сряда, септември 23, 2020
Заглавна страница » Kickstarter » Reichbusters: projekt vril – най-доброто от света на Weird War-a събрано в една настолна игра.
Reichbusters: projekt vril  – най-доброто от света на Weird War-a събрано в една настолна игра.

Reichbusters: projekt vril – най-доброто от света на Weird War-a събрано в една настолна игра.

Денислав 'BigBoxMiniac' Миевски

Като фен на тематиката за конспиративните теории около Втората световна война, нямаше как да пропусна това заглавие още през 2018, когато беше тяхната кампания.

–> КЪМ КАМПАНИЯТА В КИКСТАРТЕР

Аз съм запален почитател на DUST 1947(военна игра с миниатюри на същата тематика – много е добра!) и тази вселена ми е като втора родина.  Играта Райхбъстърс се развива в алтернативна история през 1944 г. Германците намират в Тибет нов източник на енергия наречен ВРИЛ през 1938, след което започват всякакъв вид опити с него. Веществтото се оказва мулти функционално и освен за захранване на машини и оръжия, намира широко приложение за подобряване на структурата и качествата на живи организми(хора, кучета и разни неща дето мърдат), а също така и за реанимирането на вече мъртви такива – да си го кажем направо, създават зомбита и мутанти. Стилистиката на фигурките напомня на компютърната игра Wolfenstein, но всичко останало като история, механика и дизайн е оригинален продукт на студиото. А и честно казано няма как да правиш игра на тази тема и да не си играл Wolfenstein поне веднъж.

Какво ме грабна освен идеята? Фигурките? Не!….шегувам се, разбира се, че бяха фигурките. Толкова много и разнообразни типажи с красив дизайн, раздвижени пози и балансиран детайл. Никой не може да устои на това изкушение ако е фен на миниатюрите. Кампанията беше завладяваща с добре балансирано съотношение пари-стречголове. Две опции – базова игра + стречголове и Всичко на куп (базова игра, стречголове, експанжъни и добавки). Добрата комуникация с кореспондентите на Mythic студио също е похвална. Нямам случай да съм им писал някога за нещо и да не са ми отговорили до ден най-късно. Изпълнението на продукцията е на много високо ниво (фабриката на DUST STUDIO – по повод миниатюрите и вратите, за хартията и тоукъните нямам информация). Всичко без разпращането вървеше в срок, докато не се коронясахме и света (Китай) спря да функционира за няколко месеца. Има и леки грешки при опаковането на някои от кутиите, но това са единични случаи и от студиото изпращат заменки веднага щом могат. Няма как да няма греешки при толкова голям проект от кикстартер. Всички големи студиа имат по някоя и друга дефектна бройка, защото някой е сложил нещо без да гледа в кутията. Важното е, че накрая има Happy end.За самата игра…

Вие и вашите приятели(от 1 до 3-ма заблудени другари, решили да загубят няколко часа от живота си угаждайки на фетишите ви) влизате в ролите на добре обучени войници, от различни националности(българска, дай боже в сезон 2), изпълняващи специални операции за SOE (Special Operation Executive) с цел саботиране на немското научно звено развиващо Врил технологията. В базовата игра имате 6 героя от които да си изберете, но ако си намерите кутията със стречголовете, нещата стават интересни – още 11 героя се присъединяват към вашия отдел с техните нови и уникални умения, а ако сте супер фен, то трябва да си вземете и Сержант Сали – героинята на Паоло Паренте. Тук героите имат нещо като левъл система на целия отряд, сами по себе си не се развиват и не сменят оръжията си. Учил си се да стреляш с лък, значи нема как да гърмиш с автомат, това е положението. Разбира се има решение, след всяка мисия, можете да си смените героя и да пробвате различен подход, но така ще загубите натрупаните предмети от предишния ви герой ако играете в кампания. За случайните мисии няма проблем да си тествате, докато намерите подходящия за вас персонаж и чак тогава да се впуснете в кампанията.

За механиката на играта мога да кажа, че е иновативна по отношение на комбинирането на фиксирани действия и използване на карти даващи бонус или действие по избор на играча. Зарчетата се включват само при случайните действия: тест за шум, тест на предмет или атака(защото няма как да предвидите реакцията на противника ви във всеки един момент). И тук го има характерното за приключенския тип кооперативни игри, следване на карта, събиране на предмети, битка с лошите, преджобване на повалените, изпълняване на задачи и бягство от картата през изхода. Интересното е, че тук можете да бъдете заловени и вашите другари трябва да ви освободят. Има също така доста скрити предмети, които могат да ви помогнат или да ви усложнят самата мисия.

Генерирането на злодеи по картата се извършва с предварително подготвено МЕНЮ с характеристики на всеки един от тях. На картата на всеки един от враговете ви има индикация към кое меню може да бъде включен, защото от някои имате по два или три вида от един и същи персонаж, но с различни характеристики, в зависимост от мисията за която е пригоден.

Подобно на игрите от подерицата Zombicide и тук е важно да пазите тишина (…що не зема да им метна тая граната, както са се скупчили там ония шестимата?), защото имате две фази по време на мисия – преди и след алармата. Първата е по-лека от към натрапници и ви позволява по-бързо да се предвижите до целта, при втората нещата стават грозни, защото всички знаят ще сте тук и даже викат подкрепления.

По повод на правилата, като се изиграят няколко игри се свиква. Самата книжка поне за мен е написана малко хаотично и на първо четене дори неясно за някои неща. Също така има разделяне на информация между книжката с правилата и тази с мисиите. Първите две игри със сигурност най-големия ентусиаст от вас ще държи ръководството от началото до края на мисията и ще го прелиства неколкократно, защото за доста от ситуациите картите с бързите правила няма да ви помогнат. Играта има страхотен замисъл и тематичен геймплей, но отнема време да се научи. От студиото пуснаха PDFс пояснения на най-често задаваните въпроси, а има и слухове, че ще преиздадат правилата в по подреден и разбран вид. Лично моя съвет е, както и при други такива тежки заглавия, ако едно правило не ви е ясно, не ви харесва или просто не пасва на начина ви на игра, променете го! Няма да ходите на Олимпиада, а също така все още няма агенция, която да проверява и глобява в случай на неизпълнение на правилата на настолните игри (да не ме чуе някой, че и такава ще назначат). Игрите са за да носят радост и забавления, а не неприятни чувства от неразбиране или излишно усложняване. Играта е супер и само от вас зависи да и се насладите максимално.

Арта и миниатюрите не струват, ужасни са, най-грозното нещо, което съм виждал някога, ШЕГУВАМ СЕ…как изобщо си го помислихте, че може да е истина? Тази игра е пример за това как трябва да изглежда един завършен продукт от към Дизайн, качество на Рисунките и Скулптурите, качество на хартиените и картонени компоненти, идея и история, както и механика и геймплей. Лично аз предпочитам разбъркани, но работещи правила, от колкото подредени и счупени.

Експанжъните са общо три до момента, без стречгол кутията: Вратички (най-необходимия), Projekt Х – Голяма кутия за голяма миниатюра и „Not of this Earth“ – който ви изпраща в друго измерение, добавя извънземни към враговете ви и нови видове германски войници и босове. Да кажем, че това е добра поддръжка на играта, защото с тези компоненти имате повече от 20 мисии за изпълнение. Също така на фен сайта на играта, можете да си генерирате случайни карти за всеки един от индивидуалните модове, както и да си правите къстъм карти за персонажи от тази вселена, взаимствани от други игри (Hellboy например).

Няма как да не отбележа и козметичните допълнения от поредицата: Артбук с илюстрации и скици по играта, подбран комплект бои за оцветяване + алтернативна миниатюра от Army painters, тарелка за зарчета и гигантски плеймат, от които имам последните две (Благодаря ви Mythic games).

До момента сме изиграли три от мисиите в кампанията на базовата игра и още не сме се сблъскали с всичко налично. Играем двама души с по два героя и играта се получава добре. Единствения недостатък, който виждам лично за мен е, че няма как някой да играе с германците в ролята на нещо като Дънджънмастър, но може във втория сезон това да се промени. Едно е сигурно обаче, когато става въпрос за избиване на лошите, трябват си хора и огнева мощ! Не, че не можехме да пробваме и с двама, но като видите размерите на големите чудовища, все едно човек да спре товарния влак с голи ръце (за една от фигурките важи буквално).

В заключение ще ви посъветвам, ако още не сте взели решение дали да се впуснете в това шпионско приключение по време на война, да хвърлите един поглед на разопаковането на целия сет, което направих специално за вас.

Към видеото

За сега нямам информация, кога ще се появи на нашия пазар. Можете да отправите запитване към някои от онлайн магазините в странта, а ако не ви се чака в ebay  има налични всички кутии, но цената е доста над реалната.

 

За Денислав 'BigBoxMiniac' Миевски

Денислав 'BigBoxMiniac' Миевски
Здравейте, казвам се Денис. По професия съм аниматор(на филмчета, не на туристи) – скулптор(правя къстъм екшън фигури, статуетки и бюстове, а от скоро се опитвам да правя и миниатюри за настолни игри). Имам доста хобита, но настолните игри, правенето и оцветяване на миниатюри си остават най любимите ми занимания. Играя настолни игри от дете. И аз като повечето от нас съм израснал с „Не се сърди човече“ и „Дама“ , но от 2010 интереса ми се засили, благодарение на Иво Драганов и събитието за настолни игри, което организира във Велико Търново. Защо играя – играя зареди самата игра и социалния контакт с хората. Победата не ми е приоритет, обичам да гледам как се развива самата игра (освен при Heroquest – ТАМ ПРОСТО ИЗБИВАМ ВСИЧКО В ТЪМНИЦИТЕ НА ПОДЗЕМИЕТО, А ПОСЛЕ ПРИБИРАМ ЗЛАТОТО И АРТЕФАКТИТЕ!!!)

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*