петък, септември 22, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » League of Six – Кой не си е платил данъците?
League of Six – Кой не си е платил данъците?

League of Six – Кой не си е платил данъците?

Камен Цветанов

Камен Цветанов

Казвам се Камен, програмист съм по професия и геймър по душа. През свободното си време се занимавам с най-различни занимания, преобладаващо играя футбол и свиря на китара, но напоследък настолните игри изместват всичко останало лека-полека.От една година те са ми най-силното хоби, като от известно време организирам хора за игри в Студентски град и си прекарваме весело заедно. Обичам да играя както с близки приятели и познати, така и с непознати, важното е да е весело и все пак… нека най-добрият победи!
Камен Цветанов

Представете си, че е 1430 година. Трудна работа, а? Добре, ще ви опиша как биха изглеждали нещата тогава. Мореплавателите постоянно обикалят и откриват нови земи, от новите земи се пръкват някакви непознати и невиждани досега нови народи, изобретяват се невероятни за времето си съоражения и машини, науката се развива с пълна мощ, с две думи възход в непреувеличения смисъл на думата. Борбата за открития, завоевания и развитие е много голяма и ожесточена, но въпреки това на някои места нещата изглеждат спокойни, дори прекалено спокойно. Всичко си се развива както се очаква, хората си вървят спокойно по улиците в 6 процъфтяващи града, по всичко личи че тези градове са абсолютно непоклатими от хаоса покрай тях. Както се разбира малко по-късно, наистина е така, но не съвсем.

Лигата на Шестимата (League of Six) представлява сформиран съюз между 6 богати на ресурси града, които с две думи просто си просят облагане с данъци. Тези 6 града са толкова богати на ресурси и възможности, че сформираният съюз им се вижда самодостатъчен и съвсем спокойно си се развиват, пазейки си гърбовете един на друг. Истински хаос настава в тези градове обаче, когато дойдат данъчните на ревизия (който сега си запява песен на Ъпсурт ще бъде официално поздравен в някой бъдещ ден). DSC00092

В League of Six вие ще сте… данъчните, които се чудят кой град да си изберат да обложат с данъци (винаги в някой град данъците са много по-големи, следователно взимате повече плячка). Понеже всички сте данъчни, а градовете са ограничен брой, доста бързо ще настанат конфликти, както във всяка пиратска приказка (все пак данъчните не са ли един вид пирати, грабят без да плащат :D). В играта има така да се каже подреден хаос, но всичко се базира на…

Търговия

Може да се каже, че играта е търговска. Въпреки че в началото всеки избира град и събира някакви данъци, малко по-късно по време на хода си играча слага всички събрани данъци в каруцата и бързо бързо отива да се подмазва я на краля, я на някоя от обособените гилдии в кралството (рицари, селяни, магьосници), за да получи подкрепата им. За хора, които не са играли играта, мога да ви дам един съвет – да не ви пука за краля. Той не дава толкова много точки в играта, а гилдиите направо могат да ви изстрелят стремглаво напред (ако успеете да останете начело, разбира се). Може да звучи малко нелогично, но така е направен дизайна на играта и след няколко изиграни игри мога да кажа, че не е чак такъв проблем, просто е странно.

Оставяки това настрана (проблема не е чак толкова досаден, че да му обърнем повече внимание), следва да поговорим за основната механика и най-веселата част от играта а именно

Разпределянето

Разпределянето в играта се случва много интересно, весело и стратегическо. Може би не за всички, но за мен винаги е така. Просто много занимателно ми изглежда да гледам как данъчните се разхождат с бодигардите си и се избутват един друг от градовете, за да могат да се позиционират добре (да вземеш най-много данъци не е толкова лесно, колкото изглежда). Та избирате си вие едно градче с обещаващи такси и идва някой друг с много бодигарди, казва ви „Ето ти тука двама души, да те ескортират извън града.” и ви изгонват съвсем приятелски от града, освен ако не наддадете с още хора (търговията не подминава дори и тях).

DSC00097

И тук идва веселата част – въпреки че са ви изгонили от един град, можете пак да се върнете в него и да си го вземете. Знам че не звучи нормално, но всъщност се случва следното нещо – гонят ви от града и взимате хора, отивате в друг град, гонят ви от там и пак взимате хора, след което се връщате с много хора и направо изнасяте другия данъчен заедно с каруцата! Това прави играта много щура и хаотична, всеки постоянно прескача насам-натам и честно казано, това е елемента който най-много ми харесва в играта. Ако го нямаше това, почти със сигурност играта нямаше да ми е интересна, защото в по-голямата си част е просто събиране и търгуване на стоки.

Най-накрая, но не на последно място, време е да поговорим и за…

Компоненти

Ако трябва да определя играта откъм компоненти спрямо други евро игри, бих казал че компонентите са много добро качество, направени са хубаво и не дразнят по никакъв начин. Тук е и проблема им обаче, не дразнят дори и в добрият смисъл на думата, не оставят кой знае какво впечатление по време на игра. Наистина, има дървени кончета с каруци (които винаги наричат слончета заради това, че като се обърнат наопаки наистина приличат на слончета), има приятен борд и малки цветни ресурси, но трябва да кажа, че не съм очарован от компонентите и ако зависеше само от тях, нямаше въобще да купувам играта.

DSC00099

Трябва да се отбележи обаче, че има много оригинални идеи в компонентите. Имате шестоъгълни картончета със стрелки, с които избирате какъв данък да вземете от дадения град, малки бордове образуващи нещо като цял пазар за вашите току що събрани данъци, коне и каруци за поставяне на ресурсите и определяне кой ще пристигне първи на пазара, борда със самите градове. Изображенията можеше да са малко по-шарени, по-идиотски или просто по-цветни, дървените компоненти можеше да са по оформени от кубчета, но в крайна сметка най-важното е, че всички идеи в играта работят добре заедно. Играта – супер, компонентите – стават.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Като заключение мога да кажа, че определено League of Six е много добра игра. Правилата не са толкова трудни, колкото и да изглеждат такива, геймплея е супер и темата и компонентите са задоволително не дразнещи, играе се относително бързо (час и половина, ако всички знаят как се играе), така че това е една от игрите които всеки път играя с удоволствие и бих ви препоръчал да я пробвате.

В моята класация НАЙ играта се нарежда на следните първи места:

  1. Най-интересна игра със трансформиращи се слончета
  2. Най-интересна игра със кратка до средна продължителност ( тоест от 45 минути до час и половина)
  3. Игра с най-шарени ресурси
  4. Игра с най-прости компоненти
  5. Игра с най-нетипична история

Ако случайно сте играли League of Six и присъства във вашата класация НАЙ, моля, напишете ни един-два реда в коментарите 🙂


Ако ви е харесала тази статия и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра!
Дарение за сайта

Магазинът, в който се тества.

За Камен Цветанов

Камен Цветанов
Казвам се Камен, програмист съм по професия и геймър по душа. През свободното си време се занимавам с най-различни занимания, преобладаващо играя футбол и свиря на китара, но напоследък настолните игри изместват всичко останало лека-полека. От една година те са ми най-силното хоби, като от известно време организирам хора за игри в Студентски град и си прекарваме весело заедно. Обичам да играя както с близки приятели и познати, така и с непознати, важното е да е весело и все пак… нека най-добрият победи!

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*