събота, декември 16, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Whistle Stop – Мозъчна инквизиция с влакчета
Whistle Stop – Мозъчна инквизиция с влакчета

Whistle Stop – Мозъчна инквизиция с влакчета

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Какво би станало, ако Tsuro срещне Мартин Уолъс? Едно несъмнено осиновено дете гений. И то не защото дизайнерът на играта се казва всъщност Скот Капуто, а защото Whistle Stop минава и двете игри откъм оригиналност в геймплея, дълбочина на изборите и като цяло със своята експлозивна, стимулативна и предизвикателна трудност на вземане на решения.

За да играете Whistle Stop ви препоръчвам да си направите пластична операция за увеличаване на мозъчните клетки, но не защото играта е трудна. Напротив – правилата са обяснени в много малко странички, но това което ще ви принуди да си присадите капака на Mojo Jojo е отвореният характер на играта.

В основата си Whistle Stop е игра с влакчета тип „Вземи и занеси“, в която ще събирате кубчета от едни полета и ще ги занасяте в други полета, за да получите точки. Въпросът е, че всеки играч разполага с няколко влакчета, с няколко плочки в ръка и ортонасейт възможности за движение на ход. Е да, трябва да се прецени и че има огромно значение накъде ще поемете отначало, защото финалните плочки, които ви дават титаничните точки не са малко и са на стабилно разстояние една от друга. Освен това, другите играчи не просто могат да ви пречат, но могат тотално да ви скапят плановете. А, да! Ако стъпите на плочка, която изисква ресурс, за да ви даде точки, а вие поради своята глупава природа, наречена „да бъда нормален човек“, не сте си мин-макснали предните няколко хода, то не само, че няма да получите точките, но дори и ще ви се отнемат.

Разбира се, по дъската има още доста специални места, които ви дават разни умения, така че не можете по случайност да вземете да спечелите играта. Whistle Stop награждава добре изградените планове и още по-добре изпипаните гадории, които ще правите върху другите играчи.

Играта използва така обичаните шестоъгълни плочки на Bezier Games, като артът отново е сравнително убит и леко безличен, макар и не чак като на една от любимите ми игри – Suburbia.

Всеки играч има в ръката си три плочки, като по време на хода си движи едно от влакчетата в пъзел от железопътни мрежи, докато това влакче не спре в поле с действие (може да събира ресурс, да дава ресурс срещу точки, или да получи някакъв бонус). Ако влакчето излезе от очертанията, играчът слага една от плочките си по пътя. Ако отново излезе – слага и втора. Не може да сложи повече от три, все ще има плочка с поле, за да се спре тоя наглец.

Не е добре обаче да бързате много напред, защото по правило нямате право да се връщате назад. Ако сте изпуснали важен ресурс, който ви е нужен за урагана от точки на финала, ту бед, мое мило тъпо мече.

Но! По време на хода си нямате просто едно действие. Вие можете да имате макс 4 действия, като всяко едно ви изисква или въглища, за да запалите локомотива, или свирка, за да не навлизам в тоя тип хумор. Но да, има свирки, и те са по-добри от въглищата. Точка.

Трябва добре да менажирате тези два ресурса, за да имате винаги добър набор от полезни действия. И… да си управлявате сносно специалните умения, които можете да купувате с кубчетата, които иначе биха ви служили за точки. Можете да харчите кубчета, за да си купувате до две специални умения на ход, като дори можете да крадете уменията на вашите приятели, което е силно препоръчително. Не защото е чак толкова изгодно,а защото са дошли в 20:15, като изрично сте им казали да не закъсняват, за да не ги чакате на студа!

Всяка игра влизат няколко умения от набора, с който пристига играта, така че дори само това ви дава повод да смятате, че играта е разнообразна. Начинът, по който се строи инфраструктурата също придава преиграваемост. Това да ви е притеснението.

Не трябва да мислите, че и играта продължава дълго – според мен, можете да забиете нормална игра за около час, макар, че бих избягвал редовна игра с мислители и мъдреци, освен ако не искате да си тествате нервите, понеже не е най-якото нещо да си карате хода за 1 минута и да чакате останалите да се завъртят за 15.

Заключение

Whistle Stop е игра за тактици и мислители. Тя се шмугна през пазара почти незабележимо покрай всички останали хитове тази година, но всъщност играта е повече от сносна. Да, не бих казал, че ми влиза в топ 10 за 2017, но трябва да се има предвид, че и 2017-та от една страна е изключително силна година и от друга, аз бях доста активен последните месеци в тестването на почти всичко ново.

Играта е много повече от окей и ако търсите нещо, с което да провокирате заспалите си мозъчни клетки, ви препоръчвам да си забодете една силна доза Whistle Stop директно през черепа.

Трябва да се има предвид, че ходовете могат да бъдат доста дълги, поради огромния избор, който се открива пред вас, особено при положение, че много неща могат да се променят, докато всички се завъртят.

Въпреки това, правилата са лесни за научаване и можете да ги набиете в главите на почти всеки за нула време. Времетраенето е в десятката за такъв тип игра и компонентите са отлични. Препорък!

ПЛЮСОВЕ:

  • Лесни правила
  • Огромно взаимодействие
  • Разнообразие и преиграваемост да искаш
  • Дължината на геймплея е точно толкова, колкото трябва
  • Влакчетата приличат на малки бонбончета

МИНУСИ:

  • Предизвиква солидна аналитична парализа
  • Артът е леко безличен
  • Влакчетата не могат да се ядат

Ако ви кефи как звучи, можете да си поръчате играта от сайта на нашите партньори от Pikko Games.

Купи: Whistle Stop

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*