Последните няколко месеца за мен са пикови в играенето на нови и различни настолни игри. Почти всеки път, когато се събираме играем нещо ново. Понякога се намира една странна категория игри, които толкова ти влизат под кожата, че въпреки, че на практика изглеждат като глупави игри, ти изпитваш мазохистично удоволствие всеки път, когато си помислиш за тях. Един добър пример за това е Boss Monster, която има толкова много неща, които би трябвало да я правят лоша игра, но просто не мога да я определя като такава. Същият е случая и с Dungeon Dice. Игра, която съществува с една единствена цел – да бъде забавна! Не да бъде балансирана или пък стратегическа. Нито да бъде изчистена или динамична. Не! Просто забавна. По някакъв странен и изратен начин ми носи усещане подобно на Duel of Ages II – игра без никакъв контрол, но с усещане за нещо ЯКО!
Да не избързвам със заключението. Просто исках да ви вкарам в настроението и тръпките , което Dungeon Dice ще ви донесе.
А сега за играта!
Dungeon Dice е изцяло зарова игра, в която играчите са герои, които търсят гадове, трепят ги с насъбрани оръжия и артефакти, след това вдигат нива и събират трофеи. Целта е да се съберат трофеи на обща стойност 4 точки. Когато някой го направи, другите имат п
Преди да ви пообясня правилата, нека да поговорим за най-очевадното нещо. Играта не пристига в кутия, а в една огромна торба! Най-голямата торба, която съм виждал в игри. В торбата има по-малки торби, а в по-малките торби ще си държите всички видове зарове. Освен това, вътре можете да си държите плейматовете и книжките с правила (ако имате промо или експанжън книжки).
Чувам вече оплакванията ви – ама така няма как да събера торбата на рафта. Ще заеме място поне на няколко кутии. Нямаше ли как да наблъскат всичко в една обикновена кутия? Да, вероятно е имало как, но за мен това е един доста оригинален начин за съхранение на зарове. Доста е приятно да подрусваш торбата и вътре да се шлякат тежки зарове. Освен това, въпреки и тежка, торбата е лесна за пренасяне и бърза за сет ъп, така че е доста мобилна. Ако торбата беше и черна, щеше да прилича на стандартна метъл торба, която всеки самоуважаващ се метъл, освен ботуши през лятото, носи на гърба си.
В торбите има огромно количество уникални и специално изработени зарове, повечето от които голям размер. Това се нарича качество, дами и господа!
В играта има няколко вида зарове:
- Бели (и няколко черни промо зарове). Тези зарове влизат в черната торба и всеки ход играч тегли от там, за да види какво ще срещне. Освен гадове, може директно да открие ковчеже с предмети или любимец (от промо пакет).
- Сини. Тези зарове влизат в синята торба и всеки път, когато играч намира екипировка, бърка вътре и вижда какво открива. Тук има оръжия и брони. Играч може да влезе в битка само с две оръжия за една
ръка или едно за две ръце, както и една броня. - Жълти. Тези зарове влизат в жълтата торба. Това са артефакти и се намират трудно. Единият начин е да размените пет сини за един жълт, другият е да си спечелите или откриете. Ако намерите ковчеже и вие имате ключ или чук, можете да отворите/счупите ковчежето и да си извадите артефакт. Това са много силни предмети, които освен, че може да са оръжия, може и да са пасивни предмети, които ви дават постоянни бонуси.
- Червени. Тези зарове влизат в червената торба. Това са предметите за еднократна употреба. Това са или свитъци, или лекуващи предмети, или ключове за ковчежета, или някакви други малки бонуси, които ще ви помогнат в битка.
- Зелени зарове. Тези се слагат встрани и всеки играч ще ги получава, когато вдигне определено ниво. Това са зарове „Умение“. Те реално нямат „умение“, но понеже са зарове с цифри ви повишават шанса за успех в битката. Ако ви ранят, губите един такъв зар и ако искате да си го върнете, ще трябва да се лекувате.
- Зарове магия. Това са 5 бели зара, които представляват 5 различни магии. Понякога гадовете използват някои от тях, понякога вие можете да ползвате свитъци, за да си вземете такъв за битката. Магиите са огнена (просто добавя още щети), превръщане в жаба (сваля всички статистики и умения на противника, но шанса е едно към шест), кражба на живот (вземате най-слабия зар, който е хвърлил противника и си го добавяте към вашата сила), порив (можете да рестартирате битката) и лекуване (това може да се извърши вместо да ходите да търсите гадове).
- Зарове с нива. Всеки играч взема един такъв и с него си отбелязва нивото на героя и бонусите, които получава всеки път, щом се подобри.
- Зарове с противници. Това са заровете, които гадовете ще хвърлят.
Освен всички тези зарове има доста допълнителни, с които можете да се сдобиете, като по-мощни артефакти, специални гадове и други.
Както казах, много зарове!
Битките
Знам, че последно време го употребявам често, но и тук битките напомнят на Мънчкин.
По време на своя ход играчът решава дали ще се лекува или ще търси да се трепи с гадове. Ако се трепе, просто тегли гад от черната торбичка. Ако смята, че няма да може да се справи, може да попита един от играчите да му помогне и тук е моментът, в който трябва да се разберат за награда. В повечето случаи наградата е само една и вероятно ще се разберат за нещо от типа на – от 1-3 е моя, от 4-6 твоя.
След това, играчът хвърля зара с гада, за да види колко силен може да се падне. Колкото е числото показано на гада, толкова зарове ще хвърля. Някой хвърля заровете на гада плюс евентуално допълнителни неща, ако има уменя. В същото време играчът/играчите хвърлят своите зарове и който има по-голяма стойност в числа печели.
Ако биете черен, червен или златен гад получавате една две или съответно три точки. Когато вдигнете шесто ниво, получавате още една точка. Както виждате, не е трудно да стигнете 4 точки…
Или…
Това е игра, основана на шанса. Когато някой стигне три точки може да бъде колкото близо до победата, толкова и далеч. Може да се случи така, че десетки ходове да не може да открие гад, който носи точки. Ако пък използвате промо зарове, като например любимци, тогава шансът да изтегли нещо за точки намалява дори повече. При нас тази ситуация вече се е случвала. Играта се води с времетраене 20 минути, но по-реалистичното времетраене е 20-50 минути. Ако ви е първа игра – 40-60 минути. Защо? Сега ще обясня.
Ако ви е първа игра
Dungeon Dice е тежка откъм символи. Почти всеки зар има символи, за които ще трябва да ровите в книжката. Ако имате допълнителни зарове – в допълнителна книжка. Моят първи опит беше изключително уморителен. Трябваше да гледам абсолютно всеки зар точно как работи. Това си ме понапрегна, вероятно ще напрегне ивас. За щастие, символите стават много лесни и интуитивни още на втората-третата игра. Вече дори няма нужда да гледам в книжката. Имам някаква увереност, че знам почти всички символи. Така че ако дадете шанс на играта, тя ще ви се отплати. Всяка следваща игра ми се вижда все по-вълнуваща и чисто отпускащо забавление. Всичко става с игра и плавно Dungeon Dice ще влезе под кожата ви.
Това, което има нужда от преработка обаче е книжката. Въпреки, че е малка и символите са сравнително ясни, това, което е объркано са фазите. Кое умение след кое действие следва. Кога се изпълнява този и онзи ефект и кой първи има право да направи едното или другото. Доста е объркващо и неясно. За щастие в boardgamegeek пуснаха много добре подредено и синтезирано описание на поредните действия. Препоръчвам ви да си го изтеглите.
Comprehensive Turn/Timing Reference
Заключение
Dungeon Dice е елементарна игра с много символи и засилена нужда от преиграване, за да може да се насладите на играта. Въпреки това, преживяването, което ще ви донесе е удовлетворяващо и чисто забавление. Ако започнете играта с подходяща нагласа, че играете нещо изключително случайно, без почти никакъв контрол и дори ефект на снежна топка на водещия в играта, ще усетите чистия кеф, който носи Dungeon Dice. Да, това е думата. Dungeon Dice е чисто и просто един кеф! Така досадните Мънчкин механики тук не навреждат на играта, а и дори да зациклите, всичко няма да се проточи повече от 40 минути и то в краен случай. Да не говорим за заровете. Самото усещане на постоянно безцелно мятане на яки зарове носи такъв кеф, че ще забравите критичните си намерения и просто ще се впуснете в битките със зомбита и дракони. Понякога ние геймърите можем да бъдем едни намусени и разглезени хлапета, които можем само да изискваме и изискваме, като си повтаряме, че ако нещо не е сложно, балансирано и нуждаещо мисъл, значи не става. Глупости! Понякога искаме просто да разцъкаме нещо, за да можем да си прекараме добре с приятели, като не гледаме на него като на игра, а като на средство за допамин. Защо? Просто заради единия кеф!
ПЛЮСОВЕ:
- Много специално изработени зарове с отлично качество. Много.
- Играта пристига в уникална опаковка – огромна торба
- Мазохистично удоволствие от безцелно мятане на зарове
МИНУСИ:
- Никаква стратегия
- Ефект на снежната топка
- Късмет, късмет, късмет
Ще остане ли в колекцията ми?
- О, да!
- Засега
- Не
- О, не!
Защо?
- Ще видим докога ще продължи кефът
- Искам да си направя специално изработена допълнителна приставка на рафта, която да държи по уникален и професионално окачен начин играта. С други думи – пирон.
- Зарове! Много зарове!
- За какво говорихме? Няма значение! Зарове!
Източник на снимките: Boardgamegeek.com
Ако ви е харесала статията и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра! Дарение за сайта