- Руммикуб – видео представяне - август 17, 2015
- Игри с вълнуваща кулминация - август 6, 2015
- Res Publica: 2230AD – Kickstarter превю - август 3, 2015
Играта, за която ще ви разкажа днес е сравнително нова. Тя стартира на 26.02.2013 и завършва на 20.03.2013, като успешен проект в Кикстартър на фирмата TMG (Tasty Minstrel Games) и дизайнера Майкъл Миндес. Кратка, лесна, забавна – това е Dungeon Roll.
За пореден път смели герои се впускат в приключения из разни тъмници и трупат опит, събират предмети и убиват дракони (горките дракони, все трябва да умират), които си пазят съкровищата. Идилия … и то със зарове. Вашата роля в играта е да хвърляте зарове и да бъдете някой от гореописаните герои – да вземете каквото има из тъмницата и да излезете с най-много точки опит на края на играта.
Компоненти
Всички компоненти на играта идват в малко симпатично сандъче, което можем да носим почти навсякъде с нас. Какво ще намерим в него:
- 14 зара за игра – 7 бели (парти зара) и 7 черни (зарове за тъмницата)
- 8 карти с герои
- 4 reference sheet-a
- 36 токенчета за съкровища
- 24 токенчета за опит
- 10-стенен зар за отбелязване колко „дълбоко сте в тъмницата“
- Симпатична книжка с правила
- Книжка с описания на всеки герой и неговите умения
Заровете, токените и картите са добре нарисувани и направени от качествен материал.
Геймплей
Играта може да се играе от 1 до 4-ма играчи, но по мое лично мнение играта се играе най-добре с 1 или 2-ма. Станат ли повече играчите се появява време, в което 2-ма от тях гледат останалите 2-ма как играят, а това е скучно и в повечето случаи омръзва. Иначе играта за 1 или 2-ма е бърза, забавна и няма време, в което да не правите нищо.
Цел
Както написах и по-горе, вашата цел е да влезете в тъмницата, да избиете каквото има и да излезете с колкото се може повече точки опит. Играта се играе в 3 рунда и ако след третия рунд вие сте играчът с най-много точки опит, то вие сте победител.
Правилата (на кратко)
Преди да започнете играта разделете всички парти зарове (белите) от черните. Направете купчинки с токените съкровища и токените опит. След това определете къде ще ви е зоната, където ще слагате „загиналите“ бели зарове. После сложете 10-стенния зар на 1-ва позиция и на произволен принцип вземете герой, с който ще играете. Пръв е този, който последно е бил някъде „под земята“.
Както написах по-горе играта се играе в рундове. Какво представлява рундът в Dungeon Roll? Един рунд се смята за изигран, ако всеки от играчите е бил в ролята на тъмницата и в ролята на герой или иначе казано, един от вас играе с белите зарове, този ляво от вас играе с черните и после си разменяте ролите. В крайна сметка играта завършва тогава, когато всеки един от вас е играл по три пъти с черните и белите зарове.
Какво представляват заровете?
Белите зарове:
- Кръстосани мечове – воин
- Шапка – магьосник
- Маска – крадец
- Чук – клерик
- Каска – шампион
- Скрол – свитъче
Черните зарове:
- Скелет (бялата каска)
- Гоблин
- Ooze (синьото)
- Дракон
- Сандък (лилавото)
- Елексир (шишенцето)
Как протича един рунд на играта:
- Този, чийто ред е да играе с белите зарове, ги взима при себе си
- Този, който е на ред да играе с черните зарове, ги прибира при себе си
- 10-стенния зар се слага на първа позиция
- Този, който играе с белите, хвърля 7-те зара за да образува своето парти. Има герои, които позволяват да измените това, което ви се е паднало по заровете. След като изпълните това, вече сте готови да се впуснете в тъмницата. Каквито зарове сте си хвърлили, с такива влизате. 🙂
- След като се изпълни горната стъпка, играчът с черните зарове взима толкова, колкото е позицията на 10-стенния зар (или иначе казано 10-стенния зар сочи 1 => 1 зар, 2 => 2 зара, 3 => 3 зара и т.н.)
- Играчът с черните хвърля взетите зарове и играча с белите трябва да прецени с кои от неговите зарове да унищожи черните. След като ги е унищожил, играчът с белите може да отвори сандъците, които са се паднали. Ако се е паднал черен зар с лице дракон, то този зар се отделя настрани. Ако след отделянето има вече 3 зара с дракон, то играчът с белите ще трябва да се бие с дракона. Практически, стъпка 6 може да се раздели на 3 фази (без значение в какъв ред се изпълняват):
- Убиване на чудовищата – Играчът с белите преценя с кои зарове да убие черните и ги слага в гробището
- Вземане на сандъците които са се паднали – Играчът с белите преценя с кои зарове да отвори сандъците и ги слага в гробището
- Битка с дракон, ако има вече 3 отделени зара. За да убиете дракон, вие трябва да дадете поне 3 различни бели зара. Примерно трябва да дадете крадец, воин и шампион, но не крадец, воин, воин.
Кой зар какво унищожава:
- Воинът може да убие или всички гоблини на масата, или 1 скелет, или 1 ooze, или да отвори сандък
- Клерикът може да убие или 1 гоблин, или всички скелети на масата, или 1 ooze, или да отвори сандък
По схемата вдясно се вижда как вървят останалите 🙂
- Шампионът може да убие или всички гоблини, или всички скелети, или всички ooze-та, или да отвори всички сандъци
- Скролът може да се използва, за да реролнете някой парти или черен зар (тези с лице на дракон не може да се реролнат)
- Еликсирът може да съживява парти зарове, като вие избирате какво да е лицето им, когато си ги вземате обратно от гробищата
- Сандъкът дава „бонуси“ на играча, които му помагат за останалата част от играта
7. Ако играчът с белите не успее да „изчисти“ нивото, в което е, то той се оттегля от тъмницата моментално, без да вземе точки опит.
8. Ако играчът успее да изчисти нивото, в което е, то той има 3 варианта:
- Да се откаже от тъмницата и да вземе толкова точки опит, колкото показва 10-стенния зар
- Ако 10-стенния зар показва 10, то играчът прибира 10 точки опит и се оттегля от тъмницата
- Да влезе по навътре в тъмницата – или иначе казано, 10-стенния зар се увеличава с едно (примерно, ако е показвал 3, то той става 4) и се започва пак както от стъпка 5 от по-горе. Този избор е рисков, защото ако играчът не успее да убие чудовищата в следващото ниво, то няма връщане назад и той трябва да се оттегли без точки опит
Лично мнение
Играта е бърза, лесна и според мен забавна. Допада ми това, че „push-your-luck“ идеята се пренася в тъмницата, а още повече има и зарове. Най ми допада това, че играта идва в малко сандъче (не в кутия!), лесно преносимо и дори сам, може да се забавляваш в тъмницата с драконите (колкото и гадно да звучи това :D). Също така в играта има предвидени постижения, които я правят и предизвикателна. Какво повече му трябва на човек. 😛
Преглед на статията
Оценка
Накратко: Моля подкрепете ни като дадете оценка, харесате и споделите това ревю! Ако се чувствате разговорливи можете да ни оставите и коментар. Уверяваме ви, четем всички коментари!