- Почти ревю: Betrayal at House on the Hill: Widow’s walk - януари 3, 2017
- Mystic Vale – Следващо поколение deckbuilder - ноември 11, 2016
- ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре - ноември 4, 2016
Това е нещо като превю/първи впечатления от първият експанжън на една от любимите ми игри – Betrayal at House on the Hill. Ако не знаете какво е Betrayal, то може да прочетете повече ето тук.
Експанжъна добавя нови евенти, омени, предмети, стаи, нов етаж, няколко дребни нови механики и още няколко (точно 50) нови сценария. Точно така, с експанжъна ще имате 100 сценария, които могат да ви се случат, когато играете. Преди да продължа искам да кажа, че не съм играл всички 50 нови сценария, не съм играл дори всички от старите 50, но от няколкото нови, които успях да играя имам следните впечатления, които ще споделя с вас в следващите редове.
„Всичко ново е всъщност…“
Ако сте играли поне няколко игри на Предателството знаете, че е много възможно някой от вас да попадне в мазето без да може да се измъкне от там доста дълго време. Ами вече опасността от това е много по-малка, тъй като има механика, която ви позволява да се мятате до „landing“-те на съседните под или над вас етажи.
Вече също имате токени, с които да си маркирате стаите, от които можете да увеличите статистиките на героите си, за да не мамите.
Другото, което също ми направи впечатление е, че новите сценарии (не знам дали всички, както казах…) имат доста повечепълнеж от към история, както и от действия, които трябва да извършите по време на „хаунт“-а. Ще ви се налага повечко да обикаляте из къщата. За мен това е плюс, вярно изменя малко баланса (за това малко по-късно), но все пак създава по-реална „хорър“ обстановка(???). Какъв ще е тоя хорър филм, в който главните герои не бягат насам-натам, без да знаят какво правят?
Като цяло новото, което носи експанжъна е по време на „хаунт“-вете. Там са повечето нови механики. Няма да навлизам в подробности, тъй като това ще „спойлне“ играта, което не е желателно да се прави. Съжалявам, ще трябва да я играете =D
За жалост, въпреки новите добри неща, виждам същия проблем, който имат и старите сценарии – не всички са балансирани. Едни са по-лесни за „оцеляващите“, други за лошия… всъщност, не се изразих правилно. Едни са супер трудни за оцеляващите, а други са много трудни за лошият. Някои са ок…
Най-голямата промяна е разбира се бройката нови сценарии, които идват с експанжъна. Още 50!!! Общо сто сценария! Това са страшно много сценарии и играта за много дълго време може да ви се усеща различна. За жалост Betrayal никога не е имал свястна механика за избиране на друг сценарий от този, който ви се е паднал. Бих се радвал, ако имаше такава, особено сега, когато искам да видя новите по-бързо. Разбира се, нищо не ви спира да си го смените, но има шанс да си счупите сценария и да го осъзнаете в средата на „хаунт“-а, когато вече ще е късно.
Сега се сещам, още нещо което имаха шанса да оправят, но не са – ужасните щипки за хексагоните на героите ви. Щях да им простя прекалено голямата кутия, ако бяха включили нещо, което всъщност да върши работа, вместо това извинение за начин да се отбелязват показателите на героите………..
Да или Не?
Widow’s Walk, като цяло добавя още много от същото. Внася и нови неща, но те някак си не са достатъчно, за да кажа, че са основата на експанжъна. По моето скромно мнение това е разширение за хора, които са играли мнооооого Betrayal at House on the Hill, но не им е омръзнала и искат нови неща, с които да си играят.