- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Още отначало казвам – Processing ме грабна с една от най-оригиналните и идиотски теми, които съм срещал наскоро. Тук играчите са извънземни в нов политически режим, които се опитват да спечелят живота си, като самите те тормозят живота на другите. Не се притеснявайте обаче, защото тези други, които вие ще вкарвате на конвеера, ще изтезавате и ще вкарвате в месомелачката са крави и… хипстъри.
Всичко в играта е потопено в яката тема – от компонентите, арта, че дори и до негативните точки в играта, които са CAO точки.
Ако ви се мачкат хипстъри и отвличат крави, това е вашата игра. Всеки елемент от геймплея също е подкрепен от тематично основание. Играчите са под натиска над властта – изтезавай или ти ще бъдеш изтезаван. Въпреки това, всеки си има тайна цел и предпочитание към конкретни хипстъри и крави. Освен това в края на играта, играчът събрал най-много CAO точки отива на мелачката и изобшо не участва в точкуването.
И това е само базовата игра. Има пълна игра допълнителни токъни, правила и драфт. А има дори вариант с тайни бунтовници, когато ще искате да събирате въпросните CAO точки.
Има гъвкавост в това как искате да играете и дълбочина, която… би отблъснала доста от вас.
Играта изглежда като лек филър с брутална тема и много хаха. Всъщност обаче Processing е доста мисловна игра с изненадваща дълбочина. В тази игра се има контрол на територии, блъф, изчисления и планиране, които някак си не бихте очаквали от игра с такава тема и подобна визия.
И точно тук някъде се чупи балансът. Играта пристига със заявка за филър, но ви вкарва в мозъчен тръст на сериозна игра. Което по никакъв начин не означава, че играта е лоша, но…
Заключение
Processing малко ме разочарова. От нея отчаквах безмозъчно мелене на кайма от хипстъри, а вместо това получх докторска дисертация, която макар и да не е сложна на правила изисква дълбокомислие. Това не означава, че съм глупав (но не означава и че не съм). Обичам тежките и мисловни игри. Просто темата тук щеше да работи с по-малко претенциозни механики.
Ако обаче обичате да тегавеете във всяка ваша игра, вземете си този неточно филър с несъвсем тежки, но съвсем не леки механики. Това е от онези хладки ревюта, в които не съм сигурен дали ви препоръчвам играта. Със сигурност тя не е за мен, но има голяма вероятност да е за някои от вас. Обичам ви и лека нощ. Вече е обяд.
ПЛЮСОВЕ:
- Страхотна тема!
- Тематични механики
- Голямо взаимодействие между играчите
МИНУСИ:
- Малко по-дълга от колкото ми се иска
- Малко по-дълбока от колкото би ми се искало за тази тема