- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Последно време ми върви на игри със състезания. Явно това ми е новото “нещо“.
Kingdom Run може да се определи като детска игра, въпреки че открих, че работи отлично и като филър игра за геймъри.
Геймплеят продължава около 20 минути и създава учудващо количество социални моменти.
Ако трябва да я сравня с игра, бих могъл да го направя с атмосферата, която създава Banjooli Xeet.
Идеята тук е, че имате собствени 4 състезатели, които искате да закарате колко се може напред по пистата, но по време на вашия ход е твърде вероятно да движите не само вашите, но и пулчетата/състезателите на другите играчи.
Точно както в Banjooli Xeet, вие хвърляте зарове по време на вашия ход и се опитвате да комбинирате различни символи така че да работят идеално за вашия отбор от състезатели. В Banjooli вие можете да хвърляте наново само веднъж, а тук действа класическото правило на Yahtzee – тоест, можете да хвърляте наново два пъти.
Докато в Banjooli получавате цели в началото на играта, в Kingdom Run е ясно какво искате да направите – трябва да закарате колкото се може по-напред състезателите си. Ако преминете финала вземате много точки, но на някои от предните места също бихте могли да се нагрухате.
Всеки зар показва 6 символа (като един от тях се повтаря), като не можете да ползвате едно действие повече от два пъти… с малки изключения.
Най-оригиналната част от играта се крепи на едно малко правило – не можете да имате повече от 4 състезателя на едно поле. Ако някъде има вече 4, вие игнорирате полето. По този начин вие можете да манипулирате по вълнуващ начин ситуацията, в която се намирате.
Единствената пречка, която ще срещнете откъм терен са няколко локви (или както ги наричат в книжката – езера). Ако влезете в локва се излиза трудно, така че гледайте да ги прескачате.
Ето и какво правят символите:
Движение (х2): Хващате колкото искате състезатели от едно поле, стига да не е от локва (не е задължително да са само ваши) и започвате да ги разпределяте в стандартен манкала стил – тоест, слагате по един на всяко следващо поле, като прескачате запълнени полета. Това е хитър начин да придвижите себе си, като по пътя пъхнете някого в локва. Тук идва и социалния елемент, защото някои хора ще бъдат прецакани от вашия избор, докато други ще се мръднат напред.
Локва: Излизате от локва или влизате в най-близката локва. С този зар можете да се придвижите лесно напред, но после излизането може да е трудно.
Магически прах… или нещо такова: По този начин карате някой да заспи (точно като магията в Banjooli). Заспалите не могат да се движат без да се събудят с ефекта на същия зар.
Копиране: С този зар копирате друг зар. Не можете да копирате два пъти един и същи зар обаче.
Крадене на точки: В началото на играта се раздават няколко точки между играчите и ако ви показва тази страна зара, вие можете да откраднете точка от някого. Това е странна мини игра, която стои леко в страни от всичко останало.
Заключение
Kingdom Run е чудесна семейна игра, която работи с деца над 8 годишна възраст. Моят почти 6 годишен син играе игри за 8-10 годишни, но за него някои от механиките тук му дойдоха сложни. Той искаше единствено да краде и да прави мръсотии… чудя се откъде ли го е научил.
Ако обаче вие имате компания от десетина годишни, смятам, че Kingdom Run развива математически умения, известна доза планиране и дипломация, тъй като прецакаването е неизбежно. Само гледайте да не се изпокарате.
Играта трае не повече от 20 минути, така че всичко казано дотук работи и за филър игра с геймъри. Да, това не е най-добрата игра със състезание, но мисля че е добро допълнение към колекцията на феновете на този жанр.
ПЛЮСОВЕ:
- Свежарски арт
- Бърз геймплей
- Изненадващо добър социален елемент
- Възможности за хитри и задоволителни ходове
МИНУСИ:
- Някои от правилата звучат по-сложно, отколкото всъщност са
- Краденето на точки стои като залепена механика