събота, февруари 24, 2018
Заглавна страница » Настолни игри » Betrayal at the House on the Hill – Призрачна къща. Предателство. Драма.
Betrayal at the House on the Hill – Призрачна къща. Предателство. Драма.

Betrayal at the House on the Hill – Призрачна къща. Предателство. Драма.

Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате.
От пет шест години съм фен на Magic: The gathering,
а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения.
Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).

Предателство в къщата на хълма( Betrayal at the house on the hill) е кооперативна игра за 3 до 6 играчи, от дизайнера Брус Гласко и публикувана от Hasbro и Wizards of the Coast. Сюжета на играта със сигурност е познат на всеки фен на хорър филмите – няколко приятели решават да си организират приключение и отиват да изследват старата призрачна къща, където съвсем „неочаквано“ започват да им се случват всякакви странности и беди. Гласко е успял да създаде нещо много интересно от този изтъркан сюжет, така че ви съветвам да продължите с четенето.

Какво ще откриете в кутиятa

  • Шест фигурки на героите + шест карти с показателите на героите
  • 80 различни карти, които се разделят в три тестета – Случки, Знаци и Предмети
  • Книжка с правила
  • Книжка за Предателя(за това след малко)
  • Книжка за Оцеляващите(също след малко)
  • Специални зарове
  • 45 плочки с отделни части от Къщата на тях
  • 100 най – различни токена

 

Героите

 
 pic3013872_lg
Героите могат да бъдат разделени на физически и психически силни, като всеки от тези два вида си има свой силни и слаби страни. Всеки започва с различни стойности на показателите (сила, скорост, психика и знание), като на различните герои, показателите се увеличават и намаляват с различна скорост. Например, ако някой има 5 сила и нещо му я намали с 1, то той не е задължително да остане с 4 (вижте картинката, ако ви  обърках още повече). 

Как протича играта

pic767248_lg

    В началото на играта, всички играчи започват в антрето на къщата, като единствените обърнати плочки са коридора на първия етаж, включващ стълбите към вторият и плочката от вторият етаж, на която е края на стълбите.
    Първият играч си избира накъде да тръгне, като няма  ограничения за посоката, стига да има врата натам, накъдето се е запътил. В момента, в който играчът прекрачи прага, се обръща плочка избрана на случаен принцип. Единственото изискване за нея е тя да е за този етаж. От кои етажи са плочките е означено на гърбовете им.
     Всяка плочка може да има нарисуван на нея символ за Случка, Знак, Предмет или да няма нищо.
 
     Ако на плочката има някой от туко-що изброените символи, то тогава влезлият в стаята тегли карта от съответното тесте и прави каквото е написано на нея. Или ако си е изтеглил предмет си го запазва и си променя показателите, ако предмета му ги увеличава или намалява.
   Всеки път, когато бъде изтеглен Знак, играчът, който го е изтеглил трябва да хвърля шест зара, като сборът от тях трябва да е равен или по-висок от броя на Знаците изтеглени до сега.
   Ако сборът на заровете е равен или по-голям от броя на Знаците, играта продължава както до сега. Ако сборът на заровете е по-нисък от броя на изтеглените Знаци, то тогава се случва Обсебването, при което един от играчите става лош. Обсебеният, ако изрично не е споменато друго, е този, който е стартирал Обсебването.
   Сега трябва да се определи кое точно от 50-те Обсебвания ще се играе. Това става като Книжката с правилата се отвори на таблицата за Обсебванията и в нея се открие комбинацията от стая, в която е изтеглен последният Знак и самият знак. Например – ако в градината сте намерили Кристално кълбо, то вие ще играете „Джо Вампира“. След като това се направи, Обсебеният или Предателят излиза от стаята, като си взима Книжката за Предателя и в нея прочита каква е целта му отсега нататък. Останалите играчи отварят Книжката за Оцеляващите и там четат по какъв начин могат да спрат Предателя. След което двата отбора правят каквото могат за да спечелят.

Заключение

Играта е много, много добра! Ходовете не са дълги и всеки може да прави почти всичко, което си пожелае. Да обикаля из къщата, да си събира предмети, да си развива героя и каквото още се сетите сами.
Мисля, че това, което наистина ме спечели е как никога не знаете какво ще ви се случи, нямате представа кога ще се случи Обсебването, не знаете какво ще има в следващата стая, не знаете кой ще е предателя, не знаете нищо. Всичко това също много допринася за поддържането на постоянно напрежение, което си е важно, все пак играете хорър-игра. Но същите тези специфики на играта дават и възможността тя да бъде преигравана отново и отново.
Единственото, което не ми хареса е, че има Обсебвания, които не са балансирани. Тоест на Предателя ще му е много трудно или обратното – на Оцеляващите ще им е почти невъзможно да спечелят. Като изключим този дребен недостатък обаче, защото това са само няколко от общо 50-те Обсебвания, всичко останало много, много ми допада. Препоръчвам ви я горещо и ако сте фенове на кооперативните игри, то трябва да пробвате Предателство в къщата на хълма!

Източник на снимките: Boardgamegeek.com

Магазинът, в който се тества.

За Георги Димитров 'BigBoxSharki'

Здравейте, аз съм Георги или BigBoxSharki, ако предпочитате. От пет шест години съм фен на Magic: The gathering, а от 2-3 се увличам и по други настолни приключения. Вниманието ми го грабва всичко фентъзи (друг въпрос е дали го задържа).