Site icon Big Box Gamers

The Grizzled – Игра за НЕ събиране на комплекти

1912 година. Първата световна война. Малко селце във Франция. Четирима неразделни приятели, изпълнени с патриотизъм решават, че заедно ще се запишат за доброволци, като преди това си обещават, че каквото и да стане ще се върнат заедно, живи от войната.

The Grizzled е кооперативна игра с карти за 2 до 5, в която играчите ще се опитват да изиграят възможно най-много карти от ръката си, преди да се оттеглят. Целта е да изпълнят достатъчно мисии за да достигнат Мир, преди Моралът им да е достигнал нула. 

Екипировка за война

Всеки от играчите получава по два токена Подкрепа или както бързо ще почнете да ги наричате – чай. На всеки от тях има стрелка сочеща на кого давате подкрепата си. Също така и всеки си избира герой, като единствената разлика между героите е каква опасност могат да изчистят от масата. След като всеки играч е бил първи, той ще получи и по един токен с окуражителна реч, която ви позволява в началото на хода си да назовете една опасност и всички освен вас, ако я имат в ръцете си, да я изхвърлят, след което речта ви излиза от игра. 

На Мисия

В играта има две тестета, като под едното има Монумент, а под другото универсалният символ за мир – бял гълъб с маслинова клонка в човката си. Върху всяка от двете карти има по половин тесте(горе-долу). В началото на всеки рунд, първият играч избира колко ще е трудна мисията като казва по колко карти ще теглят всички. Kогато всички са изтеглили картите е време първият играч за този рунд да реши съдбата на всички, като играе карта от ръката си… Добре де, може би го пресилих малко, но е възможно и това да стане. 

На всяка карта може да има една или комбинации от шестте опасности – сняг, дъжд, нощ, противогаз, бомба и свирка. Да, има една карта, на която ги има и шестте. Освен опасностите има и карти с травми (hard knock). Kогато някоя от тях бъде изиграна, то тя веднага влиза в сила за играча, който я е играл. Ако някой играч има четири травми в някакъв момент, то той умира и всички губят играта. Травмите по някакъв начин променят правилата на играта, като винаги я правят по-трудна. В тестето има една единствена положителна карта. 

Целта на играчите е да изиграят възможно повече карти от ръката си без на масата пред тях да се съберат три еднакви опасности. Ако това се случи, всички губят мисията оттеглят се и моралът им пада. И за да е по-трудно, има карти с капани на тях и когато такава карта бъде изиграна, то се обръща най-горната карта от тестето и влиза на масата веднага, като по този начин може веднага да се провали мисията. Ако никой от играчите не може да играе карта без да провали мисията, то той може да използва умението на героят си и да изчисти опасност, каквато е посочена на картата му или да се оттегли, ако няма травма(негова или чужда), която да не го спира да направи това. Имайте предвид, че специалните умения на героите, след като се използват, се възстановяват трудно, така че внимавайте, когато ги ползвате. Ако играч се оттегли, то с него си заминават и всички негативи, които може да носят травмите му. 

Когато всички по един или друг начин са се оттеглили, се събира общият брой на карти останали в ръцете на всички играчи и толкова карти се преместват от тестето за Морал върху тестето с Мир (с гълъба).

След като падне моралът, то всеки избира един токен с чай тайно и когато всички са готови, токените се обръщат и който е събрал най – много може да махне една травма или да си възстанови специалното умение. Ако двама играчи съберат еднакъв брой чай, то нищо не се случва. 

Играта продължава така, докато не достигнете Мир или докато Моралът ви не стане нула, при което губите играта.

Заключение

The Grizzled ме изненада с това колко напрегната, бърза и всъщност трудна игра е. Вярно, подчинена в известен смисъл на късмет и случайности, но всъщност с разумна игра, тази доза шанс е доста лесно контролируема. Това е напълно кооперативна игра, в която обаче сте лишени от каквато и да е координация, тъй като не можете да казвате на другите какво имате в ръката си или на кого ще дадете чай. По един собствен начин създава автентично усещане, че сте на война и не знаете какво ще ви се спусне на главите в следващият момент и дали другарите ви под напрежението няма да онемеят или да станат егоисти, страхливци или дори тирани, и да провалят мисията. Чудесен малък, бърз, напрегнат филър или дори завършек на вечерта. Абсолютна и напълно приятна изненада за мен. 

Exit mobile version