- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Преди няколко дни направих ревю на Import/Export. Определих я като игра с безброй комбинации между картите. Докато онази игра беше напудрена с нещо като тема и сравнително сложни механики, Space Race е изчистена до кокал и се фокусира изцяло върху тези комбинации. С други думи, в тази игра „комбоб яде“!
Тематиката на играта влиза в космическия тренд на началото на годината, само че тук се избягва научната фантастика и се разчита изцяло на историческото състезание за това кой пръв ще стигне големите постижения в космоса по времето на студената война.
Въпреки че стилистиката на играта изключва тематично обиграване (с други думи – играта си е изцяло абстрактна), то професионалните илюстрации ще ви помогнат поне малко да се вмъкнете в обувките на безумното хвърляне на милиарди преди около 70 години.
В Space Race всеки играч управлява собствена агенция на различна държава и целта му е да акумулира колкото се може повече точки, както е в живота.
По време на играта, играчите ще слагат карти пред себе си, като вземат или от ръката си, или от средата на масата, или от дискарда си, понякога дори и от другите играчи.
Освен с темата, Space Race носи и втора прилика с Race for the Galaxy. Всеки играч има 9 роли в ръката си. В началото на хода, всеки тайно избира една и всички я откриват едновременно.
Всички играчи има еднакви 9 стартови роли. Когато изиграете една, не можете да си я върнете до края на играта. Всяка роля дава Инициатива (която в тази игра е много важна), понякога специално умение и най-важното – показва кои от специалните си умения ще можете да ползвате.
Общото с RftG идва от там, че всяка карта е разделена на различни фази и обикновено има само едно умение, което се активира, само ако конкретната фазата е активна. Ролите активират тези фази.
Цялото комбиниране, за което говоря идва от манипулацията на различните зони в играта – ръката ви, таблото ви, „Галактиката“ (пазара в средата на масата), „Лабораторията“ (дискарда ви) и зоните на противниците. Постоянно ще се местят тук и там карти, но най-важната зона е тази пред вас – личното ви табло. Там няма да влизат кой знае колко карти за цялата игра, но всяка една носи точки, а някои от тях дори се събират за комплекти, които също ще ви лепнат готина добавка към резултата. Всяка карта в дискарда също ви е точка, така че и това е начин да трупате биткойнчета.
Заключение
Space Race е комбо игра. Уменията не са сложни (което не може да се каже за иконографията) и след две-три разигравания ще откриете синергия между различните карти. Да, играта е на границата да бъде мушната в категорията микро игри, заради минималното количество компоненти, но това може да е само плюс. Сетъпа и прибирането са светкавични, а инсърта на кутийката е феноменално як. Простичък, но як.
Играта използва микроскопични и често неясни символи, както и термини, които заместват класическите „пазар“, „дискард“, „зона пред играча“ и това може да ви обърка или подразни първата игра, но съм сигурен, че след два аулина всичко ще е наред и ще можете да се отпуснете. Играта е непретенциозна и постига целите си. „Хитра“ и дребна игричка, предлагаща дълбини за откриване с всяко едно разиграване.
ПЛЮСОВЕ:
- Оригинална тема
- Отлични илюстрации
- Огромни възможности за комбинации
- Бърз геймплей
- Страхотен инсърт
МИНУСИ:
- Темата не се усеща, заради абстрактния геймплей
- Объркващи и неясни символи
Източник на снимките: Boardgamegeek.com