вторник, април 16, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Tiny Robots – игра за инженери!
Tiny Robots – игра за инженери!

Tiny Robots – игра за инженери!

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Сред големите хитове от Есен, които обзеха моят дом от време на време се намърдват и някои неща като тази игра. Никак не обичам да пиша негативни ревюта, но още повече не обичам да не съм напълно откровен. Затова отсега ви казвам приятели, тази игра… не е добра. За съжаление го казвам не само като човек, който има свой идентичен вкус, не и като някой, който смята, че играта просто не е за всеки. Пиша като човек, който няма никаква идея за кого е тази игра, честно. Има някои доста небалансирани и откровено подвеждащи неща.

Това, което привлече интереса ми към Tiny Robots беше едно простичко нещо – сглобяване на роботи! Целият принцип изключително много ми допадна. Този принцип наподобява…

От скрапа

20151030_231453

След като извадите всички плочки от листите ще осъзнаете едно много простичко нещо. В кутията ще имате единствено това множество и множество плочки с части от роботи и една мъъъничка книжка с правила от две страници, по една страница на два различни езика.  Страшно се изкефих! Наистина, помислих си, че това ще е семпла игра, която за нула време ще си сглобяваме смешни роботи… О, дали грешах!

Сетъпът е дълъг и сложен… Той се състои от една единствена точка. Изсипвате всички плочки на масата! Това е. О, и трябва да са с гърба надолу.

По време на своя ход, играчът може да погледне три плочки. Освен това може да вземе която и да е плочка и да си я върже със съществуващ робот… но с лицето надолу. Което е…

Възходът и падежът на тази игра!

20151030_232244

Най-хитрата част от играта е този гръб на роботите. Всеки гръб представлява различни електрически схем, които има отворени и затворени краища. Когато си търсите част на робота, вие основно търсите по гърба, като се опитвате да свържете правилно ел схемите. Това звучи интригуващо, но глей‘ са!

В края на играта всеки получава по една точка за всяка част от робот, освен това по няколко други точки за сетове от правилни части на роботи и най-вече – по минус една за всяка несвързана част от веригата.

Това означава, че играта се печели с малко точки. Което води до фактът, че ел веригите са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО важни. Което пък превръща играта от лека приятна игричка, в която си правите роботчета в тежка и уморителна работа, в която трябва да намерите правилната комбинация от ел системи в купът от ДЕСЕТКИ И ДЕСЕТКИ плочки на масата!

Ооо, нещата не свършват тук! Всички ел вериги адски много си приличат и понеже имат изходи от горната и долната част, когато гледате купа от схеми, трябва да си представяте всяка една плочка и от двете страни, като и двете страни могат да се свържат с вашата горна или долна част на робота! Нека ви кажа, ако не си е проличало – това е тежка, тежка работа!

20151030_231607

Ами… да.

Както виждате, играта не се свежда до правене на роботите, а до инженерно свързване на електрически вериги.

Добре де, да кажем можем да преживеем това, защото има десетки плочки с готин арт на смешни роботи? ГРЕШКА!

Артът не можеше да бъде по-елементарен. Сега, още преди да получа играта, знаех че той е “Meh…”. Само че проблемът не ми е толкова в убитите цветове, а в роботите, които се получават. Мислих си, че когато се свърже някой робот, ще се получат някои готини и извратени комбинации. Всъщност, всички получени роботи ще си приличат. Което е още по-зле – “извратените“ комбинации са… странни, безинтересни и просто не изглеждат добре. Например, можете да получите робот с две глави – една отдолу и една отгоре – или обратното, вместо глава, да има крака отдолу и крака отгоре. Никъде не пише, че не е позволено. Това се получава, защото завършващите части на електрическите вериги са или крака или глави.Което пък е най-зле – поради арт дизайна и качеството на илюстрациите, много е трудно да различите кое е глава, кое са крака.

Заключение

Както обясних, не обичам да пиша негативни ревюта. Понякога обаче съм толкова объркан, че се налага. Как може да направиш игра, която да няма точна и ясна целева група. Tiny Robots насочва към неангажиращ тип играчи, но количеството следене и изчисляване е толкова изискващо, че играта е по-скоро за геймъри. Артът и елеменарния и питък геймплей пък отново връща към първите. Странно е, пичове, наистина!

Според мен, ако премахнем ходовете от правилата и играта се развива в реално време, играта ще придобие повече тематичност. Хаотичното бързане и ровене директно ще прехвърлят към култовото предаване от Дискавъри – От скрапа.

Ако обаче е в реално време, това би довело до някои проблеми с баланса и „реално“ би трябвало да се доизмислят други правила. Просто играта не е измислена за това. А за какво е измислена? Все още търся отговор. Съжалявам пичове… просто не става.

ПЛЮСОВЕ:

  • Страхотна идея
  • Наченки на иновативна конценпция

МИНУСИ:

  • Твърде много мислене и следене за такъв тип игра
  • Дълъг и мъчителен геймплей
  • Ужасен арт

За повече информация, посетете сайтът на производителите:

Doorway Games

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers