- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
С изминаване на годините, изразът „Апокрифните игри на Деян“ преминава леко от чиста подигравка до все по-голям интерес. Всяка година имам поне един такъв хит. Слепите кокошки и Shoot все още не просто изненадват хора, но и ги зарибяват щом им ги покажа. Тази година имам цели два апокрифни хита. За единият вече говорих – Q системата и поредицата Sherlock. Вторият, за мен дори по-голям хит обаче, може да се сравни с усещането, което носи Shoot – чисто забавление с пуцане.
Тематично играта се вписва в идеята на Counter-Strike, като общо взето ще имате два елитни милитари отбора и ще се пуцате един друг в един от три възможни мода – Skirmish, Capture the Point и Hostages. Който и да изберете, геймплеят ще е почти идентичен, с изключение на няколко модификации, за които ще говоря към края.
Играта не губи време в излишни правила и догатки. Тя идва с 10 персонажа с доста як стил…
Това е отборна игра, така че гледайте да се разпределите колкото се може по равно. След това си избирате двойки, които ще се бият един с друг. С други думи, всеки от единия отбор ще е лепнат за някой от другия отбор.
Като си изберете това, започва мелето двойка по двойка. На случаен принцип се избира кой ще е атакуващия от двамата и кой защитника. Разликата може да изглежда незначителна, но в зависимост от характера на играча може доооста да промени изхода.
Причината е проста. В играта има две механики, едната от които е „push your luck”. Двамата играчи теглят от отборна торбичка токъни и само атакуващият може да реши кога битката да спре. Така че по-алчните от вас може и бързо да ви приключат играта.
Втората механика е така популярното последно време – bag building. Това значи, че и двата отбора почват с торбичка запълнена с еднакви токъни, като по време на играта отборите ще вкарват повече токъни, които да засилят стратегията.
Всеки персонаж има три статистики:
- Живот
- Броня
- Пари
Всички куршуми и гранати първо бият по бронята, докато ножът директно мушка отдолу. Парите служат за купуване на специфични токъни, които са свързани с конкретния персонаж.
И това е най-забавната част. Всеки персонаж има шест различни неща, които могат да се купят. Всеки е концентриран в определени неща – някои са в ножове, други в гранати, трети в щитове… Има всякакви шашми, които да направят играта ви вълнуваща.
Другото нещо, което има всеки – това са две умения, които също могат да се купят, но те не влизат в торбичката, а просто стават активни. Както се досещате, всяко умение е счупено и тематично.
По време на битката се теглят токъни от торбата, като те могат да бият, да дават пари, да лекуват или да манипулират по някакъв начин геймплея. Има дори персонаж с огромен чук, който може да „чупи“ токъни, тоест да трашва и да прави торбичката ви по-ефективна.
Но… не свиквайте твърде много с персонажа ви. Често само една битка може да е достатъчна той да умре. От друга страна, ако умрете, вашите съотборници могат да пазаруват от трупа ви. Найс, а. (знам, изтъркана референция. Стар съм).
Както казах, в играта има три мода. Стандартният е Skirmish и трае просто една битка. Препоръчвам ви го, ако сте от шест човека нагоре.
Другите модове са отлични за четири човека, защото битките бързо свършват, а самите модове просто вкарват повече рундове. Capture the point модифицира рундовете, а Hostage мода се играе за печелене на заложници, които играят роля на точки. Готината врътка е, че който спечели рунда и вземе заложниците ще трябва да си ги сложи в торбичката и те да му задръстят полезните ходове – нещо като картите с точки в Dominion.
Заключение
Operators е парти игра на годината. Точка. Да, играта може да се проточи твърде дълго, ако забиете в модовете или може някой да умре твърде рано и да бъде елиминиран, но дори тези хора се забавляват по време на битките на останалите. Винаги стоите инвестирани в борбата на отбора ви. В повечето случаи искате да купите токъните полезни за отбора ви, но ако решите да бъдете поне малко гъзле, можете да пробвате да си купите личното специално умение и да се опитате да се оправдаете, че го правите за отбора. Абе, кво ще се обяснявате – това са си вашите пари… спечелени с токъните, вкарани в торбичката от вашите съотборници.
Играта продължава около половин час на теория, но може да варира безкрайно много в зависимост от броя на играчите и стила ви на игра. Ако играете безразсъдно, всичко може да приключи и за 20 минути, докато ако битките ви траят по две-три тегления от торбичката, Operators може да се проточи и час. Честно казано… не мога наистина да кажа колко точно дълго протича. Но и никога не засичам, защото играта предизвиква ентуазирано вълнение, постоянни обрати и редовни УАУ моменти.
Не всеки може да се кефи на темата на Operators, защото това си е конфротационна игра, но ако търсите чисто забавление без особено дълбока стратегия, грабвайте по чаша бира и се шамаросвайте. Препоръчвам!
ПЛЮСОВЕ:
- Добре имплементирана тема
- Оригинален и ангажиращ геймплей
- Уау моменти и смехове на всяка крачка
- Различни модове за игра
МИНУСИ:
- Трудно е да се определи колко дълго ще продължи играта
- Елиминацията на играчи е сериозна част от идеята
С огромно удоволствие ви споделям, че Pikko Games вярвам в моят шантав избор за игри и са заредили Operators. Ако ви кефи как звучи играта, знаете как да се сдобиете с играта.