- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Seals e базирана на математическа теорема, която един ден един от тримата собственици на Mandoo Games е представил, като е използвал тесте с карти. Теоремата се нарича „Hall’s Marriage”. Малко по-късно компанията е решила да издаде играта.
Може ли една математическа теорема да се превърне в добра игра? Сигурно. Но тази не е такава.
Seals прилича на класическа Кента, в този смисъл и на Кент-Купе, с изключение на това, че не е в реално време и забавното безумие е изчезнало.
Тук целта ви е да съберете четири еднакви карти или поредица от 10 числа.
В играта има пет цвята с числа от 1 до 10 и по една монета във всеки цвят. Отделно има още две червени монети.
В началото на играта се обръщат четири карти и когато е ваш ред вие вземате или карти с еднакъв цвят, или такива с еднакъв символ (число или монета). След това можете да свалите колкото искате сетове.
Сетовете са следните:
- Четири еднакви числа (от 1 до 5) – 1 точка
- Четири еднакви числа (от 6 до 10) – 2 точки
- Четири монети – 3 точки
- Поредица от числа от 1 до 10 – 4 точки
След като някой свали готов сет/комплект, рундtът свършва и всеки хвърля картите. Те се разбъркват и започва нов рунд.
Играе се или до 5 точки или до 5 рунда.
Това е играта. Наистина прилича на математическа теорема или на някой класическа детска игра, но…
Заключение
Seals е просто… скучна. Разбирам, че врътката тук е в това дали да рискувате и да събирате поредни числа или просто да пуснете комплект от четири еднакви. Само че… вие вероятно ще пускате четири еднакви. Просто защото ще се учудите колко трудно се събира дори най-ниската комбинация. В играта има пет числа от всяко и ако имате две тройки и на следващия ход излязат и двете тройки пред някой друг, той веднага ще ви ги вземе. През повечето ни игри се е случвало така, че събираме купища карти без никакви комбинации.
Освен това винаги е очевидно какво да се вземе. Ако на масата има три карти с еднакъв цвят е по-добре да не се замисляте. Все за нещо ще послужат. С други думи, играта се усеща програмирана, а изборите ви дори не се опитват да се преструват на истински.
Не разбирам и защо комплекта от 1 до 5 трябва да дава по-малко от комплекта от 6 до 10. На практика числата нямат никакво значение и са еднакъв брой в тестетата. Ако имаше повече единици или двойки, това щеше да се балансира… и всъщност би оправило доста неща.
Както е в момента, играта просто… не става. Независимо колко е бърза.
ПЛЮСОВЕ:
- Математиката е полезна за вашите деца
МИНУСИ:
- Твърде случайна
- Твърде програмирана
- Твърде небалансирана