- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Ето че се случи. Стая, която отива в дъното на класацията. Преди всичко трябва да знаете, че това не е напълно лоша стая. Тя си има предимствата, но очевидно и недостатъците. За нещастие, за нас недостатъците бяха в повече, но от друга страна, усещането за адреналин го имаше през… почти цялото време. Преди да започна с внимателното ревю, ви препоръчвам да прочетете пътят, по който съм вървял, като започнете от първото ми ревю.
Какво е Lost Flight според създателите?
„Да излезеш от стая не звучи толкова трудно, но какво ще кажеш да спасиш живота си по време на самолетен полет? Lost Flight ти дава именно тази възможност. Играта е направена в специално помещение, което ще те пренесе в атмосферата на приключението. Играта е създадена от хора , свързани с авиацията , които ще те посрещнат на чекина. Представи си как се качваш на борда на самолета със своите приятели и по време на полета се случва нещо извънредно, нещо странно… Ще трябва да откриете и разгадаете серия от мистериозни загадки и пъзели на борда, които ще ви помогнат да разплетете историята и да върнете самолета си обратно вкъщи. Дали става въпрос за инцидент, за природно бедствие, техническа изправност, мистична аномалия, параномални явления или друга тайнствена сила? Елате и разберете!“
Какво е Lost Flight според нас?
. Хората, които са създавали стаята наистина са от бранша и разбират за какво говорят, когато става въпрос за пътуване в самолет. Посрещнаха ни топло и учтиво… но чак сега разбирам, че това е било чекин. Няма да се заяждам с липсата на достатъчно тематичност във фоайето, защото това не съм го срещал в нито една стая досега.
Ще се заяда обаче с някои неща. О, Боже. Окей, започваме. Първото нещо, което ни направи силно впечатление е…
Лошо качество на част от декора
Като цяло, мисля, че атмосферата беше подходяща, но на места декорът изглеждаше и се усещаше твърде евтин и паянтов. Дори част от покрива на самолета при нас беше виснал. Във финалната кулминативна част, основният обект на завършването на мисията ни беше с изключително ниско качество и ни беше страх да го пипаме, за да не го счупим.
Това беше досадно, но по-досадни бяха…
Еднообразните пъзели
Като цяло, тази стая е от по-трудничките. Ние обичаме трудните стаи, но трудността трябва да е логична и вълнуваща. Някои от пъзелите тук бяха „Нинтендо Хард“. Този термин често се използва не за „голяма трудност“, а за „досадна и насилена трудност“. Няколко пъзели бяха на подобен принцип, а загадките в повечето случаи бяха нагласено трудни, подгласни по-скоро на принципа „Ха! Измамихме ви, нали?“, отколкото на логиката. Изненадата е добър елемент, но пъзелите трябва да следват някаква логика, било то и логика на стаята. Така както са изглеждат предимно разхвърлени.
С изключение на едно място, цялата стая може да се мине от един човек, което значи, че няма кооперативни пъзели и тийм билдинг усещане. Загадките не са тематични и включват отново евтина логика.
Освен, че съм голям фен на стаите, аз съм се интересувал от темата и съм чел тук-там някаква теоретична литература и изследвания. Има един момент в стаята, който не само, че ми направи лошо впечатление, но и си е основно правило, което никога, ама никога не трябва да се нарушава.
Неподходяща светлина
Лошата светлина може да е част от историята. Когато си в пълен мрак, това трябва да е част от играта. Ако само някои неща са осветлени, тогава това определено има някакво значение. Ние, като играчи, сме свикнали на това, а и е логично да се сетим, че щом нещо не е осветено добре явно или трябва да светнем лампа или не трябва да сме там. Стаите, които много добре играят със светлината са „Отвлечени“ и „Клопката“.
В Lost Flight имаше момент, в който дълго време трябваше да затормозяваме очите си с много слаба светлина. Това беше изморително и… неправилно. Силно вярвам, че дори и останалото да се пренебрегне като мнение на „човек, който не разбира“ или просто „различно мнение“, това точно ТРЯБВА да се поправи. Моля ви, хора. Не бива.
Грешно темпо
За жалост, играта така и не си смени темпото до самия финал. Започна бавно и свърши бавно. Очаквахме финалът да бъде кулминативен, и имаше такава възможност, но просто беше твърде муден и изискваше концентрация и четене, вместо чисто действени и двигателни рефлекси. Когато ви остава малко време, вие бихте искали да получите усещане за забързаност и за напрегнатост, с минимални усилия да извършите много неща. Трябва да има манипулация на играчите, в която те да се чувстват победители на нещо трудно. Вместо това, финалът просто беше обратното на всичко това. Както започнахме, така и свършихме.
Ако си мислите, че това е всичко, ето и още едно заяждане. В играта имаше куп хаотични неща – и откъм геймплей и откъм неясна история. Обаче имаше неща, които за мен бяха абсурдни.
Странни решения
Една от „Гледай как ще ви сюрпризираме“ тип изненади за мен беше тотално не на място и неловка. Според мен, това нещо е малък миницентър на стаята и създателите много добре са знаели,че това ще е първото нещо, за което ще говорят хората, когато напуснат самолета. Мога да говоря много по този въпрос, но не искам да ви издам нищо конкретно. Само ще кажа, че за мен беше некомфортно и абсолютно нетематично и нелогично.
Встъпително клипче. Още с влизането ще седнете на пътническите седалки за встъпително клипче. Съжалявам, ако ви се струва спойлер (а не е), но това встъпително клипче ни даде същата информация, която получихме преди това. Искаше ни се повече тематичност. Беше просто странно.
Очевидно е, че имам проблеми с някои неща. Но… стаята има и…
Добри страни
Играта предоставя адреналин. Това го признавам. Въпреки некулминативния финал, ние бяхме изненадани приятно на няколко пъти. Не, не говоря за насилените изкуствени изненади. Говоря за хитри врътки. Имаше такива. Споменах, че играта е трудна. Наистина е така и ние намираме това нещо по-скоро за положително, защото получаваме повече удоволствие от решаването на сложни пъзели.
И… това е.
Заключение
Започнах това ревю с намерение да пиша за добрите и лошите страни на стаята. Както виждате, не ми се получи точно така. Когато излязохме от стаята споделихме, че ни е харесало. Не излъгахме. Тогава наистина ни хареса и това се дължи единствено на адреналина, който стаята създаде. За някои хора това може да е напълно достатъчно. За нови хора в хобито със стаите… може и да си изкарате добри. Всъщност, стаята има висок рейтинг във „Vsichki Stai”, така че кой съм аз да оспорвам общото мнение.
За мен обаче, това не е достатъчно. Когато минаха около две седмици от излизането, вече мога напълно трезво да разгранича нередните неща от заядливостта. Всички стаи до този момент предлагаха нещо свое и нещо оригинално. Lost Flight има страхотна идея и чудесна тема, но се е самозасмукала в собствения си Бермудски триъгълник. Стаята има твърде много проблеми, че те да останат незабелязани. И докато някои са субективни – видове пъзели, некомфортни изненади и тематичност, други биха се подразнили на повечето хора – евтин декор, лош избор за светлина на места и некулминативен финал.
Осъзнавам колко любов е вкарано в този проект и няма да загубите парите си, ако посетите стаята, но при всички положения има по-добри места, където ще ви предложат много повече. Просто си изберете която и да е от стаите, за които вече съм писал.
А ето и моите оценки
- Оригинална тема
- Неоригинални пъзели
- Некулминативен финал
- Евтин декор
- Неправилно използване на светлината
КЕФОМЕТЪР
Актуалната подредба на любимите ми стаи!
- Dextrophobia Vol. 2
- Game Castle: Колекционерa
- Offline: Хакерска стая
- 3KEY: Детективът и Машината на времето
- Теорема: Тротил
- Hourescape
- Отвлечени
- Gameline: Космическа врата
- Vestigo
- Dextrophobia
- Offline: Египет
- Lost Flight
Ако все пак искате да дадете шанс на стаята ви препоръчвам да посетите сайта и да решите дали искате да резервирате.