- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Не, стойте! Това не е просто копирано ревю от преди малко. Всъщност Make’n’break е система, която се разпростира в най-различни игри. По-рано ви говорихме за таткото на франчайза и играта, от която тръгват всички останали. Architect е една от най-последните и макар базовата игра да е предназначена към по-малките, Architect си се бухва директно като за сериозни мислители и геймъри.
Често съм говорил за това колко харесвам пространствените игри и пъзеловидните заглавия. В Architect всеки играч получава класически инструмент за архитекти – „метър за мерене“. От онези, които сме си играли като деца – твърдите и разпъващите. Тези, не само че стават и за нормална работа с метър (имат си и инчове и сантиметри), но и са дори по-привлекателни, защото са разноцветни.
По подобие на оригинала и тук трябва да пресъздавате определена фигура, само че за разлика от класическия Make’n’Break тук се обръща карта и всички едновременно започват да въртят метрите си. Когато някой си мисли, че е готов, обръща таймер (пясъчен часовник) и всички останали имат около 30 секунди да си завършат конструкцията. Най-забавно е да си пръв, не само защото ще получиш най-много точки, но и защото ще се спукаш от „хилеж“, докато гледаш останалите как се мъчат, въртят, стягат, разтягат, ядосват се и най-вече – гледат тъпо.
Играта е трудна. Особено картите с висока трудност. Защото вие не просто трябва да направите формата, а трябва всеки определен цвят да си е на мястото. Често ще ви изглежда лесно, но щом започнете да разгъвате, изведнъж ще си помислите, че вашия метър е дефектен – сякаш всичко се получава наопаки. Понякога решението е просто, като да обърнете метъра, но често каквото и да правите, просто няма да ви се получи.
Като усещане играта по-скоро напомня на Dr. Eureka повече, отколкото на класическия Make’n’break и точно поради тази причина мисля, че се издига като една от добрите пъзел игри.
Заключение
Make’n’Break Architect е предизвикателна игра, която е по-скоро насочена към по-големите деца и дори геймъри. Привидната простота, показана най-вече от иначе чисто детския франчайз и шаренийката в кутията нека не ви залъгва. Струва си да вземете играта дори и само за геймърската си компания.
Разбира се, вие трябва да си падате по решаването на пъзели в реално време, тъй като тази игра е една от трудните такива.
И да, цялата тази работа е “gimmick”, но не е нещо, което отшумява. Това не е просто нещо, което ще цъкнете един-два пъти да се нахилите, заради глуповатите компоненти. Играта наистина си струва. Да.
ПЛЮСОВЕ:
- Предизвикателни пъзели
- Подходяща е както за семейства, така и за геймъри
- Можете да използвате компонентите и за обикновенни метри
МИНУСИ:
- По-трудна е, отколкото бихте очаквали
- Не е подходяща за малки деца
За повече информация, посетете сайта на производителите.