понеделник, ноември 4, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Creative Clash – игра, в която подхранвате егото си
Creative Clash – игра, в която подхранвате егото си

Creative Clash – игра, в която подхранвате егото си

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Последно време пробвам всякакви първи игри на нови компании или игри, които са подкрепени в кикстартър. Често се сблъсквам със странни, не добре работещи игри, а понякога се срещам и с големи хитове. Тази е нещо в средата. Няма да ви грабне с невероятно иновативните си неща, но от друга страна играта съвсем не е лоша. Дори считам, че това е по-добрата версия на игрите тип Мънчкин. Знам, че често правя сравнение с Мънчкин, но тези игри дефинираха цял тип игри и всяка следваща вече се сравнява с тях. Преди да говорим обаче за мънчмеханиките, нека се позабавляваме с темата.

Егото има нужда от храна!

20150517_210858_LLS

В Creative Clash, играчите са директори на компании за креативен дизайн. Точките представляват его и който изгради най-бързо голямото си его е победител. Това става като в процес на играта си наема работници, обучава ги, праща ги по проекти, купува си скъпи глезотии и най-вече пречи на другите директори като им краде глезотиите, хората и проектите.

Creative Clash e свежа глътка от нова канадска компания сред тежките и банални теми . Играта също така не е твърде реалистична, което се дължи на комичен арт и абсурдност в действията. Ако илюстрациите бяха още една идея по-абсурдни и пародийни, нямаше да обръщаме толкова внимание на механиките и можеше да се наслаждаваме изцяло на темата. Не ме разбирайте погрешно, темата си я има и ако играете с лекота, може и да влезете в нея. Пробвах играта с различни хора и някои се наслаждаваха на темата и прилагаха ролеви елемент, но други се концентрираха върху уменията и механиките. Странно, но и двата типа се забавляваха… защото приеха играта както би трябвало да се приема.

Как се предполага да се приема играта?

20150517_210909_LLS

Споменах, че основният принцип на играта наподобява игрите тип „Мънчкин“. Това са не особено оригинални игри, в които  теглиш карти и играеш карти пред теб, крадеш карти от останалите играчи, имаш защитни карти, събираш точки и така за около 30-40 минути. Поне при тази игра е 30-40 минути. Играл съм игра на Мънчкин за около 3 часа.

В Creative Clash има два мода. Един официален и един, който дизайнерът ме помоли да пробвам. Разликата с оригиналния мод е, че в средата на масата има пазар, от който могат да се избират карти във фазата с тегленето на картите. Да, освен това има и лимит от 8 карти в ръка.

20150517_210930_LLS

В играта има няколко типа карти – служители, умения, които се слагат върху служителите, проекти, хора, събития и „неща“.  Някои от тези видове карти дават доход, други точки, трети и двете. Всеки ход теглите две карти и играете колкото искате. Всяка карта си има цена. Основният център на геймплея са проектите. Те дават най-много точки и не искат пари, но имат изискване от определен брой служители и определен тип умения. Щом ги имате, просто изигравате проекта. Другият основен начин за печелене на точки са „нещата“. Те дават директно точки (его), но искат много пари.

В началото на играта се раздават директори на компанията, които ви дават някакво умение и цел, която трябва да достигнете. По-слабите умения изискват по-малко его, за да спечелите играта, а силните умения изискват доста повече.

Взаимодействието

Прецакването се оказа изненадващо малко. Когато се интересувах от играта ми се стори, че много често ще си крадем неща един от друг. Всъщност не е така, тези гадости се случват сравнително рядко. Това е както положително, така и отрицателно, защото често няма какво да направиш, за да спреш някой от победа. Доста приятелска его игра, но какво да правиш. Канадци.

Трябва обаче да отбележа нещо, което беше изненада за мен, защото не очаквах в съвременна игра да се среща подобна глупост. В играта има една карта, която трябва не само да се изхвърли от играта, но и да се изгори ритуално за порицание пред другите дизайнери на игри. Когато я открихме веднага я махнахме от игра. Това е събитие, което можеш да изиграеш върху друг играч и гласи монополисткото и остаряло „Играчът губи един ход“. Ако давах оценки в моите ревюта, както правих преди време, само тази карта щеше да смъкне две точки.

Мисля, че няма какво повече да се спомене за една кратка и почти филър игра.

20150517_210852_LLS

Заключение

Creative Clash не се различава с нищо от съвременните игри, освен оригиналната си тема. Механиките работят добре и, честно казано, липсата на много прецакващи карти ми допадна. По този начин играта не зацикля и свърша за около 30 минути, веднъж щом играчите схванат как работи. Картите са добро качество, големи по размери и всъщност доста на брой.

Сега е момент да бъда искрен. Аз, като човек, който прави десетки ревюта на месец, често получавам игри от компаниите. Понякога играта ми харесва, но трябва да се замисля – ако не ми я бяха дали, бих ли си я купил?

Отговорът ми за Creative Clash е не. Tова не трябва да ви плаши. Аз вече имам доста игри в диапазона 20-40 минути, които може би ще видят масата по-често от тази. Но ето какво ще ви кажа – мисля да запазя Creative Clash засега – темата е чудна, а скоро Biblios и Machi Koro ще ми омръзнат. Въпреки това,  ако бях видял тази игра в магазина, по-скоро бих я подминал, защото не си търся такъв тип игри.

Ако вие обаче си падате по Мънчкин, определено би ви насочил насам. Според мен… следете ме бавно по буквите… т.а.з.и. и.г.р.а е п.о.-д.о.б.р.а от Munchkin. О, да, казах го. Ако сте се чудили дали да си купувате досадната игрица Мънчкин, иначе със страхотен арт, горещо бих ви насърчил да изберете Creative Clash – по-приятелска е, с по-интересна тема и свършва много по-бързо. В същото време носи лека атмосфера и подобно усещане. Разбира се, Creative Clash все още не е широко разпространена, но ви препоръчвам отсега да се оглеждате. Когато се появи я пробвайте, задължително.

ПЛЮСОВЕ:

  • Свежа и различна тема
  • Лек и изненадващо позитивен канадски геймплей

МИНУСИ:

  • Никакви иновативни механики
  • Артът можеше да е малко по-смел
  • Маркерът за активния играч е абсолютно ненужен
  • Картата „играчът губи един ход“ трябва да се скъса, изгори, погребе и по възможност напсува

Ще остане ли в колекцията ми?

  • О, да!
  • Засега
  • Не
  • О, не!

Защо?

  • Темата е достатъчно различна, за да изкарвам играта по-често
  • Жена ми още не я е пробвала
  • Играта става за „Игри на открито“ (Скоро ще разберете за това)
  • Подхранвам егото си с тази игра

За повече информация, можете да посетите сайта на производителите.

Creative Clash

 

 

 

 

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Big Box Gamers