Отново сме заедно за втората част на рубликата посветена на играта Lord of the Ring LCG. Питате ме какво е това Lord of the Rings LCG? Просто прочетете първото ревю ето тук!
Днес ще разгледаме малко по подробно две теми, а именно – куестовете и декбилдинга в играта.
Главната цел в играта е да се завърши един куест, който се състои от няколко стадия, като броя им най-често е два или три. Има и някой по-раздвижени куестове, в които даден стадий се състои от няколко различни части и играчът трябва да премине през всичките или част от тях. Но в крайна сметка се свежда до това да се мине целият куест. Звучи простичко и еднообразно, но това определено не е така. По пътя си играчите ще се сблъскат с разлчини трудности и врагове, които пречат на играчите да достигнат до заветната цел. А както ще разберете от следващите ми статии, тези цели могат да бъдат наистина много разнообразни. Дори има куестове, в които играчът е принуден да се забавя с преминаването на стадиите, но никой няма да го остави да се наслаждава на прекрасните кътчета от Средната земя. По-скоро ще трябва да събира сили и едновременно с това да се защитава от пълчищата орки, варги, тролове и др. слуги на мрачния владетел Саурон.
Всеки един от персонажите в играта, било той герой или съюзник, има три основни
Едно от най-добрите неща в тази е, че по-нетърпеливите играчи могат да вземат тесте от една сфера (не съм ви споменал какво са сферите в играта… е значи ще трябва да почакате малко:)) и да започнат да играят на минутата. И това в доста случаи може да е достатъчно, за да се премине през куест със средна трудност. След изиграването на няколко игри, стъпка по стъпка можете да си асемблирате по-силно тесте, с което ще правите все по-сложни комбинации, а оттам се предполага, че ще печелите по-лесно избрания от вас куест. От друга страна по-хард геймърите могат от самото начало да започнат със сложните комбиниации на различните сфери, а комбинациите с излизането на всеки един експанжън (наречен Adventure Pack) стават все повече и повече.
Избора дали тестето ви ще се състои предимно от Роханци, джуджета, орли или ще наблегнете на повече приспособления и карти със случки е изцяло ваш. Хард-геймърите могат да прекарат часове наред в комбиниране и оптимизиране на своето тесте. Това е още една от положителните страни на Lord of the Rings LCG, че много лесно отговаря на изискванията на разлчините типове играчи.
Но… винаги има едно НО. Не малко хора се притесняват от това, че с излизането на
За други – първите куестове ще станат прекалено лесни… и тук идва гениалността на LCG (пак ще кажа, нали е „living“). FFG, със своята система на развитие на играта е добавила хитри начини именно това да не се случва като излизат така наречените „Nightmare Decks“. Те правят първоначалните куестове по-сложни и предизвикателни за игра. Също така, според мен да се повишава трудността на куестовете не е толкова лошо, защото това кара играчът да вложи повече креативност и стратегия.
Аз лично все повече и повече харесвам LCG системата, защото не е толкова задължаваща, и всеки може много лесно да навлезе в играта, без да е хардкор кард-геймър. Основното е, че играта не ме обвързва до такава степен да следя всичко и постоянно, както CCG игра… с изключение на това, че ако искам да играя нов куест, трябва да си купя нов Adventure Pack. Другото предимство е това, че играта наистина се чувства като „жива“ и развиваща се – стъпка по стъпка, карта по карта, куест по куест…