Site icon Big Box Gamers

Shadow Hunters – да бъдеш или да не бъдеш.

Тъмнината е толкова гъста, че през нея едвам-едвам се процежда светлината от далечната луна. Подобна е само наситеността на нищото насред което се намирате. Дори и случайните минувачи ви гледат съмнително, така че не можете да определите дали са приятелски настроени или просто изчакват удобния момент да ви нападнат. Вашите врагове са някъде там, скрити на сигурно или добре дегизирани като мирни граждани и подготвящи началото на спектакъла от кръвопролития. Кои обаче са те?

Shadow Hunters e настолна игра създадена от японския дизайнер Yasutaka Ikeda с елементи на блъф и риск. Като идея е доста подобна на The Resistance и Werewolf сериите, някой даже казват че е „нещо средно между двете”. Играе се от 4 до 8 играча,и целта ви е да постигнете своето условие за победа, което ако сте Shadow е да унищожите всеки изпречил се на пътя ви Hunter, a за Hunter… точно така, същото, но в обратна посока – искате да избиете всички Shadow герои по един или друг начин (по желание без реален физически контакт). Освен двата кръвнишки настроени един към друг отбора, съществува и трети тип роля – Neutral, или по-точно хората, на които в повечето случаи им е все едно как се развива двубоя между Shadow и Hunter героите, стига да не бъдат нападани и да се движат уверено към победата. Бой ще има много, а победители малко, затова гледайте ако сте неутрални да не се намърдате между шамарите!

Компоненти

Източник: BoardGameGeek

Играта не е много богата на компоненти, но въпреки това е важно за следващите обяснения да знаете че ще разполагате с:

Подготовка за играта

Игралната дъска се поставя на масата и върху нея се разпределят 6-те места за посещаване на случаен принцип, всеки си избира цвят и си взима плочка за поставяне на ролята, а едното му цветно цилиндърче се слага на „No Damage” полето от Damage пътеката вляво на дъската. Бялото, зеленото и черното тесте се размесват и слагат в дясната част на дъската и се избират ролите, които да се включат в игра (при различен брой хора и предпочитания ролите в игра са различни).

След това нещата се развиват като в типична блъф игра – получавате една от многото роли (стават 20 ако се играе с разширението), всички ви гледат съмнително и вие гледате съмнително тях. Но… в тази игра не знаете с кого сте в един отбор. Начина на получаване на това познание ще намерите в „Ход на играта”.

Източник: BoardGameGeek

Нека поговорим малко за самата карта за роля. На всяка карта за роля има няколко важни неща за забелязване. В горния ляв ъгъл можете бързо да разберете какъв герой точно сте избрали ( червено за Shadow, синьо за Hunter и жълто за Neutral) и да разберете колко HP (живот) има вашия герой (в средата на картата вдясно). Поглеждайки по-надолу, забелязвате Win Condition (условието ви за победа) и Special Ability (специалното умение на вашия герой), като на специалното умение на някои карти е указано със ситен червен текст, че умението се използва само веднъж на игра. Специалното умение може да се използва когато е указано на картата. Ако не е, вие преценете кога ще вие най-полезно да го използвате.

След като сте разбрали ролята си и се разберете кой да е първи вече е време играта да започне!

Ход на играта

По време на своя ход, играчът е нужен да се мести от място на място. За целта хвърля двата зара и събира резултатите, като това показва къде ще се премести и какво може да направи благодарение на новото място (задължително е да се мести всеки ход на ново място). Специално за това, всяка карта за място си има изобразени едно или две числа. Единственото липсващо число е 7 (феновете на Катан ще се зарадват на това) и ако получите сбор 7, просто избирате къде искате да отидете този ход (като нямате право да избирате полето, на което се намирате в момента).

Източник: BoardGameGeek

Вече сте на новото място. Въпреки че на картите си пише всичко нужно, ще спомена, че имате следните възможности:

Можете да изберете дали да теглите карти, но изтеглите ли няма връщане назад. Дори ефекта да е негативен за вас, вие трябва да го изтърпите (освен при зелените карти).

При теглене на бели карти получавате предимно предмети за защита или се лекувате, а при черните получавате предимно предмети за атака или карти за сваляне на HP.

Източник: BoardGameGeek

Зелените карти обаче са специални… Помните ли, че ви казах че никой не знае кой е в неговия отбор? Това е единственият начин само вие да разберете.

При теглене на зелена карта вие ще прочетете какво пише и трябва да дадете картата на някой друг за да разберете повече за него. Той също прочита какво пише и действа спрямо картата (например: лекува се, наранява се, нищо не прави), което ви подсказва с какво си имате работа. Картата е изиграна, поставя се с гърба нагоре и никой няма право да я обърне (така се запазва в тайна).

След използването или неизползването на ефекта от мястото имате право да атакувате някой намиращ се на същото или на съседното до вас място. Хвърляте пак двата зара и изваждате от големия резултат по-малкия. Разликата е количеството щета, което сте нанесли. Съответният герой губи HP в размер на разликата или по-точно се задвижва напред по Damage пътеката. Ако в даден момент играч стъпи на полето отговарящо на неговото максимално HP той излиза от играта, обръща си ролята и убиеца му има право да вземе един от неговите предмети.

Успял или не да покоси някого, играчът приключва хода си (освен ако не е решил да използва специалното си умение в края на хода си). След това е ред на следващия играч.

Моето мнение

Според мен играта е доста свежа! Бих казал дори, че е по-добра от Werewolf и The Resistance в група с по малко хора. Дори само факта, че играта продължава към час най-мнохо и има достатъчно свобода и разнообразие е достатъчен за това всички фенове на блъф игрите да я харесат. Много ми хареса идеята, която са използвали. За нещо средно между стандартна блъф игра и ролева игра – всичките тези предмети, движения и персонални битки правят играта много разнообразна. Понякога изиграването е изпълнено с мистерия и мислене, всеки играе предпазливо, за да не нападне грешния човек. Понякога играчите решават просто да се забавляват и да раздават шамари наляво и надясно, без да знаят дали това им е враг или съотборник. Някои хора казват, че това прави играта прекалено произволна, но според мен истината е, че всичко зависи от компанията, с която играете. Това важи и за всички други изпълнени с блъф и неяснота игри. Иначе казано, ако всички са решили да се забавляват, няма да има нужда от спорове и оправдания от типа „Не знаех че сме в един отбор, извинявай.”.

Заключение

Ако харесвате блъф игри и имате нужда от малко повече възможности и разнообразие по  време на хода си, определено мисля, че Shadow Hunters ще ви хареса. А и дори да не сте фенове на този тип игри, пробвайте тази и може и да станете! Върви в комплект с много емоции и различаващи се изигравания, така че можете да сте сигурни – няма да ви стане скучно. Дали ще се опълчите на противниците си, дали ще се криете до последно или ще се опитате някак да ги измамите да ви мислят за такива, каквито не сте – това зависи изцяло от вашите предпочитания и стратегия.

Exit mobile version