- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
„Уморен съм, Гертруд, не ме занимавай“
„Зан, прекарал си десетки години в битки и все още не можеш да схванеш намеците на една красива жена“
„Виж сега, Гертруд. Първо, ти си 150 кила и имаш по-големи бицепси от моя гръб и второ… дошли сме да почиваме. Това, което предлагаш ще изиска усилия и най-вече желание, което е по-трудната част. И моля те, пусни ми крака и си свали самодоволната усмивка. Объркала си се. „
„О, миличък. Знаеш как да галиш душата на една дама“
„Ха! Ти? Душа? Дама? Стига, Гертруд. Помниш как завърши последния път. След битката с двата азурни дракона. Знаеш как завърши всичко. Шамари, кръв и наранено сърце“
„От къде да знам, че си толкова обидчив!“
„Айде просто да помълчим и да се насладим на сауната. От кога не сме били на почивка. След всички тези битки, войни и геройства, заслужаваме да похарчим малко пари за този курорт. Виж, хората са го направили специално за нас. Закачи ми още една пираня на гърба ако обичаш. Ох! По-леко. „
„Тия мазоли само с пирани няма да се оправят. Трябва и любов.“
„Ох, няма да ме оставиш, нали? Айде добре, давай да се свършва… Гертруд! Кой си ти, старче?
„Аррр… Аз и моите пирати чакаме удобен момент да ударим този курорт. Сега, след като взехме викингската ти принцеса, ще се върнем скоро и за теб, приятелю! А, да. Аррр!
Epic Resort е дек-билдинг игра с работници на Floodgate Games за 2 до 4 играчи. В нея играчите влизат в ролята на предприемачи, които развиват свой курорт за герои, които отпочиват от вечните си приключения.
Всеки герой ще ходи там полуумрял на никакъв живот и целта на играчите е да върнат до пълна жизнена сила този герой. Всеки излекуван и отпочинал герой носи точки в края на играта. Другото нещо, което носи точки са локациите в курорта.
Темата е оригинална и досега не сме срещали нещо подобно в приключенския жанр, камо ли в сухата територия на игрите с поставяне на работници.
Нека поставянето на работници не ви заблуди. Няма да слагате каркасонените човечета по разни места и да изпълнявате действия от дъска в центъра. Такива човечета има в играта, но те се използват, за да маркират хората, които посещават съоръженията ви. Всъщност, работниците ви са в ръката.
Подготвянето на играта отнема много време и място
Забележете! Всеки взема по две големи карти със стартови локации и ги слага пред себе си. Подрежда се пазар с много локации. Всеки взема стартова ръка с работници. Подрежда се пазар с работници. Слага се тесте с пристигащите туристи в курорта. От там се теглят още доста карти, които ще определят и пазар с почиващите. Слага се тесте с гадове, които ще нападат. Освен това трябва да има място за всички дискарди, място за токъни и места за събиране на вашите карти, които ще ви донесат точки. О, да. И доста място под локациите ви, където ще слагате работниците си.
Да. Място.
Но пък…
Компонентите са страхотни!
Картите са с гланцирано покритие, фигурките са дървени, големите карти със съоръженията са с добро качество. Илюстрациите ми допадат изключително много – веселяшки арт в глуповат стил, пародиращ стереотипните герои от приключенските игри. Символите са ясни и функционални. Като цяло – дизайнът е изпипан и мислен. Кутията има място за всичко с удобен инсърт.
Понякога компонентите изместват центъра и ни обръщат погледа от не толкова добрата игра. Тук също ли е така?
За съжаление… за мен.
„Да сте виждали един дребен, крив, с дървен крак и горе-долу такава кратуна?“
„Сигурен ли сте, че сега е момента да ни питате?“
„Да, що?“
„Господине, може ли да ви попитам аз как успяхте да се качите върху движещо се влакче на ужасите?!“
Да започнем от дек билдинга
Като класически дек билдинг, всички започват с едно и също тесте карти, от което теглят, а в процес на играта теглят от други тестета с по-добри карти. Картите, както казах, са работниците ви.
Има някои основни разлики от обикновените дек билдъри. Тук, за да вземеш нов работник, трябва да жертваш някой от своите работници с умението „Тренирай“. С тематични думи – подобряваш уменията на работниците си. По този начин, вие ще можете да вземете ограничено количество работници през цялата игра, а тестето ви винаги ще бъде с една и съща дебелина и често ще се завърта. С други думи, ще можете да теглите новите си, по-добри работници редовно. Да не говорим, че веднага щом ги вземете, те влизат в ръката ви.
Друга разлика от обикновените билдъри е, че когато купите работник, вие слагате токън с катинарче, което забранява повторно купуване на работник от тази купчинка. Това създава уж някакво напрегнато състезание за този работник, но реално…
Работниците не са кой знае колко различни един от друг. Да, имат различни умения, но проблемът е, че повече умения се изпълняват ако дискарднете работника. Тоест, не го ползвате за друго този ход. Ще откриете, че в 90 процента от случаите ще искате да използвате работника по предназначение – да работи по съоръженията ви. За това след малко. А и самите умения не са чак толкова вълнуващи и различими. Основно ще купувате работниците не заради уменията, а заради трудоспособността им.
„Гертруд? О, извинете, обърках ви с една жена“
„Как? Аз съм едър мъж, тежа 200 килограма и съм два метра!“
„Прав сте. Гертруд е над два метра.“
Строенето на локации
Всичко в тази игра се върти около тези локации. Там работниците ви работят, там привличате туристи, там ви нападат гадовете, там печелите точки.
Всяка локация има трак с два показателя – доходи и нюх. С нюх се привличат туристи и герои, а с пари се купуват нови локации и се тренират работници.
Освен това, локациите ви имат нужда от работна ръка. За всяка непокрита нужда, махате по един турист от трака, който сте напълнили предния ход.
Повечето от началните ви работници си вършат работа колкото за един човек, някои от тях дори и това не мога да свършат. Те си имат други неща – като мързела, който става само за жертване при атака на гад. По-добрите работници работят като за двама, а някои могат да работят на две съоръжения едновременно.
Освен за предпазване от негативния ефект, запълването с работна ръка помага и за специалните умения на съоръженията. Когато напълнете с максимален брой работна ръка едно съоръжение, то може веднъж да направи нещо готино… или поне нещо. Според мен уменията на локациите отново не са най-вълнуващите, които можете да очаквате примерно от влакче на ужасите или сауна с пирани. Примерно умение е да премахнете катинара от някое от тестетата или пък да излекувате един от героите (всъщност това е най-силното умение в играта, защото това е вашата цел, но въпреки това е… мее)
Привличане на туристи
Играчите могат да използват нюха си и да привлекат към курорта си случайни туристи, които да им донесат доход, а могат и да си извикат герои. Героите винаги идват на едно или две кръв и всеки ход се лекуват с едно. В момента, в който стигнат пълния си живот, те си тръгват… във вашата купчинка с излекувани герои. Всеки герой дава някакви точки, в зависимост от трудността на неговото излекуване.
Можете да имате по един герой на локация и е много важно къде го поставяте. О, да. Героите също имат умения, които както се досещате не са кой знае какво.
След като всички играчи пасуват, идват и… гадовете. Те са скрити в тестето с нови туристи. Тоест, колкото повече туристи привличате, толкова по-голям шанс има да се появят гадове.
Първо излизат гадове с малка трудност, после по-голяма и после с най-голяма. Когато свършат – играта свърша и се броят точки. Гадовете могат да бъдат най-различни – призраци, дракони, пирати…
„Старче! Ето те и теб!“
„Името ми не е старче!“
„Добре де. Старче! Къде е Гертруд, моля!“
„Името ми не е старче!“
„Слушай какво, старче! Ако не пуснеш бързо Гертруд, ще стане зле!“
„Името ми не е старче! Казвам се, Изумруд! Кралят на моретата… и на поезията. Освен това мога да свиря на арфа с крак и продавам мебели с три крака. Искаш ли да ти предложа…“
„Гертруд!“
„Кой я пусна от глетката!… Ох“
„Казах ти, че ще стане лошо, ако я ядосаш.“
„Чакай! Гертруд, избягай с мене… Изумруд!“
„Ха-ха. Получи му се. Този наистина може да продава мебели.“
Заключение
Epic Resort има своите добри черти, но за съжаление, както на курорт, си почива от вълнуващи преживявания. Играта леко скучае от твърде много баланс и липса на смели решения, особено сред уменията.
Компонентите и илюстрациите са много добри, механиките работят солидно. Темата дори се усеща и е свързана със системата на игра и въпреки това, играта страда от някои основни проблема. Заема твърде много място за това, което е. От тук и сетъпа на играта отнема доста време.
Всичко това би било поносимо, ако играта имаше повече живот. Ако имаше повече възможности за преиграване. А тя няма. Да, видовете работници са много, но в основата си те вършат една и съща работа. Има голям шанс да срещнете всички или поне почти всички локации в играта, но дори и да не ги срещнете – отново, те вършат почти една и съща работа. За мен, играта може и да бъде подобрена с едно солидно разширение, но се съмнявам да получи такова. Във всеки случай мисля, че Epic Resort може да намери своята аудитория, както и го прави. Просто тази аудитория не съм аз.
ПЛЮСОВЕ:
- Страхотни компоненти
- Привлекателни и иронични илюстрации
- Уникална и интересна тема
МИНУСИ:
- Бавен сетъп за подобна игра
- Твърде добър баланс със скучни умения
- Ниска преиграваемост
Ще остане ли в колекцията ми?
- О, да!
- Засега
- Не
- О, не!
Защо?
- Не обичам декбилдинг
- Не обичам игри с работници без потници
- Не харесвам темата
- Просто не е за мен
„Хайде Зан, да довършим това, което започнахме“
„Ох… за момент помислих, че си забравила.“