Site icon Big Box Gamers

Vikingdoms – Jozsef Dorsonczky 2.0!

Jozsef Dorsonczky започва да влиза под кожата ми, защото вече съм изиграл почти всички (или може би дори всички) негови игри, а на една от тях дори самият той ме е съдирал от бой онлайн. Ако не сте запознати с името на дизайнера, той измисля дълбоки тактически игри, които в повечето случаи са за двама и въпреки че обикновено са кратки, сериозно ви стържат мозъците.

Ако сте забелязали картинката, не се лъжете, Vikingdoms отново е в тази тактическа категория, в която късметът не играе никаква роля. Авторът очевидно просто се е метнал на вълната викинги и го е направил точно навреме, защото вече тя започва да утихва.

Vikings е дуелна игра за двама, която използва познатите механики от най-популярната игра на Йосифчо – Six maКing, но надгражда не само с по-добри компоненти, но и с допълни правила. Ето и оригиналната част – допълнителните правила изобщо не докосват базовите правила на Six making, а са вкарани в отделна фаза.

Ако все пак не сте запознати с правилата на Six Making, или не сте кликнали на линка, който така натрапчиво ви бутах под мишката, ще се опитам да ви ги обясня на кратко – Това е абстрактна битка между двама души на разграфено поле, в което целта е да направите кула от шест пулчета, като ваше пулче стои на върха. За целта вие или слагате ново пулче, или движите кула от пулчета. Шаховата част се състои в това, че в зависимост от височината на кулата, цялата кула (или само част от нея, ако решите) се движи по различен начин. Можете да разпознаете различните видове движения от стандартните такива в шаха – като пешка (почти), като офицер, като кон, като топ, като царица.

Във Vikingdoms, всеки играч управлява кораб от викинги и битката между играчите представлява разделянето на земите, след като вече сте ги превзели заедно.

Целта на играчите е или да съберат комплект от еднакви символи от плочките или да направят 16 точки. Всяка локация, която играчите превземат им дава определени точки, така че или гоните високите точки, или еднаквите символи.

В началото на играта се избира посока, от която играчите започват – или отгоре надолу или отдолу нагоре. След това започвате да плячкосвате островите наред. Всеки остров има две зони. Когато стигнате до острова има битка. Битката се осъществява по начина, който вече споменах. Победителят има право да избере пръв зона за себе си.

Това са базовите правила, но разбира се, типично за Йосиф има и още неща – специални умения (съюзници), които играчите могат да ползват, ако съберат конкретни символи, както и редовното събиране и освобождаване на затворници между играчите. Това е важен момент в играта, тъй като затворниците са пулчетата, които играчите използват в битката.

Заключение

Vikingdoms е чудесна платформа за сблъсък между аналитични играчи, които обичат шаховите тактики и стратегии. Въпреки това, играта се усеща малко по-лека от Six Making, което се дължи основно на това, че борда е доста по-малък, но и може би заради темата и свежите илюстрации. Със сигурност, Vikingdoms е с пъти по привлекателна заради поп козметиката си.

Наречете ме елементарен, но основно поради тази причина, винаги ще я предпочитам пред Six Making, та дори и да играем само мини играта на полето с пулчетата. Събирането на комплекти ми е една от любимите механики, така че и това е плюс за играта.

Дали обаче Vikingoms ми е любимата игра на Jozsef Dorsonczky? Със сигурност не – ще му е трудно да измести Sponsio, която е дори в личния ми топ 50 за всички времена.

Заслужава ли си? Определено да! Особено за любителите на шах, на които вече им е писнало от тоя абстрактизъм (има ли такава дума?) и искат да плеснат малко тема на играта си. Палците са нагоре за Vikingdoms, приятели. Нагоре!

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

Все още трудно можете да откриете Vikingdoms на широкия пазар, но нищо не пречи да поровите из сайта на производителите, които са пълни с игри тип „името на компанията“.

Mind Fitness Games

Exit mobile version