- Blood on the Clocktower – Събитие в социалните игри - март 27, 2023
- Страната на чудесата – Българският Dixit? - декември 14, 2022
- Tabannusi: Builders of Ur – За феновете на екселски таблици - януари 24, 2022
Поради барманските ми години преди доооста време, винаги се оглеждам за добра игра с ресторантска, кръчмарска, барманска, хотелска или всякаква подобна тематика. Досега не съм срещал достатъчно добро заглавие… и въпреки, че Sushi Dice е далеч от тематична игра, за това, което е дошла се справя повече от великолепно.
Това е елементарна игра със зарове в реално време и продължава около 10-15 мин. О, казах ли, че пристига с огромен звънец? От онези, които се удрят от готвачите, когато е готова поръчката. О, да. Звънецът си е съвсем реалистичен. Издава толкова силен звук, че винаги внимавам колко дълбоко спят децата преди да извадя играта, въпреки, че леглата са доста далеч от гейм масата.
Играта може да се играе и без звънеца, но винаги е забавна реакцията на хората, когато докато нося играта към масата нещо вътре дрънка.
Направих толкова дълго интро, защото няма какво толкова да се говори за Sushi Dice и реших да пографоманствам. Всъщност, правилата са следните.
Има тесте с карти. Всяка карта показва определена рецепта. Обръщат се три карти в средата на масата и се слага звънеца до тях.
Двама играчи вземат два комплекта идентични зарове (с компонентите от ястията върху страните) и започват да мятат „Escape” стил в реално време, като могат да пазят колкото си искат зарове по всяко време. Целта е да направят комбинацията от някоя от картите. Когато някой успее, удря звънецът и взема картата. След това играчите дават заровете на двамата съседни играчи и се почва отначало. Играе се до няколко карти.
Дори това би било достатъчно приятно за светкавична и забавна мини игричка. Само че! Има две допълнителни правила, едно от които според мен излишно.
На три от заровете има компонент „звезда“, който е жокер, но на другите три има череп. Ако видите, че другия играч е метнал череп, можете да извикате „Yach”, или на български „Иууу“ от гнус. Тогава другият играч е длъжен да метне наново всичките си зарове, независимо колко си е бил запазил.
Тази механика ме кефи, защото трябва да сте изключително наблюдателни. Трябва с едното око да следите вашите зарове, с другото заровете на противника, а с трето картите в средата.
Втората механика е малко насилена. Целта й е да включи и останалите играчи в дуела между двамата. Когато някой от останалите види, че дуелиращите едновременно са метнали череп, тогава може да извика „Chop”. Дуелът спира. Извикалият взема едните зарове и дава другите на играча с най-малко точки.
Ако изобщо работеше, тази механика би била доста досадна, защото само удължава играта. Според мен не работи добре, защото дуелиращите са толкова задръстени в собствените си мятания, че трудно могат да преценят дали Chop е извикано в правилния момент. Освен това, често дуелиращите мятат супер бързо и е трудно за преценяване дали Chop е закъсняло. Затова трябва „съдия“, който да прецени дали е истина.
Освен това, не мисля, че е нужно да има такава насилена допълнителна интеракция. Както се изрази Ицо (BigBoxGeek): „Когато не играеш си е време да поемеш дъх и да починеш от напрегнатото мятане.“ И без това дуелите не продължават повече 30-40 секунди, така че верно, поемете си дъх.
Заключение
Sushi Dice е перфектна кратка филър игричка. Изпълнена е със забавни моменти и ще се пораздвижите малко преди следващата игра. Да, това е игра за рефлекси и напряга, но продължава толкова кратко, че едва ли ще ви изтощи толкова колкото Escape или Zombie 15, например. Компонентите са чудесни, а звънецът в кутията можете да си го ползвате и у вас, за да викате семейството на обяд.
Темата по никакъв начин не се усеща, а дълбочина не можем да търсим. Ако знаете какво да очаквате, Sushi Dice може да се закотви във вашата колекция. Мисля, че има сериозен шанс това да се случи и върху моята секция с игри.
Ако все пак не обичате игри в реално време и за рефлекси, може би е по-добре да потърсите нещо друго. Да, играта е десетина минути, но наблюдателността и постоянното внимание са не само предимство, но направо изискване.
ПЛЮСОВЕ:
- Отлични компоненти
- Светкавичен геймплей
- Можете да използвате звънеца и за битови нужди
- Изисква рефлекси и наблюдателност
МИНУСИ:
- Една от, и без това малкото, механики не работи
- Изисква рефлекси и наблюдателност
Играта можете да откриете и в България. Просто кликнете на бутона отдолу.
Освен това можете да разгледате и официалния сайт на производителите.
Източник на снимките: Boardgamegeek.com