вторник, февруари 20, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Drakon – достъпната тъмничарска игра
Drakon – достъпната тъмничарска игра

Drakon – достъпната тъмничарска игра

Недислав Стойчев

Недислав Стойчев

Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!
Недислав Стойчев

Latest posts by Недислав Стойчев (see all)

Drakon започва да се издава още преди 12 години (2001) и е дело на дизайнера Tom Jolly. През 2002 излиза разширение за Drakon, както и нейното второ издание. През 2006, FFG пускат трето издание, което все още можем да намерим по магазините.

Drakon Front

 

Drakon

Щом прочетете заглавието на играта, веднага ще се досетите, че идва реч за дракони, а има ли дракони – то има и злато, а има ли злато – има тъмници. Сега прибавете и герои (вие), които влизат в тъмницата на дракона и искат да вземат златцето на дракона.

Компоненти

В кутията на играта ще намерите:

  • Лист с големина А4 с правилата на играта
  • Фигурка на дракона
  • 6 фигурки на героя
  • 72 квадратни плочки (стаи)
  • 6 reference sheet-a
  • 28 токена пари
  • 6 токена за уменията на героите

Както казах малко по-горе, играта се издава от FFG, което автоматично значи, че компонентите са с идеално качество. Фигурките са детайлни и идват не оцветени (за щастие на тези, които обичат да оцветяват фигурки :Р), а квадратните стаи, са направени от качествен картон.

Стаи
Чрез стаите играчите „градят“ тъмницата на дракона. Всяка стая има някакъв ефект (1 от 16 ефекта) върху играча, който ефект се изпълнява, когато фигурката на играча се премести върхи тази стая. Съща така върху всяка стая има стрелки обозначаващи, че дадената врата на стаята е отворена и герой може да мине през нея, за да стигне до друга стая.

Геймплей

Играта може да се играе от 2 до 6 човека, но по моя преценка, играта е поносима с 4 или 5 човека, а с 6 вече се увеличава времето, в което чакате за ваш ход, както и това, че не можете да планирате стратегия, защото ситуацията се е променила коренно спрямо това, което сте планирали.

1. Цел

Вашата основна цел като смели герои е да влезете в тъмницата на дракона, да намерите из стаите й 8 злато и после да избягате. В правилата на играта са описани още 2 варианта, от които единият е отборна игра (от 4 до 6 играча), а другият вариант е с фиксирано злато.

2. Правила

Преди да започне играта, играчите трябва да намерят стартовата стая и да я сложат по средата на масата. После се размесват останалите стаи, играчите си теглят по 4 стаи (като ги държат в ръката си), а останалите остават като draw pile. Всеки играч си избира герой и го слага на стартовата стая. После се избира на някакъв принцип(без значение какъв) първият играч, а редът се определя по часовниковата стрелка, спрямо първия играч.Както всяка игра, и в тази всеки играч има ход, през който играчът трябва да вземе решение какво да прави. В Drakon, по време на своя ход, играчът може да:

  • Постави стая – играчът избира стая от ръката си и я свързва с останалата тъмница, като стаята трябва да бъда поставена така, че стрелките на новата стая да не сочат към стрелките на някоя друга стая (или с други думи, за да се постави стая, стрелките на стаите около поставената, трябва да сочат към заключените врати на новата стая). След това играчът изтегля нова стая от draw pile-a и ходът му приключва.
  • Придвижи своя герой в някоя стая – играчът премества фигурката на героя си към някоя съседна стая (съобразявайки се със стрелките на стаята, в която е) и изпълнява обозначения ефект на новата стая.

Някои от ефектите на стаите ви дават право да си изтеглите злато, като другите играчи никога не трябва да знаят колко злато имате вие. Когато някой от играчите събере 8 злато, то той е вече готов да излиза от тъмницата. За да излезе от тъмницата, дадения герой трябва да:

  • постави стая с ефект „Изход“
  • да премести фигурката на героя си на стая с ефект „Изход“ или „Телепорт“

Играта печели този, който е събрал 8 злато и е успял първи да излезе от тъмницата.

3. Драконът или средството, с което можете да разрушите някоя стратегия (или мечти)

Има стaя, която кара Дракона да се мести (до 3 стаи) из тъмницата си, като не спазва стрелките върху стаите през които минава. Ако драконът завърши своето движение в стая, в която има герой или герой завърши движението си при дракона, героят губи всичкото си злато и се връща на стартовата стая.

Фигурките на Drakon (боядисани)

 

Лично мнение

Drakon е една от любимите ми игри. Кратка, не е никак сложна и предлага достатъчен елемент на преиграване, с този начин на „градене“ на тъмницата + вариантите. Когато сме я играли с моята групичка обикновено сме ставали свидетели на големи драми, когато някой направи цикъл от стаи или си направи коридор, от който да спечели много злато, или просто играе за да прецака останалите. В общи линии, играта е супер, на достъпни цени е и все още може да се намери в България.

 

 

Ако все пак искате да ограбите някой дракон преди да е излязъл Хобита ...

Преглед на статията

Оценка

Накратко: Моля подкрепете ни като дадете оценка, харесате и споделите това ревю! Ако се чувствате разговорливи можете да ни оставите и коментар. Уверяваме ви, четем всички коментари!

Потребителска оценка: 4.8 ( 1 гласове)
0
Магазинът, в който се тества.

За Недислав Стойчев

Недислав Стойчев
Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!