сряда, януари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Pulsar 2849 – хитът на CGE за 2017!
Pulsar 2849 – хитът на CGE за 2017!

Pulsar 2849 – хитът на CGE за 2017!

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Нека я наричаме Пулсар. Всички я наричат Пулсар. Не знам защо и създателите не са я нарекли Пулсар. Всъщност знам. Вече има някаква неизвестна игра с това име. Но все пак… Това 2849 само създава проблеми, когато се опитваш да я разкажеш на някого. Дори в Google ти я намира само с Пулсар. Добре. Разбрахме се. Караме го на Пулсар. Не магазина, играта. Но няма да откажа някой лев за продуктово.

Както и да е. Пулсар е голямата игра на CGE за 2017. Всяка година те изкарват по една такава, няколко разширенийца за старите си игри, тук-там апликации по техни игри и куп версии на Codenames.

Също както се случи и с Адреналин, за играта не се знаеше почти нищо преди да се принтне точно за фестивала в Есен. Все пак това не е Кикстартър игра и няма как да откриете превюта преди Есен. Е, да – намираше се понякога някой, който да представи играта в бебешка форма по други фестивали, но както и преди се е случвало с игрите на CGE, никога нищо не можем да разберем, преди реално играта да се появи на пазара.

Дизайнерът е, лоялният на CGE, Владимир Сучи, който е най-известен с поредицата си Last Will и Prodigals Club. Ако погледнeте и останалите му игри ще осъзнаете, че този дизайнер си е евро мастър, тоест можете да очаквате бутане на кубчета, поставяне на работници и подобни сухи неща… но в космоса.

Как работи евро игра в космоса? Не, не ми говорете за Eclipse. Дори не ми се навлиза в тая тема.

Ще го карам малко лицемерно и ще ви обясня защо всъщност заглавието Pulsar 2849 е подходящо (крайно незвучно, но подходящо). В играта, вие сте нещо като космически златотърсачи, точно хиляда години след златната треска.

Току що проверих в Уикито – пулсарът всъщност е неутронна звезда, която… копи-пейст – излъчва в направление на магнитната си ос мощно електромагнитно лъчение предимно в радиодиапазона. Точно това лъчение играчите се опитват да добият за собствената си корпорация. Щото нали енергия, там, пари, власт, такива неща. Не знам, не ги разбирам.

Всъщност, и вие не трябва кой знае колко да ги разбирате. През цялото си време ще сте – „слагам си рингчето около това и врътвам ей това другото за точки“.

Както казах – евро игра. Но това не трябва да ви притеснява, защото за мен е една от най-добрите евро игри тази година.

Както виждате от снимките, това чудо заема огромно място на масата ви. Добре че имам икейските трапезни маси, които се разпъват два пъти.

Пулсар е езиково независима и това означава, че освен, че това чудовище се е разляло на близо два квадратни метра, ще виждате огромно количество символи. Ефектът, който ще предизвика играта от пръв поглед е подобен на ефекта от Steam Time – много символи, никакъв текст. Затова по-добре заключете входната си врата отвътре преди гостите ви да са избягали.

Ако успеете да ги задържите ще успеете да ги убедите, че не само символите са интуитивни, но и правилата са сравнително лесни. Е, като за игра с тези размери.

Пулсар е евро игра със зарове, като използвате заровете за най-различни действия. Не се притеснявайте, имате толкова много опции с тези зарове, както и прилично количество начини за манипулиране, така че дори и да ви вземат зара, който най-много сте искали под носа, все ще намерите компромисно решение, с което да наклоните малко стратегията си на другата страна. Поне за този ход.

И като говорим за ходове – цялата игра отнема общо осем рунда, като всеки ход ще имате две, максимум три действия на ход. Това означава, че в най-добрия случай ще имате общо само 24 хода за игра с тези внушителни мащаби.

Мащабите обаче не идват само от физическия размер на играта. Те идват предимно от богатия набор от избори, които можете да вземате на ход.

Можете да се движите по карта с космическия си кораб. По картата се правят основно три неща, като и трите са кажи-речи начинът за правене на много точки.

  •  Заселвате планети (вземате бонус от самата планета, както и в края на играта печелите точки за всяко пулче по картата)
  • Строите Gyrodyne (съжалявам, не намерих превод на български). Той ви точи Пулсара, което практически значи, че ви носи точки всеки ход. И то не малко, особено с бонусите.
  • Правите Gate Run. Това е сериозно засегната механика, която в моите игри не използвахме чак толкова много.

Освен движението по картата обаче, можете да си купувате мофикатори, Gyrodyne-и, да си вземате транзмитери, както и да патентовате технологии.

Транзмитерите ви дават бонус ресурси всеки ход, или мигновени точки. Някои от тях ви дават и малки уменийца. Освен това можете да свързвате транзмитерите, като това би ви дало и бонус действие на ход.

Патентоването на технологиите е онова нещо на снимките, което изглежда като шапка на снежен човек. Това е нещо като технологично дърво, което е съставено от три части. От всяка част има по 4 различни в кутията, което значи, че играта ви ще е различна всеки път. Имам предвид наистина различна. Технологиите обикновено определят стила на игра на играчите, тъй като подпомагат определени действия, дават точки за други, както и дават специални умения, които ще ви помогнат в дадена условност.

И понеже изборите биха ви заразили с аналитична парализа, дори и да не сте имали този синдром във фамилията, дизайнерът е измислил начин, който се грижи за вашето здраве. Всеки рунд вие ще можете да патентовате технология само от реда, на който сте в момента или от долниte. Играта е осем рунда, редовете са осем. Колкото по-нагоре отивате, толкова по-яка става работата. Разбира се, добре е да се оглеждате и за горните технологии от рано, за да можете да си планирате играта.

И да. Като говорим за планиране. В кутията има няколко двустранни плочки с крайни цели за играчите, от които влизат само три в игра. В повечето случаи те не са чак толкова разнообразни, но и не трябва да бъдат. Имате си технологиите за тази работа.

Разбира се, не трябва да изключваме и личните табла на играчите със собствената им технологична пирамида. Да, има и технологична пирамида. Това е уж опция само за напреднали, но мисля, че трябва да си я мушнете още на първата игра. Сякаш пък тая игра ще я играят мъгъли. Тези технологии не са чак толкова силни като технологичното дърво, но все пак биха ви помогнали в някои ситуации. Освен това има осем от тях в играта, така че можете да си почовъркате къстъмизацията още по-надълбоко.

Играта има още един плюс, за който до преди Кикстартър рядко се говореше. Това е книжката с правила. За мен, тя отново е феноменално добра, както всеки път при игри на CGE. Винаги щом не ми е било ясно нещо, веднага съм намирал отговора му с едно бързо разлистване. Да не говорим, че дори първата игра не сме играли нищо грешно!

Заключение

Pulsar 2849 е една от най-добрите игри за 2017-та. За мен няма съмнение. Играта не е типичната космическа заромятачка, която някои биха очаквали от темата и визията. Пулсар си е отвсякъде евро игра с десетки и десетки избори. Странното е, че въпреки главозамайващата информация в началото на играта, всъщност усещането за тежест липсва. Играта върви гладко и… леко. Странно е да го кажа, но е така. Взаимодействието между играчите е такова, каквото бихте очаквали да видите в евро игра. Всичко се свежда до това някой да ви вземе пръв мястото, към което сте се запътили. Тук това съществува, и то в немалки количества, особено след средата на играта.

Не говорих за механиката за избирането на заровете, защото е толкова абстрактна и странна, че дори не мога да ви я опиша… но работи. И то перфектно. Само ще кажа, че тази механика създава баланс между високите числа на заровете и ниските. Обикновено по-високите зарове са по-добри, но ако ги вземате, това е на цена – или на ресурси, или на поредността на игра, или понякога на точки.

За повтаряемост тук не може да се говори изобщо. В играта има множество вариации за технологии, за лични табла, дори и самата дъска е двустранна. Планетите по дъската пък се подреждат отново на случаен принцип в началото на играта. А и това са CGE – кажете ми една тяхна успешна игра без разширение. Защото Пулсар е успешна. Поне в моите очи.

ПЛЮСОВЕ:

  • Страхотни компоненти, като за евро игра
  • Интуитивна иконография
  • Огромни възможности за тактическо и стратегическо плануване
  • Фантастична преиграваемост
  • Времетраенето е под 2 часа!

МИНУСИ:

  • Купете си по-голяма маса
  • Крайните цели са малко еднообразни

Можете да поръчате това бижу от магазина на нашите партньори от Pikko Games.

Поръчай: Pulsar 2849

Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*