- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Съжалявам за заглавието на английски, но то най-добре описва играта. Всъщност, описва я почти из цял. Отивам да пия кафе. До утре.
Още ли сте тук?
Ама наистина. Всеки играч тегли карти с различна стойност и се опитва да нареди пред себе си 21. Довиждане.
Още?!
Добре. Тематично играчите имат свои машини на времето и са заклещени в някакво безвремие. Целта им е първи да успеят да заредят с гориво машината си и да избягат, а останалите да си стоят там… където стоят.
С други думи, това е напълно абстрактна игра, но с готин космически стилизиран арт и всъщност с качествени карти и метални токъни, които да отбелязват спечелилите рундовете.
Играта е основно за двама и въпреки че можете да я играете на практика и четирима (по двама в отбор) не го препоръчвам, защото прекалява с гостоприемството и Control излиза извън контрол. а?А?!
В играта има два вида карти. Едните са сиви и са с по-ниски стойности, но когато ги сложите се случва някакво умение. Другите са златисти и са с по-висока стойност. Уменията им обикновено са също по-добри от тези на сивите, но когато играете златиста карта избирате или стойността или умението. Ако използвате умението изхвърляте картата, ако използвате стойността я поставяте пред себе си.
Целта на играта е да преминете 21 точки. Първият успял печели. Ние обаче винаги играем с варианта, в който трябва да направите точно 21 точки. И без това играта е безумна, нека не я превръща в безцелна локва от бля. Всъщност, играта може да приключи и когато свършат картите от тестето, както и картите от ръцете ви, което си е напълно възможно и има някое друго правило за това, но играта е „безобразно сложна“ и няма да навлизам в това.
Започвате с определен брой карти и по време на хода си може да направите само едно от следните неща:
- Да теглите карта
- Да играете карта за стойността й, като я сложите пред вас
- Да играете златиста карта за умението й
- Да счупите карта на друг играч, като играете карта с еднаква или по-висока стойност от въпросната карта на другия играч (и двете карти се изхвърлят).
И… това е. Разбира се уменията са най-различни. От такива, които ви позволяват да играете допълнителни карти, до такива, които ви дават да теглите, да бъркате в изхвърлените и други подобни неща, които биха ви помогнали, до такива умения, които директно нараняват другите – чупите им картите, изхвърляте им ги от ръцете и разни такива шамарета. Е… има и такива умения, които чупят всичко, включително и ваши неща, така че е добре да ги играете, когато няма какво толкова да губите.
Заключение
Control е безумна малка игричка в добра опаковка. Картите са с добро качество, токъните са отлични, а правилата са толкова непретенциозни, че няма защо да се сърдите на абсолютния хаос, който цари по време на игра.
Първата ни игра беше с четири човека и ние се смяхме през цялото време колко абсурдно и безсмислено е да играем игра, в която играеш карта и докато дойде хода ти картата я няма и са ти направили още куп мизерии, без да имаш какво да направиш. И въпреки това играхме и втора игра… и трета игра. Не знам какво е, но определено в Control има нещо пристрастяващо. Може би е скоростта, с която преминава през ходовете на играчите. Все пак всеки има само едно действие на ход.
Разбира се, това не означава, че играчите нямат избори. Имате доста силен елемент на „пушурлък“, тъй като понякога се чудите дали да играете карта за умение или за стойност. Освен това се опитвате да построите ръка от подходящи числа, които да направят точно 21. Но кога да започнете да ги играете? От една страна – ако държите твърде много карти, някой може да ви накара да поизхвърляте от тях. От друга, ако започнете да ги трупате пред вас, ще бъдат очевидна мишена. Най-добрият момент за удар е да следите противника, когато има най-малко карти и когато сте броили какво е изиграл. Да, всеки играч има референция с броя на всички карти и не е лоша идея да броите и следите. С други думи, има известна доза тактика…
ако играете само двама. При двама играчи, Control се превръща в почти стратегическа игра. Казвам „почти“. Случайност си има, но въпреки шанса имате възможност за бърза ответна реакция.
Добре. Какво мисля за играта? Ами… добра е. Определено е добра. Според мен създателите са постигнали това, което са целяли и са създали бърз филър за двама, който да предложи мъничко мислене и още толкова шанс, колкото да предизвика поне някаква емоция, да му се невиди!!!
След този рязък непредизвикан и абсолютно нелогичен изблик мисля да приключа. Приключ.
ПЛЮСОВЕ:
- Отлично качество на компонентите
- Свеж стилизиран арт
- Бърз геймплей
- Пристрастяващ ефект
МИНУСИ:
- Огромна доза шанс. При четири играчи е безумно огромна.
- С повече от двама трае безкрайно дълго
- Твърде дълго заключение…
Играта можете да чекнете в сайта на производителите.
Източник на снимките: Boardgamegeek.com