петък, март 29, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Swordcrafters – Време е да си ги мерим
Swordcrafters – Време е да си ги мерим

Swordcrafters – Време е да си ги мерим

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Играта пристига в две версии и понеже не е много ясно кога и как можете да намерите Expanded кутията, ще говоря за базовата игра и в края ще спомена какво добавя разширената версия.

В Swordcrafters вие сте точно това, което е заглавието – ковачи на мечове. Тук обаче, темата не е лепната за играта. Напротив – козметиката е толкова извън пропорциите, че дори само тя би била основна причина да си намерите играта. В Swordcrafters няма нужда да си представяте, че ковете мечове, защото компонентите ви позволяват да си правите гигантски 3Д мечове, като съединявате големи и дебели плочки.

Тук играете за точки, а точки се вземат по три начина – най-дълъг меч (най-после имате начин да си мерите „мечовете“… да), комплекти от съседни цветове върху всяка една от четирите страни на мечовете, както и допълнителни начини за отбелязване, идващи от карти (в играта има куп такива карти, а вие използвате само 3 в игра).

Книжката с правила от 4 страници. Първата страница е корица, втората страница е сет ъп, а последната е как се точкува. С други думи – правилата на самата игра са точно една страница!

Тематично, плочки се събират, чрез „рязане“. Механиката не е нова и се нарича „I split, you choose”. Може да ви е позната от един от хитовете за 2017 – New York Slice (но и тя не я използваше за пръв път). В Swordcrafters има известна разлика от New York Slice и вместо да навлизам в разликите, направо ще ви кажа тук как работи.

На масата се подреждат определен брой плочки (в зависимост от броя на играчите). Плочките имат различен цвят рубини (всъщност са просто скъпоценни камъни, но аз си ги наричам рубини. Тези рубини са са носителите на точки, за които говорих по-рано. Някои от плочките са празни, а една от плочките е токъна за първи играч (който е от изключителна важност тук).

След като се наредят плочки, първият играч може да разцепи плочките където реши, но само с една линия. Тя може да е вертикална или хоризонтална. Не може да отцепи, да кажем, някое ъгълче от 4 плочки. Разцепването става, като леко отделите избраните групички на две. След това цепи втория играч и така, докато се изредят всички. Като всичко е разцепено, отново първият играч е на ход. Той си избира една от групичките и започва да ги нанизва на поставката на меча си, както реши, но не може да започне да кове второ ниво, преди да е забил долното. Всяко ниво има по 4 плочки и ви трябва пространствено мислене, за да прецените кое къде да отиде.

След първият играч, избира втория и така, докато на последния му остане една групичка. Който вземе токъна с първия играч е първи за следващия рунд.

Продължавате така 5 рунда и в края на играта се смятат точки по начина, който вече споменах.

Играта е бърза, изисква малко количество брейн пауър, но има достатъчно доза късмет в това как излизат плочките и кога точно вие сте първи. Този късмет помага малко на Swordcrafters, за да не се измъчвате твърде много в мозъчните си приключения. От друга страна, открих, че понякога може и да е решаващ, за да се прецакат някои мечове напълно.

Така! Не знам официално колко разпространена ще е е Expanded версията на играта, но ако съдя по това, което открих в ebay, явно и двете кутии си ги има в прилично количество. Поне сега. Поне на пазара за втора ръка.

Expanded Edition-a вкарва толкова много неща, че не мога да си представя защо бихте искали само базовата кутия, ако имате избор.

Като изключим ъгпрейднатия токън за първи играч, който вече е пластмасова фигурка, вие получавате три големи модула, които напълно ще променят стила ви на игра. Можете да ги включите и трите всяка игра. Ще вървя срещу себе си и за пръв път ще ви кажа – МОЛЯ ВИ, НЕ ГО ПРАВЕТЕ! Препоръчвам ви да вкарвате само един такъв модул на игра, защото в противен случай стоте начина на точкуване могат така да ви увъртят главата, че да се изнервите и да загубите контрол над действията си в играта… и по принцип.

Модул – връхчета на мечове. Всеки играч получава по две връхчета в началото на играта, които му дават някаква лична мисия за края на играта. Тази мисия е свързана с определени цветове рубинчета. Връхчетата заемат само две места на върха на меча и доколкото разбирам те важат не само за тези две страни, а за целия меч, но открихме, че е по-забавно, а и по-концентрирано да ги ограничим само в страните, върху които ги сложим. #Шпраймкотсиискаме

Странно е, че този модул не е в базовата игра, тъй като е достатъчно малък, но изглежда някак логично да можеш да завършиш меча си.

Модул – Реликви. Този модул е най-солидния в кутията, също така и най-значимия. Това са 48 плочки, разделени на 8 вида по 6 плочки от вид. Всяка игра само 4 от тези 8 ще влизат в игра и те ще се смесват с останалите плочки от базовата игра, но ще се появяват само по ъглите, така че няма да е толкова лесно да събирате по повече от една на рунд.

Реликвите дават още начини за точкувания. Някои изискват да бъдат събирани като комплекти, други се ползват като жокери, а трети дават специални умения.

Ако трябва да избирам между този и горния модул, бих избрал този, но ако искам бърза игра с нови хора, бих се придържал към връхчетата.

Модул – Майстор на меча… или както там се превежда Sword Mastery. Това ми е най-малко любимия модул от трите, но бих го играл от време на време за разнообразие. Модулът се изразява под формата на 24 карти, като всеки рунд ще имате избор от 6 различни начини на точкувания за този рунд – тематично, избивате чудовища. Начините са свързани отново с цветове рубинчета, които трябва да имате на една от страните.

От една страна, тази механика оправя проблемът с прецакания последен играч, тъй като той първи има право да изпълни някоя от картите, но от друга – модулът добавя още случайност, която може и да е дразнеща понякога. Освен това се добавя нова фаза и нова посока на мислене, което забавя иначе бързата игра. Пак казвам – не е лош и бих го играл от време на време, но не ми е любим.

Заключение

Swordcrafters е добра филър игра с феноменален 3Д елемент, който ще пробуди просташкия ви български хумор, независимо за какъв интелектуален и възпитан сноб се имате. Тъпите смешки ще бъдат възбудени не само от факта, че през цялото време ще говорите за мечове, но и от фалосната форма, която ще си сравнявате през цялото време. Може би по нашия край тази игра добива двоен мета смисъл.

Ако съдим за самата игра като игра обаче – ще получите отлично качество компоненти, макар и трудно събрано в твърде малката за целта кутия. Геймплеят е изчистен и динамичен, а едва ли играта ви ще продължи повече от 30 минути. Дозата късмет може и да ви подразни, а ако имате Expanded изданието и не внимавате какво вкарвате в играта, може и да ви дойде твърде много всичко. Ако обаче се предвидливи и слушате какво ви казва батко ви Дидко, карайте го стъпка по стъпка и ще си получите страхотно изкарване.

ПЛЮСОВЕ:

  • Страхотни компоненти
  • Уникален 3Д ефект
  • Бърз и лесен геймплей
  • (Expanded Edition) Множество модули, които да ви разнообразят играта
  • Провокира просташки хумор

МИНУСИ:

  • Понякога може да е твърде непредвидима
  • (Expanded Edition) Не прекалявайте с модулите, иначе може да ви се завърти главата
  • Провокира просташки хумор
Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers