- Почти ревю: Betrayal at House on the Hill: Widow’s walk - януари 3, 2017
- Mystic Vale – Следващо поколение deckbuilder - ноември 11, 2016
- ПРЕВЮ: Gwent Beta – Загуби днес, за да спечелиш утре - ноември 4, 2016
Jacynth е Decket игра за 1 до 3-ма играчи. Дело е на дизайнера P.D. Magnus и се появява на бял свят през далеееечната 2008-ма година. Играта по своята същност много напомня на Carcassonne, но има някои свой специфични особености.
Компоненти
- 1 тесте Dektet
- 12 токъна в три различни цвята
Бърза подготовка за игра
На всеки играч се раздават четири токъна от един цвят, след което тестето се размесва и всеки получава три карти. Сега е ред на полето за игра. Jacynth, за разлика от други игри(Carcassonne) има три варианта за стартово поле – Диагонал, Кули и Старият град. Също така полето задължително е с размери 6х6.
След като е решено кое от трите ще се използва е време за хода на първия играч.
Кой и как ще завладее града?
Целта на играта е да завладявате части от града, като сформирате квартали. Квартал е всяка група карти от една и съща боя… само дето картите от Decktet имат по две бои(завъртя ли ви се главата?). Поради тази своя особеност една карта може да е част от два квартала. За да сформират квартал всяка карта трябва да докосва друга, която е част от квартала. Квартали не се образуват по диагонал или през празни пространства.
По време на своя ход всеки играч може да добави карта към града(задължително), да постави свой токън(не е задължително) на карта, която е играл и накрая да си изтегли нова карта, която да добави към ръката си. Играта приключва, когато на масата са поставени 36 карти и тестето е свършило. Всеки играч получава по една точка за всяка карта от квартал, в който има негов токън. Самостоятелни карти също могат да бъдат квартал, ако нямат връзка с други карти и върху тях има токън на някой играч. Играчът получава толкова точки, колкото бои има самотната карта.
Заключение
Аз лично съм фен на Carcassonne, както и на игри с поставяне на плочки като цяло, за това и Jacynth бързо привлече вниманието ми и дори успя да го задържи, тъй като е достатъчно различна, за да ме накара да я пробвам. Боите внасят приятно разнообразие в начина, по който се образуват зоните ви на контрол. А когато вкарате в употреба и Courts and Pawns картите, които имат по три бои, комбинациите и стратегиите стават още повече. Също така ми допадна и идеята, че стартовото поле може да бъде подредено по различни начини.
Това, което не ми допадна е, че игралното поле е ограничено и то само до 36 полета. Едно от нещата, които много ми харесва в Carcassonne е как полето се разраства по напълно произволен и уникален начин всеки път, когато играя.
Другото, което е по-скоро лична прищявка е това, че Decktet много напомня на таро тесте и като такова, то има в себе си карти, които са „личности“, „местности“ или „събития“, но те нямат никаква по-специална роля в играта. Може би ако имаха, това щеше да разчупи Jacynth още малко и да я разграничи от другите игри с поставяне на плочки.
Като цяло мога да кажа, че вероятността да харесате Jаcynth, ако харесвате игри като Carcassonne е много, много голяма. Пробвайте я, чудесна алтернатива на, любимата на много, класическа игра с поставяне на плочки.
Линкове:
[sociallocker]
[/sociallocker]