- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Няма достатъчно пиратски игри на пазара. Нека се изразя така, няма достатъчно добри пиратски игри на пазара. Може би Merchant and Marauders се отличава най-много от останалите, но това е тежка и дълга игра, която иска отдаване. Mayday games са популярни с техните малки и хитри игрички и са хванали една уж популярна, но не достатъчно, тема и са я свили до нещо дребно, кратичко и елементарно. Това е Walk the Plank – лека филър игра, която ще отнеме само двайсетина минути от времето ви, но пък няма да се натоварите нито за миг!
Пират зад борда!
В Walk the Plank играчите влизат в ролята на най-некадърните пирати на пиратски кораб. Капитанът е решил да се отърве от тях и ги качва на дъската, от която трябва да скочат във водата. Проблемът е, че във водата ги чака зловонната зейнала и острозъба уста на иначе симпатична гигантска сепия. Капитанът все пак е решил, че ще даде още един шанс на последните двама оцелели на дъската. Затова всички пирати започват да се блъскат, дърпат, маневрират и планират подли ходове, за да могат да останат колкото се може по-дълго живи.
Това ревю просто няма как да е дълго… Ето защо!
Правилата
В средата на масата се нареждат кораба, три малки дъски (по които ще се бутат пиратите) и гигантската сепия след дъските. Всеки играч слага три пирата от своя цвят върху кораба и си взема тесте със съответния цвят. Всяко тесте съдържа еднакви карти. Всяка карта е определено действие, което може да се извърши – движение назад, напред, бутане на някого от твоето поле, засилване и удряне на някого напред, дърпане на някого назад към кораба, рязане на дъска, добавяне на дъска – общо десет подобни действия.
В началото на хода всеки програмира три от тези действия и когато всички са готови, първият играч разкрива първото си действие и го прави, после следващият играч прави същото и така докато не се извършат всички действия.
Последният играч, който е останал с пирати печели шанса да се завърне в екипажа. Другият вариант е да останат по един пират от два цвята. Така и двамата играчи печелят.
Преди да мина към заключението искам да отбележа едно странно нещо…
Заключение
Walk the Plank e елементарна филър игра и ако можеше да се играе с повече от пет човека бих я нарекъл дори парти игра. Игрите с програмиране винаги водят до смях и безразборици, тази не е изключение. Колкото и да планирате действията си, колкото и да смятате, че сте сметнали всичко, още второто ви действие може да ви принуди да направите някоя глупост. Например да върнете някой противник обратно на кораба или пък да се засилите да бутнете някого, но са ви резнали дъската пред вас и направо се засилвате в зяпналата сепия. В играта има елиминация на играчи, но това се случва след средата на играта (в повечето случаи), така че няма да чакате дълго ако пиратите ви бъдат изядени. Е, ако всички играчи на масата играят дефанзивно и никога не рискуват със засилване или рязане на дъски, играта може да се проточи до 30 минути. Препоръчвам да се играе с 4 или 5 играчи, въпреки че и с трима не е лошо. Просто е, колкото повече пирати, толкова по-голям хаос. Държа да отбележа и нещо, което се случваше във всяка наша игра. Ходовете се въртят по часовникова стрелка, но първият играч се сменя обратно на часовниковата стрелка. Това е справедливо, виждал съм го и в други игри – защото така няма да се наложи един играч да чака двойно повече ходове, докато е той на ред. Въпросът е, че поради естеството на играта – бързите ходове и светкавичното започване на нов рунд, понякога се объркваме с това кой трябва да играе втори. Бих казал, че това не е проблем, който се оправя с много игра. Просто ние геймърите сме свикнали по другия начин и колкото да играем винаги ще се бъркаме. Но! Това в никакъв случай не е проблем и не би трябвало да ви отказва от играта, защото е най-правилното решение от страна на Mayday Games, просто искам да отбележа, че го има.
Не мога да кажа, че играта е мега страхотна с хипер иновативни механики, но в нейна защита ще кажа, че тя не претендира за такова нещо. Освен това съм решил да я запазя в колекцията си, което говори достатъчно за нея. Никога няма да я играете като основна игра, а и рядко ще искате да играете две игри подред. Във всеки случай ще се играе често и е една от първите филър игри, за които ще се сещам, когато ми трябва такава. Ако сте я забелязали и се чудите, няма какво да се чудите – и без да я пробвате, аз ви увещавам, че това е чудесна лека и приятелска хаос игричка, която ще зарадва както геймъри, така и хора, които никога не са играли игри.
ПЛЮСОВЕ:
- Забавна пиратска тема
- Елементарни правила
- Хаотични и Ха-ха моменти
- Десетки възможности да се самопрецакване… и е забавно!
МИНУСИ:
- Почти никакъв контрол над ситуацията
- Има елиминация на играчи
- Дефанзивният начин на игра е скучен
- Първият играч се сменя в обратно на хода на действие и това често ще ви бърка
Ще остане ли в колекцията ми?
- О, да!
- Засега
- Не
- О, не!
Защо?
- Това е един от най-добрите филъри, които притежавам
- Винаги съм искал да погаля гигантска сепия
- Това е супер иновативна игра
- Мога да я играя постоянно