събота, февруари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » League of Justice – Актуално, но незавършено
League of Justice – Актуално, но незавършено

League of Justice – Актуално, но незавършено

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Abba Games излязоха на пазара с изключително оригинална игра – Portal of Morth. След това изкараха няколко игри, които сякаш потънаха. Сега, League of Justice се появява с най-голямата и IP претенция, която сякаш се оказва твърде голяма хапка за испанците.

Започвам с това, че не съм най-големият фен на супер герои. За мен те са неутрална тема, въпреки че съм запознат с популярната им част и филмите, които се появяват. DC филмите последно време са доста противоречиви, но точно заради никаквата ми претенция към жанра аз нямам нищо против тях.

Justice League влезе в хайп листа на доста хора онлайн, предимно заради IP-то. Всъщност, все още почти нищо не се знае за играта. Е… очевидно аз вече знам, де. Играта щеше да е в кикстартър, после не беше, фигурките ни се навираха в очите, геймплеят ни изглеждаше подозрително банален… но въпреки всичко, ние си мислихме, че просто играта е в начална и неизвестна форма.

Фигурки наистина има. Не съм спец, но изглеждат добре, с доста детайл, въпреки че някои от тях сякаш са с различно качество от други. Освен това, играта пристига с органайзер за фигурките и за няколко карти, но за всичко останало няма физически място.  Затова просто изхвърлете органайзера, турете всичко у торбички и не се занимавайте с глупости.

Артът в играта е със страхотно качество и в комиксов стил. Той отговаря на темата. Но… това важи само за книжките-комикси и плочките с персонажите. Дъските, по които се играе са с ужасно семпли, скучни и притеснително непривлекателни илюстрации. Токъните също не са нищо особено.

Геймплеят се развива по сценарии, въпреки че можете да играете и skirmish игра, по стандартната за този тип игра точкова система. Всеки персонаж си има определени точки, които струва, ако искате да си го вземете в отбора.

Ако играете по сценарий, вие ще цъкате три мисии. След всяка мисия има награда за победителя, която той може да използва за финалната трета битка. Трябва да отбележа, че дължината на играта е идеална. Общо трите ви мисии няма да отнемат повече от час, час и половина! Така че няма нужда да записвате играта си, както други сценарийни игри от тази година.

Досещате се от темата – League of Justice е игра, в която се бият добрите срещу лошите. Един отбор поема добрите, а друг – лошите. Не пречи да играете един срещу един, като движите всички герои от единия отбор, но някои от героите всъщност използват система, която няма да ви е удобна за целта.

И тук стигаме до най-оригиналната част, поне на концепция, от играта. Има три вида механики, в които спадат героите. Някои използват зарове, други токъни, трети карти. И трите стила на игра са тотално различни един от друг.

Тези със заровете ползват различни умения, написани върху плочката на героя, като за всички се хвърлят три стенни зарове. Играта пристига с реални три стенни зарове.

Тези с токъните имат умения, които изискват разлиен брой токъни. Приемете токъните като мана. Всеки ход регенерират малко.

Тези с картите са най-интересните, тъй като има мааалко повече интересни решения, понеже всяка карта има две умения, а и теглите карти всеки ход. С други думи, при тях има малко повече „игра“.

И понеже в повечето биткаджийски игри целта в 90 процента от случаите е – избийте се един друг, тук в мисиите са заложили на логистика, като героите трябва да идат някъде и да направят нещо си.

Само че! Открихме, че повечето сценарии са напълно небалансирани. И не говоря за това, че едната страна е по-склонна да спечели от другата. Говоря за това, че вие нямате време за нищо интересно (като например – да се биете), а трябва да си харчите целия ход за тичане от точка А до точка Б.

Интересно като биене ли казах? Ами… приемете го като ирония. Боевете са скучни. Тактика на практика в играта няма, защото вие просто хвърляте зарове или си играете картите или токъните… Изборът винаги е очевиден. Картата, както казах, е скучна, а обектите по нея са твърде оскъдни, че да предизвикате интригуващ тактически елемент. Да, можете да мятате коли, да блъскате хора един в друг, и дори да срутвате сгради (това специално е може би най-интересната част от играта). Всички тези неща обаче звучат вълнуващи само на теория. В основата си битките са толкова базови и бледи, че приличат на прохождащ дизайн от малко дете. Знам, че звуча грубо, но наистина очаквах повече от прозявки от игра, излизаща от майсторите на оригиналния дизайн на Portal of Morth.

Заради липсата си на интересни тактически възможности, играта се превръща в забиване в средата на картата и хвърляне на зарове и умения. Ако пък следвате мисиите, тогава тичате по картата и другите ви хвърлят зарове зад гърба. Жалко.

Фигурките в играта не са много. Те отговарят на основните плочки на героите в играта. В кутията ще откриете още страшно много герои и злодеи, на които обаче не им е отдадено специално внимание. Разбирам, че повече фигурки биха оскъпили играта, но честно казано, предпочитам всички герои да бяха картонени, но поне всички да бъдат специални.

Сега повечето от героите в играта са само една дребна плочица с базови едно-две умения, и всичките със зарове.

Моята теория е, че понеже не са искали да имат много фигурки, които да направят играта скъпа са решили да осакатят героите без фигурки (а с картонени токъни на стендове), като оправдаят разликата и механично. Странна работа. И конспиративна.

Заключение

Да, очевидно League of Justice е разочарование. И това не е, защото имах огромни надежди към игра по комиксовото IP. Причината е, че очаквах по-дълбоко отношение на Abba Games към дизайна. Играта носи усещане на незавършеност, поради твърде базовите си скучни механики. Визията на героите и офомлението на книжките са страхотни. Плочките с терени са ужасни, а дори и малкото интерактивност с пейзажите не могат да спасят липсата на каквато и да е тактика в играта.

Аз винаги подхождам с позитивизъм към игрите и когато трябва да бъда негативен се опитвам да открия за кого би била тази игра. В случая не знам. Може би нови хора в хобито и силни фенове на темата биха се впечатлили повече, но не мога да си кривя душата. Има много игри в жанра, които са в пъти по-добри от тази. Дори Sentinel Tactics, която отново е биткаджийска и отборна игра. Да, светът е измислен, но отново е супергеройски и отново има зарове. Само че там разнообразието и интригата около уменията и тактиката изгражда изумителна разлика в милите, които League of Justice има да извърви в жанра.

Кофти.

ПЛЮСОВЕ:

  • Отличен арт в книжката и по плочките на героите
  • Добре структурирани указания
  • Добра иконография
  • Детайлни фигурки

МИНУСИ:

  • Скучна визия на основната дъска
  • Твърде базов геймплей
  • Липса на баланс в мисиите
Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.