сряда, октомври 16, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Adrenaline Team Play DLC – Ревю със смесени чувства
Adrenaline Team Play DLC – Ревю със смесени чувства

Adrenaline Team Play DLC – Ревю със смесени чувства

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Преди да започнете да четете ви препоръчвам да погледнете ревюто на базовата игра.

Ревю: Adrenaline

Adrenaline се продава с това, че е симулация на видео игра. Е… по точно такъв тертип сега ни продават нещо, което е трябвало да бъде в оригиналната игра. За щастие, при настолните игри не могат да ни пробутат добрите стари японски практики със заключване на контент в първоначалния диск и отключване срещу пари.

Въпреки това най-очевидното липсващо парче от пъзела на базовата игра най-после  ни е снабдено с това разширение – специалните умения. Мога да кажа, че това е най-силната и абсолютно задоволителна част от разширението, тъй като освен специалните умения на героите, играта пристига и с по две оръжия на персонаж, като в началото на играта си избирате само едно от тях. И двете оръжия са тематични за персонажа, но двете са толкова различни, че можете да определите стила си на игра само по тях.

Всъщност, самите оръжия, в комбинация с уменията, могат да бъдат по-силни от базовите оръжия, които ще намирате из картата, но пък те са така балансирани, че не можете да играете само с тях.

В кутията ще откриете и шести герой, който идва със своите бонуси и който ви позволява да играете шест човека…

Буахахаха… Смешно, CGE, смешно.

Както и да е, ето ви дребно описание на посоката на умения, които можете да очаквате.

  • Echo (новият персонаж) обръща по една плочка с амуниции всеки ход и може да ги използва за капани или за телепортиране, в зависимост от оръжието, което сте избрали. Освен това има два патлака и удря повече хора наведнъж.
  • Sprog (зеленият тип) хвърля отрови и токсични газове.
  • Banshee (синята типка) контролира другите фигурки, като ги кара да се самоизбиват в нейна полза.
  • Dozer (черният милитари тип) зарежда дълго време едни токъни, които може след време да ги пусне и да направи масивен демидж, отново – в зависимост от това какво оръжие сте си избрали.
  • Destructoid (жълтият роботосмайли фейс тип) използва картите като специален ресурс и може да стане на топка, за да маже всичко, или пък да хвърля яко ракети в един коридор.
  • Violet (лилавата типка) пуска нанороботи под формата на маркове и прави масиран насиран демидж.

Всички тези умения са супер и винаги бих играл с тях. Превръщат базовата ви игра в огромно приключение.

Освен тях, това разширение добавя и много яка система за адреналин.

Специалните оръжия може и да са добри, но се захранват с адреналин. Адреналинът също се използва и за правене на бонус действия, което ви дава възможност за запомнящи се и вълнуващи ходове, но на определена цена.

В началото на играта си слагате токън върху трака с живота ви и всеки ход можете да си харчите адреналин за бонуси, но това означава, че този токън се движи наляво – с други думи – съкращава ви максимума на живота. Ако сте на едно кръв сте винаги под адреналин и можете да цепите като за последно.

И с това винаги ще играя.

Това, с което никога повече няма да играя обаче е името на това разширение – Отборната игра.

За мен, отборният вариант е разочарование. Аз съм луд фен на FPS видео игрите и съм играл тонове отборни модове на всякакви шутъри.

Първо – това разширение вкарва единствено Team Deathmatch. Нека изключим всички изпуснати варианти за отборни модове. Може ли да няма най-класическия (особено, когато бяха казали, че ще бъде в кутията) – Capture the Flag?!

Това, което ме отблъсна от отборния вариант беше фактът, че четох книжката с правила пет пъти и пак я гледах още 20 пъти, когато играхме играта. Този мод и се обяснява трудно, защото звучи абстрактно и още по-евро дори от базовата игра.

Вместо да се засили екшън частта, играта се забавя дори още.

Не мога да навлизам в подробности за правилата, но ще кажа две неща, които TEAM мода превръща Адреналин в евро пъзел.

Първо – вие няма да слагате кръв по бордовете си. Вече ги слагате в отборен буфер, който в края на хода при достигане на лимита се пръска и чак тогава се разпределя. От една страна това симулира играта в реално време, но от друга – предоставя мегдан за твърде много мислене и мин-максване на тактики и стратегии за това точно колко, как и кога да слагате токъни. С други думи – още повече мислене. Нямахме нужда от това. Имахме нужда от „Бадум-Врум-Пциа-Уааа-пиу-пиу“, не от „Хм…“

Второто нещо е свързано с това как точно работи управлението на персонажите. Независимо от броя играчи, фигурките в игра ще са винаги всички шест. И понеже ще е тъжна и садомазохистична галимация да играете шест човека на тази игра, е твърде вероятно да се наложи да управлявате повече от един тип.

Управлението на типове отново залага на стратегическото, а не на ролевото преживяване.

Да кажем сте 4 човека. Всеки отбор има по три фигурки. Как точно работи третата фигурка от всеки отбор? Ами… да, играчите си имат собствен персонаж, но всеки ход в началото трябва да се реши кой използва третия персонаж. Който го ползва обаче не просто го движи и стреля. Той използва обща ръка с него и общи ресурси. Това означава, че третия персонаж няма собствени такива, а зависи от това кой ще го ползва. Това добавя неприятна доза допълнителен мозъчен циклеж, който може да се хареса на евро играчите (по принцип аз го харесвам, НО НЕ И В ТАЗИ ИГРА), но за мен цялата тази история е мъчителна.

Заключение

Adrenaline Team Play DLC си заслужава, макар и да е заради половината съдържание в кутията. Да, никога не бих играл отново за мен дървената част с отборния вариант, но специалните умения, яките специфични оръжия и механиката с адреналина са точно в десятката.

Това разширение е като да идете на зъболекар. Да, кофти е да давате пари за нещо, от което не ви става по-добре, а само закрепвате, но пък е задължително. За мен липсата на специални умения и оръжия започваше да превръща играта в куп прах, но вече този проблем е закърпен с доза свежест… която обаче се надявам да издържи, докато най-после се появят сносни модове.

ПЛЮСОВЕ:

  • Страхотни тематични умения и оръжия
  • Отлично работеща задоволителна нова механика с Адреналин

МИНУСИ:

  • Липса на други модове, освен Team Deathmatch
  • Team Deathmatch-a добавя дървени и твърде евро-пъзелови механики, от които нямахме нужда

 

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Big Box Gamers