го извършите. Тука идва частта с това дали съответното действие ще бъде успешно или не :). Как се смята това? Първо обявявате за какво време ще извършите действието, добавяте бонуси(чрез предмети) и хвърляте зар, ако числото на зара е по-малко или равно от сумата на времето и бонусите, то действието ви е успешно. Разбира се, ако искате да отделите 10 минути от времето ви, то си гарантирате автоматичен успех, но не се знае какви други събития ще излязат, докато вие работите 🙂 (драма, а?)
Какво печелите от действията? Спасение! 😀 Чрез действията поправяте различни неща в подводницата, така се спасявате от стопяване на атомния реактор, пожарите, наводненията и т.н. - Фаза 3 – проверка за припадък
По време на тази фаза ще проверяване дали гнома ви припада. Това се определя от това колко грог сте изпили в играта. Спрямо изпития грог, имате показател „трезвеност“. В тази фаза, ако сте пили грог (показателя ви „трезвеност“) се влошил, се тегли карта събитие, ако числото на карта е по-малко или равно на показателя ви трезвеност, то гнома ви припада и сте принудени да си добавите още 10 минути наказание на времевата лента. - Фаза 4 – обновяване
По време на тази фаза се следи какво се е случило, през минутите, които сте отделили за вашите действия. В тази фаза се теглят новите събития.
5. Тестето със събитията
Това са различни карти, на които е описано какво се случва в подводницата. Обикновено на картите пише: „Появява се огън в произволна стая“, „Произволна стая се наводниява“, „След 15 мин ще ви изяде Кракен“, „След 10 мин. ще ви се разтопи атомния реактор“ … абе все забавни неща, но има и 4-5-6 карти, на който не се случва нищо. 🙂
6.Тестето със предметите
Гномите имат възможността да използват предмети, които да им помагат в действията (да увеличават шанса им за успех и т.н.). В частта на подводницата с екипировката, гномите могат да си теглят предмети, които да използват по-късно.
7. Грогът (или забавната част от играта)
С грог можете да се сдобиете винаги от капитанската кабина. Като го пиете, придобивате кураж и може да минавате през стаи с огън или да гасите огън, но след като изпиете бутилка грог, вече не сте напълно трезвен и можете да припаднете. Забавно е, когато в желание да помогнеш на ближните се напиеш и после припаднеш, а за това, че ти си се напил, другите трябва да се оправят с проблемите, които ще се появят. 😀
Лично мнение
Обичам кооперативни игри! Трудна и нечестна, но същевременно пристрастяваща и лесна за обяснение. Играта може да се използва както filler така и като основна игра за вечерта. Играта притежава един малък недостатък. Заради нечестността си, може да подейства демотивиращо на играчите, но победатата няма да е сладка. Друго, което ми допада е хитрия начин за определяне на ходовете и събитията в играта – времето, а тематично – играта през цялото време се старае да ти напомни, че си в „умираща“ подводница и всеки момент може да загубиш. Красота! (и грог!)
Преглед на статията
Оценка
Накратко: Моля подкрепете ни като дадете оценка, харесате и споделите това ревю! Ако се чувствате разговорливи можете да ни оставите и коментар. Уверяваме ви, четем всички коментари!