вторник, април 16, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft – една поддържана игра!
Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft – една поддържана игра!

Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft – една поддържана игра!

Latest posts by Недислав Стойчев (see all)

Играта, за която ще ви разкажа днес, е излязла през 2010 година и е дело на дизайнерите Бил Славичек, Майк Мърлс и Питър Лий, а издател e Wizards of the Coast. Също така, до момента вече има 2 излезли допълнения (но могат да се играят и като самостоятелни игри), а къмюнитито на играта създава все повече и повече нови сценарии и герои. Днеска ще ви разкажа за Castle Ravenloft. 🙂

pic660244[1]

Castle Ravenloft е dungeon-crawler, който може да се играе от 1 до 5 човека и предлага бързо, леко трудничко, но запомнящо се изживяване из тъмниците на замъка. Зомбита, духове, скелети и един самотен вампир, чакат новите си жертви в тъмниците.

Компоненти

castle-ravenloft_gut-shot[1]

Какво има в огромната кутия:

  • 40 фигурки (5 на героите и останалото е чудовища)
  • 200 карти (чудовища, съкровища, енкаунтъри, умения и магии)
  • 20-стенен зар
  • купища токени за кръв, предмети и т.н.
  • книжка с правилата
  • книжка със сценарии (13 общо)
  • 40 плочки (терени) за строене на тъмницата
  • Карти за героите, маркери за състояние и т.н.

Играта е създадена с качествени материали. Фигурките са детайлни и здрави.

Геймплей

Както написах по-горе, играта може да се играе от 1 до 5 човека и по мое мнение играта е забавна дори като си я играеш сам, но може би най-добре балансирано е за 4-ма играчи. Играта се играе в поредица от ходове, като за всеки ход, играч играе с героя си, разкрива част от тъмницата и „играе“ с лошите.

Преди да започнем игра

Играчите избират и подготвят сценарий, след това си избират герои и скилове. След това разделят картите на 3 тестета – тесте с чудовища, с енкаунтъри и тесте със съкровища. Всеки играч си тегли по една карта съкровище(като играчът тегли съкровища докато не попадне на съкровище-предмет). Избира се първият играч, а после редът на останалите е по часовниковата стрелка. След като изпълним всичко, то вече сме готови да започнем играта. 🙂

Как да подготвим сценария

Книжката със сценариите съдържа 13 сценария. Всеки е различен и интересен. Всеки сценарий се състои от 3 части:

  • Въвеждащ текст – малка предистория, която е добре да прочетете на глас. След нея следват целта на сценария (или иначе казано, какво трябва да направите за да победите) и за колко играча е (за 1 или от 2 до 5 играча)
  • Как да подредим тъмницата – имате списък с името на всички плочки(терени на тъмницата), токени, злодеи, които се използват в сценария. После имате инструкция как да размесите и подредите терените и останалите неща (герои, токени и т.н.). Обикновено чрез тези инструкции, терена който търсите се появява между 9 и 12 изтеглен терен, но ако искате да увеличите трудността на играта, просто ги направете така че, търсеният терен да се изтегли по-късно (13-15 примерно) 🙂
  • Специални правила – в тази част се обясняват „правилата“ на сценария. Като например, какво се случва когато се изтегли търсения терен, какво става в тъмницата при определени условия и т.н. Също така, тука се казва кога побеждавате вие, кога губите и като край на сценария има текст (малка история), който можете да прочетете, когато се случи точно определено нещо в тъмницата (примерно, когато изтеглите търсеният терен, убиете злодей и т.н.)

Героите

В играта има 5 игрови персонажа – клерик, воин, магьосник, стрелец и джебчия. Всеки клас си има роля:

  • Воинът – има много точки живот и броня. „Танкът в групата.“
  • Клерикът – също има повечко точки живот и броня, но освен това може и да лекува другарите
  • Магьостникът – слаб в отношение на точки живот и броня, но раздава много демидж
  • Стрелецът и джебчията – балансирани точки живот, броня и среден демидж

Карти на героите

На всяка карта на герой можем да намерим следните неща:

  • HP – колкото точки живот има героят
  • AC – колкото точки броня има героят
  • Speed – до колко квадратчета може да се премести героят
  • Surge value – ако даден герой умре и бъде съживен, то той се връща с точки живот равни, колкото surge value-то на героят
  • Специално умение на героя
  • Скилове и магии, които може да използва героят

Скилове/Магии

Всеки герой си има тесте, в което са му картите с магиите и скиловете. На всяка карта на герой, има описано колко точно от определен вид скил/магия може да използва героят. Вече от вас си зависи за определения сценарий, кои скилове и магии ще вземете с вас. 😉 Видове умения:

  • Daily – силно умение/магия, което може да се използва само един път. Daily картата се „презарежда“ отново докато не се появи ефект, който
  • позволява неговото „презареждане“ (обикновено картите съкровище имат такива ефекти)
  • Utility – умение или магия, които не са свързани пряко с атака на чудовище. Utility картите обикновено служат за избягване на атака, някаква специална маневра или умение, което помага на групата ви. Както Daily картите, Utility картите също се използват веднъж, докато някой ефект не ги „презареди“
  • At-Will – проста магия или умение, пряко свързано с атака на чудовище или някой по-прост ефект. За разлика от Daily и Utility картите, At-Will може да се използват във всеки ход. За тях няма нужда от „презареждане“.

В какво се състои един ход

Всеки ход е разделен на 3 фази:

  • Фаза с героя – в тази фаза играчът играе със своя герой. По време на тази фаза играчът има избора да направи 1 от 3 действия:
    – да атакува и после да се мести – с това действие, играчът първо атакува чудовище и после се придвижва
    – да се мести и после да атакува – с това действие, играчът първо се придвижва и после атакува чудовище
    – да се мести два пъти  – с това действие, играчът се мести два пъти колкото неговия speed
    Ако по време на тази фаза, героят убие чудовище, то той като награда тегли една карта съкровище от тестето със съкровища, а победеното чудовище отива като точки опит за групата
  • Разкриване на тъмницата – ако играчът е завършил своята фаза с героя на неразкрит ръб от тъмницата, то той е длъжен да изтегли нов терен от тестето с терените и да го сложи на неразкрития ръб. Всеки терен има стрелка, обозначаваща как да се сложи теренът. Спрямо това какъв цвят е стрелката:
    – ако стрелката е бяла – то играчът тегли карта чудовище, поставя я в игралната си площ и спрямо това какво чудовище му се е паднало, взема съответната фигурка на чудовището и я поставя на квадратчето с купчината кости на изтегления терен(всеки терен има такава купчинка с кости)
    – ако стрелката е черна – то играча тегли първо карта енкаунтър, изпълнява ефекта й, и после тегли чудовище
    Ако все пак играчът не е завършил неговата фаза с героя на неразкрит ръб, то играча е длъжен да изтегли енкаунтър карта и да изпълни ефекта й (което хич не е приятно) 🙂
  • „Игра“ с лошите – играчът играе с чудовищата в неговата игрална площ, в реда, по който ги е изтеглил.
    На всяка карта чудовище има точките живот и бронята на чудовището, както и алгоритъм, по който чудовището се придвижва, атакува или прави други ефекти. По време на фазата на „игра“ с лошите, играчът трябва да проследи алгоритъма на чудовището и спрямо него да премести чудовището, да атакува играч или да изпълни някакъв друг ефект.

Атаката

Когато някой герой атакува чудовище или обратното, героят/чудовището трябва да избере с кое умение ще атакува. После хвърля 20-стенния зар и събира резултата му плюс бонуса от умението. Ако получилото се число е равно или е по-голямо от брояната на противника, то атаката е успешна и се нанася толкова демидж, колкото е показано на умението

Точки опит

Всяко убито чудовище се слага на отделна купчинка която формира точките опит които групата е събрала. С тях групата може да:

  • откаже енкаунтър, като махне карти с чудовища, носещи общо 5 точки опит
  • качи ниво на даден герой, като махне карти с чудовища, носещи общо 5 точки опит. Герой може да качи ниво само, ако е хвърлил натурално 20 по време на своя ход (или с други думи, играча атакува, обезоръжава капан и т.н.)

Лично мнение

Castle Ravenloft ми е една от любимите игри (Descent e на първо място все още).:) Какво точно ми харесва в нея? Играта е трудна и предизвикателна, а ако се филмираш малко и започнеш да се вживяваш, преживяването става невероятно. Къмюнитито на играта е направило още купища сценарии, кампании, нови герои и чудовища. Също така, играта има засилен кооперативен елемент и за всеки сценарий тъмницата е различна. Харесва ми това, че можеш да планираш ходовете, да обсъждаш с играчите всяко следващо действие. Играта се играе максимум за час и половина дори при 5 човека. Тъмници, приятна компания, лош вампир с армия от чудовища … какво повече му трябва на човек (освен меч, бира и доза фантазия)! 😀

Плюсове:

  • може да се играе от 1 до 5 човека (дори за 1, играта е интересна) 🙂
  • бърза
  • засилен кооперативен елемент
  • развито къмюнити, бълващо съдържание
  • играта те подтиква към това ти сам да си направиш сценарии
  • лесни правила
  • вече има излезли 2 игри(Wrath of Ashardalon и Legend of Drizzt), които могат да се комбинират с Castle Ravenloft
  • не се нуждаете от тъмничар или overlord (yay!)

Минуси:

  • не винаги играта е лесна
  • липсва кампания
Facebooktwitteryoutubeinstagram
Злото броди в тъмниците на замъка Рейвънлофт и само смели герои могат да победят ужасите, които се крият там.

Преглед на статията

Оценка

Накратко: Моля подкрепете ни като дадете оценка, харесате и споделите това ревю! Ако се чувствате разговорливи можете да ни оставите и коментар. Уверяваме ви, четем всички коментари!

Потребителска оценка: 4.23 ( 4 гласове)
0

За Недислав Стойчев

Казвам се Недислав и съм от Казанлък. Запалих се по настолните игри преди около 5 години, когато излязоха настолните игри по WoW, но от тогава до сега открих че обичам да бродя из тъмници, да убивам дракони, да хвърлям зарове, било то сам, с приятелката ми или с компанията от храбри приключенци. Обичам да играя както с приятели, така и с нови хора, просто защото е винаги забавно да доведеш нови жертви в тъмниците!

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers