- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
За съжаление, Колекционерът беше бързо детрониран! Бях чувал хубави неща за втората стая на Dextrophobia. Бях чувал за оригинални елементи, както и че е „стая от ново поколение“. Е… не бих я нарекъл „ново поколение“, но със сигурност е далеч, далеч по-добро от всичко до този момент.
Dextrophobia Rooms са може би най-мистериозните стаи на пазара. В сайта им няма снимки, информацията за стаите е оскъдна и всъщност почти нищо не се знае за самата стая, преди да отидете на място.
Е, за разлика от първата им стая, за тази можете да погледнете едно малко късометражно стоп моушън анимационно клипче, което поне ще ви даде информация, че ви очаква фантастична стая. В смисъл – стая на тема фантастика. Всъщност, не се обърках. Това е…
Фантастична стая на тема научна фантастика
Винаги съм бил фен на научно-фантастичните филми. Стаята използва сравнително позната тематика. Няма да ви издам абсолютно нищо от историята, защото сюжетът се разказва в самата стая, а и защото можете да откриете в сайта им поне мъничко, за да разберете света. Това, което мога да заявя от гледна точка на претенциозен и помпозен правещ се на голяма работа драматург е, че историята не ме грабна с особена оригиналност и според мен за пореден път сюжетът не беше достатъчно добре преразказан с метода на стаите… въпреки че имаше добри опити. За това след малко.
Искам да кажа, че темата беше свежа, а атмосферата беше впечатляващо тематична. Въпреки тези неща, стаята направи нещо, което рядко други успяват. Успяваше да придвижва играта напред. За да бъда по-конкретен: Не бях срещал толкова прогресивна стая. Всяко нещо, което правите усетно ви приближава към крайната цел.
Има доста пъзели, които използваха тематиката и декора прекрасно. Както се досещате, не беше темата и особено историята, което ме грабна.
Това, което отдели стаята от всички останали бяха…
Пъзелите
Досега във всички стаи срещах еднакви видове пъзели. Да, различни по тип, но еднакви по усещане. И въпреки, че в Декстрофобия Две имаше един-два класически, те бяха само част от нещо по-голямо. Точно две неща успяха да направят пъзелите Dex Vol. 2 най-уникалната стая до този момент.
Цялостна кооперативност
Предимствата на първата стая на Декстрофобия отново бяха свързани с кооперативността. Въпреки, че и други стаи имат такъв елемент, тук определено това е центърът. Не мисля, че се сещам и за един пъзел, който в стаята може да бъде извършен от един човек. Хм… може би един-два.
Най-после – изцяло тийм билдинг стая, която да изисква тотално сработване. Дори и ни предупредиха за това в началото. Комуникацията тук е центърът!
Пъзелите са оригинални и разчитат както на механика, така и на електроника. Все пак говорим за футуристична стая. Няма да останете разочаровани.
Оптимално използване на пространството
Дизайнът на пъзелите е изключително проницателен най-вече откъм ползване не на декора, нито на джаджи за пъзелите. В стаята се ползва… самата стая!
Всеки пъзел е там, където трябва да бъде. Всяко разстояние е така преценено, че да манипулира играчите по един чудесен и активен начин. Стаята провокира екшън и постоянно движение, което за мен е абсолютен плюс.
Пъзелите се движат в правилна и прогресираща трудност и напрегнатост, докато малко преди финала ще бъдете провокирани по един нетипичен начин за стаите до този момент. За мен това е добър опит в правилна посока и бях доволен от него, въпреки че не останах свръх впечатлен… но това е свързано с…
Личният ми кръстоносен поход…
Ако сте следили останалите ми ревюта, знаете че аз търся добре представена и развита история. Тук има опит за подобно нещо, но все още не е това, което може да бъде. Отново се разчита на дълго и подробно обяснение на историята, макар и по нетипичен за повечето стаи начин. Да, историята има и завършек, но… отново… в нито един момент не се чувствах като част от приключението, в което искаха да ме вкарат.
Сега… тук определено е хвърлено не малко труд по измисляне и пресъздаване на история и това си личи. Историята е логична, интересна и използва познати прийоми за подобни фантастични сюжети, но аз определено не бях част от нея.
Заключение
Dextrophobia Vol. 2 определено е най-добрата стая, в която съм бил до този момент. Въпреки, че за пореден път не успях да се идентифицирам в зададената история, тази стая ни даде най-силното усещане за адреналин до сега. Пъзелите бяха оригинални, кооперативни и изискващи предимно съобразителност и действие. Нямаше досадни аналитични пъзели и нито веднъж стаята не излезе от логиката си. Стаята използва пространството си както никоя стая досега и всеки сантиметър от нея има значение.
Пъзелите се развиват прогресивно и психологически правилно, а кулминацията е оригинална и тематична.
Това не е стая от ново поколение, но честно казано е първата, която се опитва да направи нещо ново. С други думи, това е стъпка в правилната посока и нищо чудно съвсем скоро екипът на Декстрофобия да създаде нещо оригинално и чупещо граници. Говорих с Александър от екипа и по думите му мога да ви гарантирам, че той мисли в прогресивна посока с цел да създаде чудесен продукт, който с гордост да можем да наречем истински „ентъртейнмънт“.
А ето и моите оценки
- Чудесен опит за внедряване на история
- Почти 100 процента кооперативни пъзели
- Консистентност в логиката на пъзелите
- Перфектно използване на пространството
- Оригинален финал
КЕФОМЕТЪР
Актуалната подредба на любимите ми стаи и новият победител!
- Dextrophobia Vol. 2
- Game Castle: Колекционерa
- Offline: Хакерска стая
- 3KEY: Детективът и Машината на времето
- Теорема: Тротил
- Vestigo
- Dextrophobia
- Offline: Египет
Очебийно е. Резервирайте!