петък, май 26, 2017
Заглавна страница » Настолни игри » Astro Jam или „Хамали в космоса“
Astro Jam или „Хамали в космоса“

Astro Jam или „Хамали в космоса“

Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks'

Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks'

Some say he could shoot a moving car at 1/15... with the lens cap still on!
Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks'

Latest posts by Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks' (see all)

Доста се чудих, как на някой му е хрумнало да измисли игра тип „хамали в космоса“, но после пък се замислих, че можеше да е със зомбита или вампири и моментално започна да ми харесва повече. Та, значи бай Гьорги, Пешо, Киро Слабия и Митьо Дебелия си работят на космическата станция, разнасят всякакви боклуци, не се тормозят много, всичко е автоматика, само казваш на роботчето накъде да бута и си ядеш сандвича. Или поне така беше, докато не стана аварията и гадния централен компютър пое управлението над станцията и започна да раздава команди. „Вземи цветето от хангара и го занеси в машинното, сега кристалите от централния компютър да се занесат към резервния генератор, по пътя мини през библиотеката …“

Досещате се, че главните герои в Astro Jam са нашите космически хамали, по-точно всеки играч си има набор от трима такива, и основната цел в живота им е да изпълняват прищевките на централния компютър. Освен персоналните ви хамали, ще разполагате и със съмнителната помощ на няколко роботчета, които обаче са под командването на всички играчи и както могат да бъдат полезни, така в следващия ход да провалят цялата ви стратегия. Из цялата станция са разхвърляни кашони, които ще ви пречат. За да опитате да преодолеете този безпорядък ще използвате няколко екшън карти, с които „програмирате“ действията на космонавтите и роботите.

DSCF2574

Картите са няколко и както се оказа, доста добре замислени. Движение на космонавта в права посока или подхвърляне на предмет към друг ваш космонавт, придвижване на роботче или подхвърляне на предмет, преместване на кашон, преместване на чужд космонавт, смяна на местата на космонавт, кашон или роботче, или присвояване на предмета на съседен космонавт и едно от най-неприятните – изпращане на космонавт в открития космос… Не, не е това което си мислите, просто за известно време един от хамалите ви ще трябва да поработи нещо извън пределите на станцията и няма да може да помогне в постигането на заветните цели на централния компютър. Е, докато и на вас не се падне правилната карта с действие, когато ще изпратите някой друг да го замести.

DSCF2573

Astro Jam на практика е класическо „прецакай другарче“, което на пръв поглед изглежда просто, теглиш осем карти в началото и трябва да закараш твоите хамали да вземат нещо и да го занесат някъде, но още в първия ход разбираш, че за перфектното изпълнение на гениалния план, не достига (поне) една карта, а след ходовете на останалите играчи, перфектният план вече не струва пукната пара, защото цялото игрално поле е променено. Тук всъщност започва и „играта“, в която ще трябва да се надлъгвате с останалите за всяко игрално поле и фигурка и в крайна сметка да успеете да получите пет точки одобрение от централния компютър.

Всеки занесен на правилното място предмет дава една точка, а ако сте посетили и бонус дестинацията преди това, още една. Играта ще допадне на почти всеки играч, който обича директната конфронтация с противниците, мръсните номера и внезапната загуба. Правилата са лесни, сетъпа също, така че можете да я показвате и на новаци, които да ви бият, защото имат късмет с картите.

– Бай Гьорге, помниш ли голя’ата авария от 2196-та?

– А-а, помня, Кире, помня. Оня лудия компютур вика: „мести таз кутия до мостика“, а онуй пълно с черни дупки, тежи, тежи … с Митьо са изпотихме кат’ за цял месец работа…

Споменавайки правилата, трябва да предупредя, че в английския превод на моето копие липсваше един абзац, който е, че след като предмет е занесен на правилната активна дестинация и играч е взел точките, този предмет се слага на произволно Карго поле от дясностоящия играч.

Основен недосататък за мен са компонентите, фигурките приличат на „зайчета“ според един колега, а роботчетата странно напомнят нещо от Каркасон, кашоните за сметка на това са добре, защото са жълти кубчета. Всъщност всичко това не е чак такъв недостатък на фона на това, че просто играта изглежда прекалено генерична.  Със същия успех, хамалите можеха да не са в космоса, а да чакат на пл. Македония, изобщо да не са хамали, а зайчета, които искат да си занесат моркови и зелки до дупките, или пък вампири, които влачат трупове за закуска до ковчезите си … ъъъ не последното може би нямаше да в толкова добро.

ПЛЮСОВЕ:

  • Агресивно взаимодействие между играчите (имам предвид вътреигрово, не сме стигали до бой)
  • Бърз сетъп и лесни правила (но само ако сте ги чели предварително)

МИНУСИ:

  • Не достатъчно тематична (но пък няма зомбита +++)
  • Средно качество на компоненти (за толкоз пари, толкоз)

Ще остане ли в колекцията?

  • О, да!
  • -Засега да.
  • Не
  • О, не!

Защо?

  • Нямам друга такава игра (имам RoboRally, която е по-добра)
  • Бих искал да поиграя още няколко пъти с други играчи
  • Не ми харесва темата (то няма много конкретна)
  • Нямам място на рафта (ми нямам, ама кутията е малка)

Ако ви е харесала статията и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра! Дарение за сайта

За Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks'

Георги Павлов 'BigBoxCurlylocks'
Some say he could shoot a moving car at 1/15... with the lens cap still on!

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*