събота, ноември 25, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » BattleCON: Devastation of Indines – 3… 2… 1….
BattleCON: Devastation of Indines – 3… 2… 1….

BattleCON: Devastation of Indines – 3… 2… 1….

Димитър Симидчиев 'BigBoxExplorer'

Димитър Симидчиев 'BigBoxExplorer'

От 7 години съм фен на хобито и съм минал през всякакви жанрове, тематики и механики. С времето си намерих нишата и когато не копая за нови бижута в Kickstarter играя с приятели. И все пак съм си Explorer, защото гледам да съм в крак с новите неща, които се задават на хоризонта на бордовите игри и да осведомявам своевременно.
Димитър Симидчиев 'BigBoxExplorer'

 

Choose your destBattleCONiny!

Привет, скъпи читатели! Преди малко повече от седмица ви препоръчах една игра много подходяща за двама играчи и днес мисля да ви разкажа малко повече за нея. BattleCON системата (BC накратко) поддържа биткаджийски игри в стила и духа на 2D класиките в жанра – Mortal Kombat, Street Fighter, Tekken и т.н. Тази статия има за цел да ви разкаже защо според мен това е най-великата игра на всички времена (заема безапелационното №1 в личната ми класация), но преди да стигнем до това – няколко думи за механиките на играта.

Round 1: Fight!

Преди да започне кютекът, всеки играч си избира един от 30-те боеца, включени с играта (общо в серията в момента има около 54, но само в Devastation of Indines са 30). За хората, които тепърва отварят кутията, човечетата са удобно разделени на 6 групи по трудност на механиките им.

Това е доста важно, тъй като ако се опитате да играете с някое от „по-трудните“ човечета преди да сте овладели базовите умения за играта, най-вероятно ще бъдете понатупани сериозно. Това не значи, че някои човечета са по-силни от други – играта е доста добре Boardбалансирана – но някои човечета изискват повече финес и познаване на играта, за да бъдат максимално ефективни (едно човече например изисква да можете да познавате какво ще изиграе опонента ви, преди той да го е направил!). Всяко от тези 30 човечета е доста различно от всички останали и най-добрият вариант е да си харесате едно от тях и да изиграете 5-6 игри с него, за да свикнете на механиките на играта по принцип и на конкретния стил и комбота на дадения боец.

Щом веднъж си изберете бойци с опонентът ви, те се слагат на бойното поле, животът им се наглася на 20 и започва първият от 15 рунда (хода) на мача. Мачът свършва когато единият играч свали живота на опонента си до 0 или в края на 15 рунд, като печели боецът с повече оставащ живот. Играта се играе върху дъска със 7 полета, наредени в редица, по които двете човечета се движат, като движението е много важна механика на играта, защото според него можете да уцелите или да пропуснете опонента си на всеки един рунд. Как се случва движението и въобще как се играе играта? Ами както заглавието глсаи – чрез BattleConnections, или бойни връзки!

Round 2: Fight!

Всеки играч получава 12 карти, с които да управлява боеца си. 7 от тези карти се наричат бази и 6 от тях са еднакви за всички, а 1 е уникална за боеца. Другите 5 карти, които получавате се наричат стилове и те са уникални за всеки боец. Освен тези 12 карти, получавате и картичката със специалното умение на човечето си, допълнителните неща, които то може да ползва в зависимост от специалното си умение (карти, тоукънчета и т.н.) и една картичка, която обобщава стиловете и уникалната база на човечето ви. Тази карта давате на опонента си.

SpeedsterТочно така, това е игра на перфектна информация, което означава, че опонентът ви във всеки един момент знае точно какво имате на разположение и какво можете да направите. Той трябва само да успее да ви надиграе… което никак не е лесно. На всеки ход всеки играч избира 2 карти от ръката си – един стил и една база – и ги слага с лицето надолу. Когато и двамата играчи са готови с избора си, атаките се откриват и рундът се изиграва.

Този комбинативен елемент значи, че 12-те ви карти (5 + 7) дават 35 различни опции на всяко човече. Вие никога няма да имате достъп до всички опции по едно и също време заради една от другите готини механики на играта – веднъж изиграна една двойка, тя ще премине през 2 купчинки пред вас преди да ви се върнат картите в ръката. Това означава, че изигравайки една атака, вие губите достъп до картите, от които тя е съставена за 2 хода напред. Реално по всяко едно време ще имате 8 карти в Dodgerръката си – 3 стила и 5 бази, което значи, че имате 15 опции за атака във всеки един момент.

Самите атаки имат 4 елемента – арка на поразяване (range), сила на удара (power), скорост (priority) и специален текст. Специалния текст пък може да включва защити, движение или някакви други ефекти. Всяка база им фиксирани стойности за елементите си, а стиловете модифицират тези стойност посредством „+“ или „–“ за тях. Когато се открият двете атаки, първо се сравнява скоростта им и по-бързата атака се активира първа. След това се извършват всички неща в специалния текст, за които пише, че се случват преди активация и се проверява дали опонентът е в арката на поразяване на атаката – аCounterattackerко е, атаката уцелва; ако не е – атаката пропуска.

Ако опонентът е в арката на поразяване, той понася толкова щети по живота си колкото е силата на удара на дадената атака. Това по принцип зашеметява опонента и той не може да изпълни собствената си атака освен ако неговата атака няма достатъчно високи защити. Много общо, има 3 вида човечета в играта – такива, които са бързи и удрят първи; такива, които са маневрени и могат да се измъкват от арката на поразяване на опонента си; и контраатакъри, които са бавни и с високи защити, поемат си чуждата атака, но отговарят с лихви.

Round 3: Fight!

Всеки рунд играчите изиграват една своя атака и се опитват да спечелят играта. Една от основните грешки, които нов играч може да направи е да се опитва винаги да си играе оптималните атаки. Няма непобедима комбинация и ако започнете да играете най-добрата си атака всеки ход, опонентът ви ще започне лесно да предугажда какво правите и да ви контрира безпроблемно. Истинското изкуство на ВС е да се научите да познавате какво би изиграл опонентът ви в дадена ситуация и да направите точно това с него – да го контрирате.

След като се извъртят рундовете и някой спечели мача, можете или да си стиснете ръцете с противника и да оставите играта (малко вероятно) или да направите втория мач, като победител е този, който вземе 2 от 3 мача (много по-вероятно).

Всичко това, което ви разказах, между другото, е само за базовият вариант на игра 1 срещу 1. BattleCON: Devastation of Indines предлага огромно количество други режими на игра в кутията си – от 2 на 2, 1 срещу  2 или 3, битки среущу босове, кооперативен вариант, tag-team вариант, арени, които променят правилата на терена и алтернативен набор от общите бази. Играта наистина идва с безумно количество неща и преиграваемост в кутията и дори аз, който я имам от вече година още не съм смогнал да играя повечето от тях.

Finish Him!

Сега, след като чухте за какво става дума в игрицата идва време и за моето мнение. Първо, аз много обичам разнообразието и винаги съм харесвал игри, в които има значение коя раса, човече или цвят избираш. Тук това го има в изобилие – с 30 коренно различни боеца всеки мач е тотално различен. Второ, аз много обичам да имам възможно повече контрол върху изхода от една игра – не че не играя игри със зарове или теглене на карти, но просто удовлетворението ми е най-пълно когато знам, че не късмет със зара ми е помогнал да спечеля, а само моето умение.

В това отношение играта също блести – нивото на контрол е съизмеримо с това в шах-а. Нищо не се случва случайно в тази игра – картите винаги са ви в ръката и само вие решавате кога и как ще ги изиграете. Количеството различни режими на игра също е нещо, което много ми харесва, въпреки че не съм стигнал до всички от тях – просто знанието, че мога да играя всяко едно от тези неща, изваждайки тази кутия е много яко. Ако сте фенове на японския стил на рисуване, играта може да ви допадне и на този фронт, със своя характерен фюжън на япоснки и западен стил.

Всички тези неща са причините да смятам, че ВС е най-добрата игра за 2-ма, която можете да намерите на пазара към днешна дата. Единственото  нещо, което трябва да имате предвид е, че зависимостта на играта от умението на играчите значи, че в началото сигурно ще се чувствате малко объркани защо най-добрите ви атаки не сработват. И аз бях така в началото. Мислех си, че аз реално нямам никакъв контрол в играта и всичко е на шанс. После започнах да се понаучавам да играя и видях, че аз контрол всъщност винаги съм имал, просто не съм го използвал както трябва.

BattleCON wins! Flawless victory!

Това е от мен за тази седмица – надявам се представянето на ВС да ви е заинтригувало и да поискате да пробвате играта. Аз винаги съм навит да я играя, както и BigBoxSolo. Винаги сме насреща да въведем нови хора в невероятния свят на Indines, където оцеляваш или падаш само със собствените си умения!

Магазинът, в който се тества.

За Димитър Симидчиев 'BigBoxExplorer'

Димитър Симидчиев 'BigBoxExplorer'
От 7 години съм фен на хобито и съм минал през всякакви жанрове, тематики и механики. С времето си намерих нишата и когато не копая за нови бижута в Kickstarter играя с приятели. И все пак съм си Explorer, защото гледам да съм в крак с новите неща, които се задават на хоризонта на бордовите игри и да осведомявам своевременно.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*