събота, юли 4, 2020
Заглавна страница » Настолни игри » Tiny Towns – настолна панацея
Tiny Towns – настолна панацея

Tiny Towns – настолна панацея

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Въпреки че обра що-годе добри отзиви миналата година, не се говори твърде много в момента за Tiny Towns. Това е жалко, защото за мен това е една от най-добрите игри за 2019 и със сигурност в личния ми топ 20.

Tiny Towns събира две от любимите ми концепции в настолните игри – строене на град и пространствен пъзел. Да, може да се каже, че повечето игри със строене на градове са някакъв своеобразен пъзел, но Tiny Towns подхожда съвсем буквално и интегрира така обичаните от мен тетрисови форми.

Започваме с отличната презентация на Tiny Towns. В кутията ще откриете десетки и десетки дървени фигурки с формата на различни сгради, които ще слагате върху лично табло.

Освен тях, в кутията има немалко количество карти в голям формат и арт на въпросните сгради, който е повече от прекрасен.

Тематично, вашият град е някакъв вид средновековен, там със стандартните му хлебопекарни и пристанища. Целта ви тук ще е да наредите  на малкото си табло правилните сгради в правилна формация, за да добиете максимални точки.

Най-големият плюс на играта е нейната преиграваемост. За всеки вид фигурка има по няколко карти, а от всеки вид карта вадите само по една на игра. Така не просто имате няколко различни възможности за конкретен вид сграда, но и се създава безкраен брой комбинации между различните умения на сградите.

Уменията са простички. В общия случай – това е просто конкретен начин за точкуване, като често този начин зависи от останалите сгради. И ако дори само подреждането на тези сгради би бил достатъчно пиперлив пъзел, то чакайте да видите тетрисовата част.

Всяка сграда има изискване за определена схема от правилно подредени кубчета от определен цвят върху вашето табло. Подобно нещо сме вижда в Taj Kalar и други игри. Когато имате подредената схема можете да направите сградата – изчиствате всички кубчета и слагате на едно от тези места фигурката на сградата. Тя вече е в ефект.

Ето и най-тежката част за хората, които не са свикнали с подобен тип пъзели – всяко място на дъската може да бъде заето само от един компонент – кубче (материал) или сграда. И докато кубчетата могат да се махат, когато се строи сграда, сградата не може, което затваря и без това малкото ви табло с едно място. И понеже всяка сграда отговаря на определена тетрисова схема, то къде слагате тези сгради може да определи както бъдещето на плановете ви, така и да ви отреже огромна част от дъската, само защото не сте предвидили правилно вашата картинка в главата предварително.  ОЩЕ НЕЩО! Ако така се случи, че сте започнали да слагате кубчета за определена сграда, но осъзнаете, че всъщност няма как да ви се получи, тези кубчета ви остават като мъртво тегло, което ще си носите до края на играта. ОЩЕ НЕЩО!!! Всяко незапълнено от сграда място в края на играта ви носи минуси. Всеки минус е тежък, защото обикновено играта се печели с около 30 точки.

Говорих няколко пъти за тези кубчета. Това е втората част от играта, която прави геймплея не просто вълнуващ, но и интерактивен. Има два начина на игра – приятелски (използва случайни карти) и вариант за напреднали.

Няма да говоря за приятелския вариант, защото модула за напреднали е по-лесен за обяснение, а и дава повече взаимодействие между играчите.

Когато е ваш ход вие казвате един цвят кубче и всички вземат това кубче и задължително си го слагат на таблото, вие включително. След това следващият казва цвят кубче и всички си вземате това кубче. Това е. Това са всички правила за вземане на материали и строене на тетрисовите части. Този вариант на игра може дава възможност за по-опитните от вас да прецакат плановете на опонентите, защото ако сте играли достатъчно и имате време да следите кой какво прави, то можете винаги да избирате кубчета, които от една страна да ви помагат и от друга да не вършат абсолютно никаква работа на опонентите ви. Този вид „hate draft” е в пълна сила в играта с малко играчи (двама или трима).

Tiny Towns може да стигне до шест играчи и най-хубавото е, че понеже всички играят едновременно, времетраенето изобщо не се променя!  Играл съм я с всяка бройка играчи и тя работи отлично.

Най-хубавата част на играта е нейната достъпност. Тук говорим за Ticket to Ride достъпност. Tiny Towns може да се играе както от геймъри, така и от хора, които никога не са виждали модерни настолни игри. Знам, защото съм обяснявал играта на пълни лаици в нашето хоби и те заобичат това бижу за секунди.

Заключение

Tiny Towns е феноменална игра. Тя предлага дълбочина и възможности за добро планиране, като добавя доза интерактивност, която малко пъзелови игри интегрират в геймплея си. Достъпността и бързият геймплей (30-40 минути) я превръщат в чудесен избор за нови играчи, които търсят нещо „за мислене“.

Компонентите на играта помагат за цялостното преживяване, а преиграваемостта е извън всякакви граници. Освен сградите за точкуване, в играта има два вида сгради, които изобщо не споменах. Едните са специални, често манипулиращи избора ви на кубчета, а вторите са уникалните сгради (Монументи), от които всеки играч има сам за себе си и само той може да строи. Това ви дава някаква насоченост за точки или пък някакво умение, което да ви създаде  повече вкус и уникалност на ходовете ви. В книжката пише, че тези трябва да са тайни до разкриването им, но аз открих, че дори и за опитните играчи няма никакво значение. Дръжте си ги открити, нивото на прецакване не е чак толкова високо, че преченето да оправдава личната ви изгода.

Добре, нека сумираме моите очевидно течащи лиги по тази игра. Tiny Towns е отлична за геймъри, перфектна за нови хора и създава пристрастяващо преживяване със своя кратък геймплей и лесни правила. Очевидно давам препоръка. Не, давам една от най-високите си препоръки!. Пълна шестица!

ПЛЮСОВЕ:

  • Отлични компоненти
  • Перфектно съответствие  Правила – дълбочина
  • Почти безкрайна преиграваемост
  • Изненадващо взаимодействие между играчите, като за този тип игри
  • Може да се играе от двама до шестима, което по никакъв начин не афектира дължината на геймплея
  • Подходяща за геймъри, негеймъри… дори и за деца

МИНУСИ:

  • Ако не си падате по пространствени пъзели, тази няма да ви промени мнението

Ако ви харесва как звучи играта, можете да кликнете на бутона отдолу и да си я купите от нашите партньори от Time2Play.

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'
Името ми е Деян. Считам се за вярващ християнин и като такъв очевидно държа на някаква ценностна система, но освен това и на хората. Хората, според мен са центъра при играенето на настолни игри. Вярвам в семейните ценности и често погледът ми над игрите е завъртян по този начин, тъй като самият аз съм семеен с прекрасна съпруга и три деца. От години работя като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*