- Почти ревю: Betrayal at House on the Hill: Widow’s walk - януари 3, 2017
- Mystic Vale – Следващо поколение deckbuilder - ноември 11, 2016
- ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре - ноември 4, 2016
Ако сред вас има такива, които следят какво пиша из интернет пространството, то може би те са забелязали жарта(макар и позагаснала), с която говоря за Magic: The Gathering. Дори ако се разровите дълбоко из този сайт, вие ще откриете, че първите статии, които написах за него са точно за това как се играе Magic: The Gathering.
И макар да не вярвам да има такива, то добрата практика ме кара да обясня какво представлява MTG, за тези от вас, които не знаят. Това е игра с карти, която се смята за една от първите, да не кажа и първата CCG игра. Дело е на дизайнера Ричард Гарфийлд и Wizards of the Coast(които тогава между другото са се помещавали в едно мазе хе-хе) през далечната 1993 година. В играта вие и вашият съперник сте магьосници, които ще играете карти от ръцете си, призовавайки по този начин ужасни чудовища и отприщващи смъртоносни стихии. Победител в играта е този, които успее да намали точките живот на противника си до нула.
Да се върнем обаче на Wizards за малко. След огромният си успех на хартия, компанията решава да пробва късмета си и на пазара на видео игри, където до 2009 имат спорен успех. Успехът им идва с излизането на първият Duels of the Planeswalkers. Играта е толкова успешна, че Крайбрежните магьосници пускат нов DoP всяка година, използвайки го да представят новите си карти и механики на предпочитащите видео игрите. До тази година обаче, Wizards of the Coast никога не са пускали безплатна игра на пазара. Докато не дойде Magic: Duels. Дуели е нещо като…Hearthstone за Magic, макар че това е много неточно сравнение, тъй като двете игри са много различни като геймплей. За целите на по-лесното разбиране обаче това сравнение мисля, че ще свърши работа.
Под Hearthstone за Magic имам предвид най-вече като възможности, които предлага играта и като бизнес модел също. О, да, в играта можете да си купите карти с истински пари…ама то можете и в реалния живот, така че стига мрънкахте. Този, който има повече пари, винаги ще има повече карти, фигурки, марки, стари монети или там каквото колекционирате. Да се върнем на Duels обаче и да видим по-подробно какво предлага…и какво му липсва.
С пускането си в играта вие ще намерите карти от новия Battle of Zendikar комплект, което си е доста готино според мен. Практически за без пари можете да видите доста нови карти, че дори и да пробвате някои от тях. Ако искате повече карти, разбира се ще трябва да си купите повече буустъри, което освен с реални пари можете да направите и с такива, които сте си изкарали в играта, чрез дуели. С други думи теоретически би трябвало да можете с доста труд да си сглобите свястно тесте. То щото като хвърлите десетки левове за буустъри има гаранция за нещо, де…както и да е.
Друга прилика с творението на Blizzard са всекидневните куестове, които трябва обаче да бъдат изпълнявани с двуцветни тестета. Това, което Дуели предлага и до сега не съм виждал в други подобни игри са Общите куестове. Това са седмични куестове, в които всички, които играят играта могат да вземат участие, като просто допринесат за изпълняването им. Условията обикновено са „Играйте 100000 Instant карти“ или нещо подобно. Ако вземете участие, без значение с колко, в такъв куест, то когато той приключи вие ще получите наградата. Това е чудесно хрумване, защото не просто изпълнявате нещо, което ще ви даде награда и за това не се налага да имате специално тесте или да играете специален вид дуел, а и защото е много добър начин да се помогне на нови играчи.
И понеже сме тръгнали с добро, да продължим. Нещото с което MD изпъква пък пред предшествениците си е разнообразието от режими на игра – самостоятелна кампания, срещу ИИ с няколко нива на трудност. Срещу хора онлайн, като тук влиза и звездата на отбора The Two Headed Giant. Това е режим на игра, в който двама души работят заедно срещу други двама. Изключително забавен начин за игра на Magic. Единствено се получава малко нечестно, когато няма играч за един от двата отбора и ви насади с ИИ на ваша страна… А, можете да играете дори, когато нямате интернет, само че тогава няма да ви запомня прогреса и изкараните пари. За случаите, когато много ви сърби крастата и нямате връзка със света…с интернета исках да кажа – върши работа.
Освен добри нови неща обаче Дуели е наследила и хубави страни на предшествениците си, като чудесните, детайлни туториали, които ще ви обяснят всеки един аспект на играта. Изключително важно нещо, което трябва да присъства, тъй като каквото и да си говорим Magic е доста сложна игра и е хубаво да има кой да ви обясни какво и защо се случва. Но освен да играете, играта ще ви научи и как да си правите тесте. Абе с две думи, трудно може да намерите по-добър начин да започнете да се занимавате с Magic, ако до сега не сте.
За жалост Magic: Duels не е единствено наследил добрите черти на предшествениците си, той е наследил и някои лоши. Например все още изглежда ужасно… имам предвид, най-вече масата, на която се играе. Та тя изглежда като направена от… стомана???(тъй де, играта е дело на Stainless Steel Studios, вярно, ама все пак). Определено не ми помага да си представя, че съм магьосник, който призовава огнени кълбета и огромни чудовища. Помага ми да видя как си цъкам някакви карти с яки рисунки на една маса. Разбирам, че Wizards не искат да променят нещо което работи и с което са свикнали хората, но почти не останаха дигитални CCG игри, които да изглеждат толкова скучно.
Друг минус на играта е скоростта й. Dues, като всеки предишен Planeswalkers, е бавна. Това е резултат най-вече от анимациите по време на бой, което се комбинира и с факта, че Magic е бавна игра по принцип. Тук някои ще кажат „Еее, то няма как, Magic си е Magic, с всичките неща, за които трябва да мислиш, няма как.“ Не съм съгласен. Вижте HEX, тя много прилича на Magic, дори до скоро се съдиха заради това. HEX обаче е доста по-бърза игра. Wizards може отдавна да са на пазара, но явно има и какво още да научат.
Стига толкова мрънкане обаче. Нека да обобщя с няколко думи…че то стана едно дълго…
Magic: Duels е смела стъпка в среда, в която Wizards до сега не са стъпвали – безплатните игри. И докато играта определено има какво да предложи, като Дневни куестове и самостоятелни кампании разказващи историите на някои от най-известните Planeswalker-и, то тя продължава да страда от същите проблеми, от които страдат и предшествениците й. А именно скучният й външен вид и бавен геймплей.
Обаче! ОООбаче! Magic Duels със сигурност е най-добрият начин да започнете да се занимавате с Magic: The Gathering или пък само да я пробвате от любопитство.
SteamОфициален сайт