- Почти ревю: Betrayal at House on the Hill: Widow’s walk - януари 3, 2017
- Mystic Vale – Следващо поколение deckbuilder - ноември 11, 2016
- ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре - ноември 4, 2016
Знаете ли как се прави игра, която да откриете трудно в интернет? Кръщавате я с нещо неоригинално, като например Heroes… Та Heroes на Rebel.PL и на дизайнера Adam Kwapiński е… за разлика от името си опит за нещо оригинално и различно. Играта може да се играе от 2 до 4 души и отнема 30-40мин. Играчите ще предвождат създания и ще хвърлят магии по противниците си, като целта е да убият противниковият генерал преди техният собствен да падне.
Компоненти
- Правила
- 4 игрални борда
- 96 карти с чудовища
- 84 карти с магии
- един куп токени(за рани, за отрова, за забавяне, за какво ли не)
- 25 зара
Обикновено говоря за компонентите в последната част от ревюто си, но тук не мога да се сдържа и ще ви кажа, че са страхотни. Картите са качествено изработени, бордовете и токените са от дебел картон и всичко е красиво изрисувано. Заровете също са много хубави, изрисувани с различните видове мана от играта. Тук също ще вметна, че и правилата са добре и подробно обяснени. До тук никакви забележки… освен името де. Да видим до кога…
„…най-трудната част се нарича „пригответе се“!“
Преди да започне същинската част от играта ще трябва да си съберете тесте. Едно малко със създания и едно по-голямо с магии. За създанията ще имате избор дали да започнете с готово такова или да си направите ваше. В цялата игра ще имате само 7 създания и героят си, така че ако вие си правите тестето избирайте внимателно. Тестето за магиите, като изключим тези, с които всички започват, ще трябва да си го до съберете сами, като това ще стане чрез малко сложен драфтинг, при който всички играчи се редуват да взимат карти от два обърнати реда. Но може да взимате само от горния, а когато вземете карта, то тази под взетата(от долния ред) идва на нейно място, а пък на долния ред се обръща нова от тестето……….да, това продължава докато всички имат нужния брой магии. Щом всички са готови и с двете тестета е време да премерите сили.
Един срещу друг
Първото с което Heroes се отличава от другите подобни игри с карти е начина на атака. В Heroes всеки играч има герой, който присъства като карта на полето и е крайната цел на всеки противник. До тук нищо чак толкова различно, само че всяко създание има определени посоки, в които може да напада. Само тези пред себе си, само напред и наляво, само наляво и надясно и т.н. Когато атакувате си избирате една от възможните посоки. За да ви е най-лесно е хубаво бордовете с чудовищата да са допрени един до друг. Също така могат да атакуват чудовищата, пред които няма други чудовища от техния отбор. Само че за да нападате трябва първо да сте направили някаква магия, а за да направите магия трябва да хвърлите нужната ви мана със заровете си.
Както казах вече в играта има едни много хубави черни зарове с ярки емблеми на елементи по тях. Това са вашите земи, мана, ресурси, както искате ги наречете. Първото действие, което правите е да ги хвърлите, след това пак и след това пак и после пак, докато някой не каже стоп. Обикновено е този, който е хвърлил каквото му трябва. Точно така, в играта има едновременни действия. Освен мана, със заровете ще хвърляте и лидерство, което ще ви трябва и за да активирате създанията си. С други думи преди да намлатите лошковците(или добряците, зависи вие към кои се слагате) ще трябва да хвърлите маната за една магия от наличните ви в ръката И нужното лидерство за създанието, с което искате да нападнете.
Само аз ли мисля, че това е прекалено сложно? Различно от всичко, което съм виждал, но… Нещо готино със заровете, което ми хареса е, че при определени комбинации от символи имате специални действия, като да си „научите“ още една магия, да си изтеглите карта от тестето, като в зависимост колко от нужните символи сте хвърлили, то може да си изтеглите две карти или да научите магия от който и да е ред.
Всяко създание има живот и атака, когато то умре, излиза от игра. Когато на някой героят умре, играчът излиза от игра. Когато остане само един жив герой, притежателят му е победител в играта.
Краен резултат от сблъсъка с Heroes
Играта изглежда страхотно – компоненти, кутия, рисунки, страшна е! Имах много големи надежди за нея и имах много голямо желание да ми хареса. За жалост тя не ги оправда. Две са основните неща, заради които не ми допадна. Едновременното хвърляне на зарове(просто не обичам едновременни действия в настолните игри) и изключително усложненият начин на игра. Първо трябва да хвърлиш нужните зарове, после трябва да направиш магия и после, ако все още имаш с какво, активираш чудовище и атакуваш. Няма дори да ви казвам колко пъти не успявахме да хвърлим достатъчно зарове, за да свършим всичко. А! В играта също така няма начин да се манипулират заровете, каквото си направите това е! В крайна сметка най-ефикасната стратегия се оказа тесте с фокус агресивни магии и малки създания и се надяваш да успееш да го убиеш преди той теб. Което изхвърли през прозореца целия потенциал за различни тестета и стратегии в играта.
Ако трябва да го обобщя в едно изречение – много красива, но много случайна, без възможност да се манипулира. А аз не ги харесвам такива(игри).