неделя, октомври 13, 2024
Заглавна страница » Безплатни игри » The Cauldron – фенско разширение за Sentinels of the Multiverse
The Cauldron – фенско разширение за Sentinels of the Multiverse

The Cauldron – фенско разширение за Sentinels of the Multiverse

StarLВ екипа на BigBoxGamers си имаме хора, които пишат за модване на игри и такива за игри за принтиране. С тази статия ще покрия част от тяхната територия, но ще го направя за една от любимите ми игри – Sentinels of the Multiverse.

Преди да започна по същество, едно уточнение – по принцип не обичам фенски експанжъни. Какво е фенски експанжън? Това е разширение на дадена игра, което не е публикувано от компанията издател, а е плод на въображението на феновете на играта. Тези разширения имат най-различни изражения – нови раси/фракции/герои за някои игри, нови мисии за други и т.н. Причината да не ги обичам тези неща е негово величие Балансът. Нищо не ми убива желанието да играя някоя игра по-бързо от това тя да не е балансирана добре. Повечето издатели на игри в днешно време приемат тестването на игри за баланс доста серизно и съответно нещата, които излизат от тях до голяма степен са ок в този показател. Рядко мога да имам същата вяра в разширение, създадено от 2-3 фенове. Рядко, но не никога, както се оказва …

… The Cauldron е фенски експанжън за Sentinels of the Multiverse (SotM), който включва 14 нови героя, 8 нови злодея и 7 нови локации. Това са общо 29 тестета за играта, което се равнява на около 3-4 експанжъна във формата, в който те се продават от Greater Than Games (компанията издател на SotM). Това е доста, но още по-изненадващо за мен бе качеството на това бижу. Какво имам предвид под качество? Ами да видим:

1. Артът по картите – card5 critical hit-qty3е, не е чак със същото качество като този на истинската игра, но е много, мнoго близко (и между другото е абсолютно оригинален – пичът доста си е поиграл да ги рисува тези работи). Стилът му пък е уцелен на 100% и човек, който не е виждал самата игра няма да може да различи кои карти са от фенския експанжън и кои от оригиналната игра. Като добавим към това и присъствието на някои персонажи от оригиналната игра по картинките (което аз го приемам като негласно спонсорство от страна на Greater Than Games) и това разширение наистина съвсем безпроблемно става част от Multiverse-a.

2. Оригиналността на механиките – като цяло в SotM до този момент повечето злодеи бяха сравнително сходни. Механиките им се различават разбира се, но в крайна сметка идеята е да набиеш злодея преди той да те е набил. В The Cauldron, от злодеите, с които съм се сблъсквал до сега има двама, които имат много интересни механики, които определено създават различно усещане. Единият е носител на смъртоносен супервирус, който започва наранен и ако се излекува напълно избягва и героите губят. В същото време ако не бъде спрян достатъчно бързо, той става биологична опасност и не може да бъде пречукан без георите да загубят. В този случай, първо трбва да се открие противоотровата за вируса и чак тогава героите може безопасно да се справят със злодея. Няма да ви развалям изненадата за другите злодеи, но ще ви дам и един пример за интересен герой – Некро, който е (изненада!) некромант. Като всеки уважаващ себе си некромант и Некро може да прави Немъртви, които обаче … нападат собствения му отбор. Идеята при него е, че той има ритуали, които се задействат при кончината на немъртвите му и имат доста стабилни ефекти, така че при него врътката е да се подготвят ритуали и после да се вадят немъртви, които отборът да убива за ефектите, които имат.

zomb

Vect3. Нивото на трудност – SotM е кооперативна игра и като такава тя трябва да е трудна. В оригиналната игра има 4 нива на трудност, като 1 и 2 са доста беззъби, 3 е малко по-предизвикателно и 4 вече си е истинско предизвикателство. Освен това, всеки злодей си има и Advanced Mode, който да го направи по-труден. Аз играя само на Advanced, защото иначе ми е малко лесно. Е на The Cauldron не съм играл още на Advanced, a един от злодеите си ми срита седалищните части веднъж, а един негов съратник 2-3 пъти. Тааа, да – злодеите и локациите са си тегавки, точно както си трябва за кооперативка. Като се има предвид, че към момента има само 3 злодея ниво 4 в оригиналната игра, тази трудност е много добре дошла.

4. Балансът – ето го и голямото мерило. Балансиран ли е експанжъна? Истината е, че ми е трудно да кажа, тъй като всяко тесте може да се играе в комбинация с всякакви други, но поне на първо четене не виждам да има нещо притеснително. Със сигурност има някои герои, които са по-алфа от други и носят по-голям част от бремето от съотборниците си, но това си е налично и в оригиналната игра (Legacy, теб гледам). Със сигурност това, което ми прави впечатление е, че дековете работят и няма „мъртви“ карти, които никога не би искал да играеш (в оригиналната игра има някои такива).

И в крайна сметка?

В крайна сметка горещо препоръчвам да пробвате това разширение! Аз през цялото време му казвам разширение, а то всъщност си е напълно играваемо и само по себе си, тъй като има достатъчно герои, злодеи и локации, на които да се случва кютекът. В този смисъл, дали сте фенове на поредицата и имате всичко останало или нямате нищичко, няма голямо значение – и в двата случая можете да си свалите файловете, да си принтирате тези от тях, които ви харесват и да спасявате Multiverse-a. Единственото, което ще ви трябва в този случай е някакъв начин да отбелязвате щетите по единиците (зарчета са чудесен избор) и да си свалите книжката с правилата от интернет.

   card0 char front1-01card0 char front2-01card0 char_front3-01

Заслужава си ако:

+ сте фенове на поредицата

+ сте фенове на западните комикси

+ си падате по супер герои по принцип

+ искате да пробвате играта преди да си вземете оригиналното нещо

Кое можеше и да е по-добре:

– Има някои малки несъответствия в терминологията с оригиналната игра (напр. намалянето на поражение оригинално е reduce, а на някои карти тук пише decrease)

– Това не знам дали е функция на файловете, които са качени или на самия принтер, но когато си получих картите, те бяха по-големи от тези в оригиналната игра (което значи, че не мога да им сложа протектори)

Това бе моето сафари в саваните на игрите за принтиране и джунглите на фенските експанжъни. Едва ли друг път ще ми се случи да пиша подобно нещо, но реших, че работата на хората, които са направили това бижу си заслужава да бъде споделена.

Поздрави и до другия път! Ето и линк за сваляне!

[sociallocker]Сайт на The Cauldron[/sociallocker]


Ако ви е харесала тази статия и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра!
Дарение за сайта

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Димитър Симидчиев 'BigBoxExplorer'

От 7 години съм фен на хобито и съм минал през всякакви жанрове, тематики и механики. С времето си намерих нишата и когато не копая за нови бижута в Kickstarter играя с приятели. И все пак съм си Explorer, защото гледам да съм в крак с новите неща, които се задават на хоризонта на бордовите игри и да осведомявам своевременно.
Big Box Gamers