вторник, март 19, 2024
Заглавна страница » Пъзел стаи » Gameline: Космическа врата – Ревю на пъзел стая без спойлери
Gameline: Космическа врата – Ревю на пъзел стая без спойлери

Gameline: Космическа врата – Ревю на пъзел стая без спойлери

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Това е една от най-новите пъзел стаи в София и една от малкото с научно-фантастична тема… Всъщност не е точно научна фантастика. Това си е фентъзи тема с фантастичен привкус. Айде, няма да навлизаме в този спор.

Преди да започна с ревюто ви препоръчвам да проследите цялото ми пътуване през стаите на София, като кликнете на бутона отдолу и започнете от първата статия.

Пъзел стаи

Космическа „Не Star Gate” стая

12360060_1486419334999457_6128222287880269679_n

Който се е поразровил в сайта на хората от Gameline веднага е познал класическата арка с неразбираеми символи. Ако видите клипчето, феновете ще чуят и позната извънземна раса. Но! Това не е Star Gate! Чувате ли MGM? Това е нещо съвсем различно.

Като нещо съвсем различно, вие ще се озовете на друга планета в изоставен бункер, където ще трябвате да събирате символи. Тези символи са пътят към спасяването на Земята. Няма да ви издавам повече, а и не съм сигурен, че помня точно историята… за това малко по-надолу.

В общи линии светът май е спазен. Моят съотборник BigBoxGeek е сигурно най-големият фен на света на Star Gate и според него е спазен. Аз си спомням единствено един филм, в който имаше портал и някаква египетска планета.

Но! Няма да си кривя душата и ще призная, че екипът на Gameline са хвърлили очевидно много труд и любов по създаването на яркия и символичен портал, който много хора, които дори не са гледали филмите и сериала разпознават.

Тематично атмосферата е добра… в по-голямата си част. За мен имаше пъзели, които ме вадиха от там, а и такива, които тематично бяха странни. Като стана въпрос…

Пъзелите

11986435_1483148235326567_8201896363184189253_n

Играта започва бавно, както почти всички стаи, които съм посетил досега. След време обаче се развива и се стига до екшън и движение.

Темпото рязко се променя някъде към средата на приключението ви и това е страхотно, но ми се щеше да бъде малко по-пропорционално. Разбирам, че старта служи за влизане в темата и историята, но в тази стая имаше твърде много статични елементи и пъзели, които бяха в привидно хаотично състояние.

По предварителните думи, ние бяхме предупредени, че пъзелите са подредени в определена последователност и ние трябва да я открием. За жалост ние не можахме и стигнахме до елемент на фрустрация. Сега, това не е негатив за стаята, защото е по-вероятно ние да сме по-тъпички.

Като цяло, в стаята можете да откриете от почти всички възможни видове пъзели на пазара на стаите – електроника, механика, скрити предмети, катинари, логически пъзели, пъзели с действие (любимите ми) и пъзели с гатанки (най-неприятните ми).

Най-оригиналната загадка беше свързана с доста действие и кооперативна комуникативност, което често казано доста ще покачи кефометъра ми в крайната оценка. От друга страна, имаше няколко неща, които не ми харесаха, както и някои рискови елементи, които силно вярвам, че няма да се харесат на доста хора.

Първо ще кажа обективните проблеми, които се крият основно в геймплей механизмите на самата стая, после ще мина към моите лични мрънкания.

Ролеви елементи

12314056_1483549791953078_7747889607867363017_n

По принцип, ако стаята успее да ви вкара в собствения си сос (тема) и вие влезете в роли, това би било страхотно! Даже ролевият елемент е следваща концептуална стъпка към развиването на пъзел стаите, според мен. Начинът, по който Gameline опитват да посегнат към това обаче не ми се струва удачен. На два пъти в стаята, тематично и спрямо историята, вие „би трябвало“ да извършите неща, за да продължите напред. Проблемът обаче е, че вие без проблеми можете да не спазите това условие и да „счупите“ играта си. Първо си мислих, че това се свежда до „съвестта“ на хората като играчи, но според мен е рисков елемент, който би трябвало да фиксира играта по такъв начин, че играчите да нямат избор. Ние играхме по правилата, разбира се, но нека не подценяваме падналата природа и естествената негативна любопитност на хората. Да не говорим, че някои играчи могат да сметнат това условие за уловка и просто да прекрачат границите на доверието. Не искам да навлизам по-дълбоко в този конфликт, защото той продобива философско-псилогически измерения. Но общото ми мнение е, че не е правилен подход както при стаите, така и при настолните игри (често срещаме и такива настолни игри). А и не би трябвало да обвиняваме играчите, защото все пак те са дошли просто да се забавляват.

Сега е време за личните ми проблеми. В разговорът ни преди стаята установихме, че собствениците са фенове на стаята Тротил на Теорема. Това си пролича и в един от пъзелите. Имаше един пъзел, който според мен не беше обвързан с логиката на стаята до този момент. Не мисля да навлизам в дълбочина, защото вече съм го правил. Можете да прочетете в ревюто ми на Теорема.

В стаята имаше и нетематични елементи, които не ме дразнят, защото почти не съм срещал стая с изцяло спазващи атмосферата и историята пъзели.

И последно…

Личният ми кръстоносен поход

Това е стая с история. Затова отделям този абзац. За пореден път се сблъсквам с насилване на история, която се опитва с груб натиск да ми влезе в главата. Методиките за представяне на история отново са стандартни и неработещи. Все още търся стая с адекватно и ненатрапващо имплантиране на история, но не в главата ми, а в сърцето ми, защото само създаването на различна емоция може да направи една стая запомняща се в дългосрочен план.

Заключение

Космическата врата на Gameline е чудесна пъзел стая, която си заслужава да посетите. Това е поредната стая от висок калибър, която предлага оригинални елементи. Очевидно е, че темата би привлякла фенове на Star Gate, както и всякакви групита на фантастичното фентъзи. Пъзелите са разнообразни и ангажиращи, а някои от тях са дори вълнуващи и запомнящи се. Стаята е една от най-трудните, в които съм бил и през цялото време ще усещате напрегността във всяко едно действие. Финалът е кулминативен и особено вълнуващ, верен на темата.

Стаята разчита на „съвестта“ на играчите, тъй като има загадки, които ви „казват“ какво да правите с огромен риск и възможност да счупите играта. Да, биха ви наказали с някоя друга минута, но това е по-скоро досадно, отколкото отговорно.

В тази стая отново има някои нетематични решения, а един от пъзелите ви изкарва от горещата вода и ви шокира с ледено студена логика, което шокиращо изисква от вас мислене на 180 градуса. Казвал съм го за Теорема, ще го кажа и тук – вероятно е търсен ефект, просто на мен не ми допада.

С други думи, има малко обективни рискови елементи и няколко субективни мрънкания, но както и да го погледнете това е прекрасна стая и трябва да бъде в списъка ви за посещения!

А ето и моите оценки

  • Силна, позната и добре спазена тема 
  • Разнообразни и хитри пъзели 
  • Някои пъзели разчитат на „съвестта“ на играчите 
  • Предизвикателна трудност  
  • Вълнуващ и кулминативен финал 

КЕФОМЕТЪР

Актуалната подредба на любимите ми стаи!

  1. Dextrophobia Vol. 2
  2. Game Castle: Колекционерa
  3. Offline: Хакерска стая
  4. 3KEY: Детективът и Машината на времето
  5. Теорема: Тротил 
  6. Hourescape
  7. Gameline: Космическа врата
  8. Vestigo
  9. Dextrophobia
  10. Offline: Египет

Отворете портала и се гмурнете в стаята на Gameline!

Космическа врата

Успяхме!

Успяхме!

 

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers