понеделник, юли 24, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Doodle City – да си надраскаме град!
Doodle City – да си надраскаме град!

Doodle City – да си надраскаме град!

Недислав Стойчев

Недислав Стойчев

Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!
Недислав Стойчев

Latest posts by Недислав Стойчев (see all)

Докато преглеждах списъка с игри, които ще бъдат изложени на Essen Spiele тази година, измежду „големите“ заглавие се спотайваше една игра със закачливо име, която въпреки размерите си има потенциала да стане „голяма“ игра. Днес ще ви разкажа за

Doodle City е малка и бърза игра за 1 до 6 играча, която се превърна в хит на тазгодишното издание на Essen Speilе. Както гласи заглавието на играта, играчите ще рисуват пътища в своя град  и ще печелят точки от своите таксита, хотели, магазини и къщи. Преди да си поговирим за това как протича играта, трябва да обърнем внимание на

Компонентите

Doodle City идва в малка кутия, в която можем да намерим голям кочан с игрални полета, 1 син зар и 6 бели (общо 7 зара). Артът по игралните полета е закачлив и изчистен. Основната част от игралното поле е мрежа 5 на 5, като във всяка квадратче може да има такси, хотел, магазин и къщи.

Елементът на „драскането“

Чрез „драскане“на пътища, играчите ще свързват различнитеdraw компоненти на своя град (такситата, хотелите и т.н.) и така ще правят точки. Играчът има право да нарисува в 1 клетка:

  • Хоризонтален път
  • Вертикален път
  • 90 градусова крива (завой)

На полетата с къщи играчът вече ще е нарисувал път и ще трябва да задрасква с X къщичките (вкарва семейство в къщата).

Ход на играта

Всеки играч получава своя „град“, а първият играч е този, който е ходил последно да пазарува. В играта се използва синия зар и толкова бели, колкото играчи има + 1 (при 3-ма играчи се използват 4 зара).

В началото на играта, трябва да се направи нещо като setup. Първият играч трябва да хвърли 5 пъти синия зар, като всяко хвърляне определя, кой път ще бъде построен на квадратчето с къщичките. Пример, играчът хвърля синия зар за първото квадратче с къщи и се пада 2. Той и останалите играчи рисуват обозначения с „1 – 2“ път на съответното квадратче. Това действие се повтаря и за останалите 4 квадратчета с къщи. След това играта започва.

По време на своя ход играчът, чийто ред е, хвърля синия и всички бели зарове. Синия зар обозначаваdice в коя колона ще рисуват всички играчи за този ход. След това този, който е хвърлял синия зар, трябва да си избере бял зар, който обозначава в кой ред ще рисува играчът. Резултатът от пресичането на синия и белия зар е клетката, в която играчът трябва да нарисува път или да задраска къщичка. После по часовниковата стрелка, останалите играчи си избират бял зар и рисуват в получената клетка. След това идва ред на другия играч да хвърля всички зарове.

Какво става когато се падне 6-ца на синия зар? Всеки играч получава право да рисува, в която колона си избере. А 6-ца на белия? Играчът, който вземе за себе си бяла 6-ца, трябва да зачеркне едно от 7-те дравчета и получава правото да избере в кой ред да рисува.

Играта продължава в този ход, докато не се случи някое от изброените по-долу условия:

  • Играч отбележи максимум точки с хотели
  • Играч отбележи най-много точки от магазини
  • Играч задраска всичките си дръвчета

След това всички играчи смятат точките си и този с най-много точки побеждава.

Точкуването

Когато играч нарисува път върху хотел или магазин, веднага се смятат точките за съответния хотел/магазин. Хотелите носят толкова точки, колкото е дължината на техния път, а магазините носят толкова точки, колкото зачеркнати къщи има по дължината на пътя им. Максималните точки за хотел са 15, а за магазин – 10. Като при магазините, ако играч първи отбележи 3, 5, 7 или 10 точки, получава бонус точки, които впоследствие не са „валидни“ за другите играчи.

scoring

Точките от такситата се смятат на края на играта. Всяко такси носи 4 точки, ако е свързано за друго такси. Или с други думи, ако свържете 2 таксита ще имате 8 точки, 3 таксита – 12, 4 – 16 и т.н.

Също така, играчът с най-много задраскани дръвчета губи 4 точки, а този с най-малко печели 4 точки.

Заключение

Играта е супер! Играта е лесна, бързо се обяснява и е адски приятна да се играе във всякаква компания. Също така останах приятно изненадан от механиката със заровете. Играта е подходяща за започване на игрална вечер или за завършек, но не пречи и да се направят няколко поредни игри. Като бонус, Doodle City може да се играе и в соло вариант, който съм сигурен, че някой ден ще пробвам, докато чакам нещо за университета или просто, защото искам да видя колко точки мога да изкарам сам.  Това, което може да не се хареса в играта е, че не винаги може да се направи „идеалният“ ход, но това е нормално за игрите, които разчитат на зарове. За завършек, искам да ви кажа, че Doodle City има и iOS вариант.

Перфектен хибрид между съвременни механики и носталгично усещане за завръщане в миналото, когато играехме игри само с лист и хартия. – BigBoxGamer

Много хитра и иновативна игра от продължаващия със смелите си решения дизайнер на Escape: The Curse of the Temple. Първата игра, която си купих от Есен 2014 – това говори нещо. – BigBoxGeek

Aporta GamesDoodle City iOS

За Недислав Стойчев

Недислав Стойчев
Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*