четвъртък, септември 21, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Adrenaline – FPS симулатор в настолна форма
Adrenaline – FPS симулатор в настолна форма

Adrenaline – FPS симулатор в настолна форма

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри.Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца.От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.
Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Latest posts by Деян Георгиев 'BigBoxGamer' (see all)

CGE са едни от най-добрите създатели на настолни игри. Всяка година те пускат една, максимум две, игри на пазара, но всяка една се превръща в тотален световен хит. Игрите винаги са професионално изпипани, както откъм компоненти, така и откъм геймплей. Всъщност, така и от към цена. Техните игри притежават най-приемливото взаимоотношение цена-качество.

Всяка година CGE се хвърлят в най-различни стилове и жанрове. Един от най-големите им хитове – Through the Ages (и новото издание – Through the Ages: A New Story of Civilization) e с тонове тежка игра. (и игра номер 2 в класациите на Boardgamegeek), а Codenames (и всичките й вариации) е парти игра номер едно в Boardgamegeek. И още нещо – и двете игри са от един и същи дизайнер.

Така, установихме, че компанията няма как да пусне слаба игра.

dsc02545

Сега да се метнем и под влака на субективното ми точене на лиги – Adrenaline е симулатор на класическия жанр във видео игрите First Person Shooter. Тъй… който ме познава, и предимно който е израснал с мен, знае, че не само, че бях огромен фен на този вид игри, но и бях адски големия мастър! Съжалявам, така си е.

Още от Duke Nukem и Sin аз шоках хедшотове къде с мишка, къде само с клавиатура, но когато се появиха Half Life, Quake 2, Unreal… майко! Естествено, манията с Counter Strike не ме отмина и съм участвал в немалко турнири, някои от които печелил с моя отбор. През годините преминах и през сума ти други игри, като последната ми поглъщаща спирка преди тотално да се откажа от видео игрите бяха поредиците на Call of Duty (и специфично Modern Warfare поредицата).

20161029_195855

Само с тази информация можете да се досетите, че заобичах Adrenaline. Всъщност, тази игра ме хвана в мрежите си с фактора Alien vs Predator. Или, както вече ще го наричам – AvP синдром. Това е, когато темата е толкова близко до сърцето ми, че оставам сляп за механиките. За разлика от AvP обаче, Adrenaline се оказа обективно страхотна игра, защото всеки, с когото съм я играл я хареса. Да, не всеки искаше да избяга тайно с нея извън граница и да си смени фамилията, но определено играта е толкова изпипана, че положителните й качества не могат да бъдат пренебрегнати.

Най-оригиналната точка в играта се открива в идеята, че това е симулатор на игра с пуцане без никакви зарове! Даже! Играта е толкова стратегическа и тактическа, че израза „америтраш” дори и няма да се появи в геймърския ви мозък, докато игаете. Adrenaline е евро игра до мозъка на костите си!

dsc02554

От една страна, книжката е написана по брилянтен и динамичен начин, който вдига тонуса ви, само докато я четете и подсъзнателно ви подтиква все по-бързо да обръщате страниците, заради тематичния поднос, върху който ви сервира простите и елегантни правила. От друга страна, мисълта по време на хода ви отнема достатъчно мозъчни клетки от ума ви, че да превърне изиграването изпълнено със смислени избори и борба за точки.

Тази странна смес е толкова шизофренична, че кара мозъка ми да крещи всеки път, когато я играя. Да се опитвате да схванете как всичко това работи добре е все едно да се опитате да си представите къде свършва космоса.

20161029_202322

За първи път, компанията CGE произвежда игра с миниатюри, и ако съдим по перфектното им качество, се надявам това да не е последния. В играта всеки влиза в ролята на някакво същество, което ще пуца останалите. Ще тича из помощения, ще събира оръжия и амуниции, ще го убиват, ще бива убиван, ще се появява отново и така, докато в играта не биват извършени определен брой убийства, след което се броят точки. Правилно сте разбрали. Броят се точки.

Ако погледнете от механична гледна точка, Adrenaline е игра с контрол на територии, в която териториите се движат през цялото време и вие се опитвате да ги хванете, за да се наместите върху тях. С други думи – териториите са другите играчи.

Всеки път, когато стреляте по някого, вие поставяте ваш токън върху неговия борд. Когато този борд се напълни, се разпределят точки спрямо това кой има най-много токъни там (или нанесени щети). Освен това, играчът, който е направил първи удар (First Blood) получава бонус, а играчът, който е направил последния удар се отбелязва в „трак”, който следи убийствата. В края на играта, играчът с най-много убийства получава дори още точки.

По време на играта ще събирате кубчета, които са олицетворение на амуниции. Когато събирате оръжие от определените за целта места, вие ги вземате заредени и те влизат в ръката ви. Щом ги използвате, те се поставят пред вас и в края на хода, вие можете да ги заредите, като изхарчите определен брой кубчета/амуниции, за да си ги вземете обратно в ръката.

dsc02552

В Adrenaline няма тонове оръжия, но реално и не е нужно. Установихме, че веднъж щом играч стигне до максимума си от три оръжия, той рядко ще иска да ги сменя. В повечето случаи, тези оръжия ще ви оформят тактическите решения и стила, с който ще играете.  Понякога някое оръжие ще бъде използваемо, ако сте в същото помещение с друг играч, понякога трябва да сте на разстояние, а понякога (в повечето случаи) ще искате да хванете всички на едно място и да ги изпържите заедно (има оръжие „The Furnace”). Оръжията често имат алтернитивен мод за стреляне, както и подсилен вариант, ако платите допълнителни амуниции.

Много от оръжията добавят „маркиране”, което е всъщност важна част от играта. Когато маркирате играч, слагате ваш токън на борда на другия играч върху отредено за целта място. Следващия път, когато изпуцате човека, всички допълнителни ваши токъни от маркирането също ще влязат като щета.

Оръжията са класически тип, които можете да срещнете в подобен тип видео игра, но ако трябва да сравнява жанра и тематичността с някоя конкретна видео пуцалка, то това определено би било Unreal. Цялата игра е основана на космическа тематика и въпреки, че има чукове и триони (промо) в играта, доста от оръжията са във фантастичната гама. Разбира се, няма как да се разминете без „rocket launcher”. И да – естествено, че можете да го ползвате за отскок!

dsc02544

В играта има още най—различни детайли в геймплея и допълнителни карти и умения, но в основата си е това. Тичате, стреляте, умирате и отново – тичате, стреляте, умирате и отново… Просто е… и безкрайно забавно!

Освен това, картата се съставя от два двустранни борда, така че има 4 различни разположения на помещенията, които ви гарантирам, че променят играта.

О! Споменах ли, че освен класическия „Всеки за себе си” (FFA – free for all) има Turret mode и Domination mode, които пристигат със собствени табла и правила?!

Има и бот. Ботът работи. Ботът е чудесен. Всъщност това ме навежда до мисълта за качеството на играта с различна бройка играчи. С трима определено не е оптимално, защото повечето оръжия работят най-добре, когато фраснете повечко наведнъж. С пет човека пък чакането между ходовете е потресаващо тежко, защото колкото повече играчи има, толкова повече територии за контрол съществуват. В този случай освен, че повече хора решават дълго ходовете си, но и самите решения стават по-трудни.

Тогава очевидно най-добрият вариант е да играете с 4 човека. С бот. Играйте с бот. Или недейте. Лично аз смятам, че правилата на бота са освен интуитивнi, но и хитро използваеми. Даже може да се получи така, че ботът да спечели играта. Не се смейте. Засремете се!

dsc02546

Заключение

Adrenaline е гениална игра. Нека не си кривим душата. Гениалността обаче не идва от оригинални механики, нито от потресаващо добри компоненти. Тези неща ги има, така е, но не са това, което прави играта различна и вълнуваща.

Удоволствието, което донася Adrenaline е от чистото забавление, от усещането на отличната симулация на FPS. Кефът да направиш double kill (има и бонус за това), да откраднеш убийството на някого, да взривиш двама с гранатомет като пълен нууб, или пък да нашибаш всички с тежък строителен чук си го има.

От друга страна решенията кого и кога оптимално да контролираш с токъни предоставя възможности за мислене дори и на евро маниаците. Всъщност, първата ми игра беше с такъв човек. И той се изкефи, нека ви кажа.

С други думи, Adrenaline е невероятен обединител на нишови геймъри. Могат да я играят както хора, които обичат просто пуцане и забавление тип King of Tokyo/ Ultimate Warriorz, така и хора, които разчитат единствено на своя супер пауър – мозъка.

Казано всичко това, имайте предвид, че Adrenaline е лека игра. Правилата се обясняват бързо, защото са малко и са интуитивни. Ходовете са елементарни и въпреки, че вероятно ще действате ход за ход без представа за дългосрочна стратегия, тактическите решения съществуват и ще ви се отплатят с максимален кеф, в който сте се възползвали от някоя ситуация по най-опортюнистичния начин.

Всичко е чудесно, но ми се струва, че CGE много бързо трябва да изкарат разширение. Да, оръжията са достатъчни, но вероятно ще виждате всички във всяка ваша игра. Освен това в играта има бонус карти (за които не говорих), които дават допълнителни действия. Няма да е зле тези карти да са малко по-разнообразни. И най-вече! НАЙ-ВЕЧЕ! Не разбирам защо в играта няма специални умения. Това сякаш изглежда като най-очевидното нещо, което не присъства. Фигурките са уникално добри и персонофицирани. Определено изглеждат като персонажи, към които можете да се привържите. Защо тогава? Защо тогава… Защото пари, най-вероятно. Защото е ясно, че ще има разширение, което първото нещо, което ще включва ще бъдат тези умения. Помнете ми думите.

ПЛЮСОВЕ:

  • Нетипична смес на FPS с евро механики
  • Ултра комппоненти
  • Чиста форма на забавление
  • Множество модове и вариации
  • Проста и интуитивна бот система
  • Неспиращи възможности да крещите „Boom! Headshot!“

МИНУСИ:

  • Болезнена липса на специални умения
  • Колкото повече играчи, толкова по-добре… но и толкова повече чакане и мислене
Магазинът, в който се тества.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и две деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*