Site icon Big Box Gamers

Star Wars: Galaxy Rebellion – Тоя Ребелиън не е като оня Ребелиън

Знам, че заглавието звучи подвеждащо, но не си представяйте FFG. По-скоро се насочете към Равенсбургер и Книция. Уаа? Книция и Междузвездни войни?

Играта излиза година преди хита (за повечето хора, но не и за мен) Rebellion и не получава никакъв шанс да изгрее. Вярно е, дори и да беше сама, едва ли щеше да се говори за нея. И то основно заради слабото й разпространение. Трудно можете да намерите информация из нета за SW: Galaxy Rebellion. Е… затова сме тук (кхъ…кхъ…)

Ако сте запознати с доктор Райнър Книция, знаете какво да очаквате – абстрактна изчистена игра с подвеждащо малко правила и изненадваща тактическа дълбочина. Хубаво, ама няма да го намерите тук.

Играта Е абстрактна. Основава се на зверско хвърляне на зарчета и сравняване на символи.

Тематично, играчите са бунтовници, които минават през шест знакови планети от света на Междузвездни войни, които от геймплей гледна точка са нещо като шест рунда. В тази игра можете да сте дори Чубака. Йей.

Всяка планета има изпитания, които трябва да се преминат. След като свършат се минава на следващата планета.

По време на хода си, играчът хвърля четири зара и сравнява символите на заровете с тези на съответната дъска / планета. Може да запази колкото иска зарове и да хвърли още само веднъж. След това решава дали ще запълни тези места по дъската с маркери. Запълването нищо не носи, но ако не сложи поне един ще дойде императора и ще стане зле (следващия път ще хвърля с два зара по-малко), а ако не сложи поне два, ще дойде Дарт Вейдър (следващия път ще хвърля с един по-малко). Хитрината тук е, че ако друг играч също не сложи, гадовете ще отидат при него.

Но… в тази игра трудно „се не слага“. Случва се, но обикновено към края на рунда, и то към последните рундове.

Основата тук се крие в запълването на редове (както виждате от снимките). Можете да слагате където си искате, стига зара да отговаря на символ на планетата, но играчът, който сложи запълващия маркер взема наградата на реда (ала Orleans).

Наградите са комбинация от точки и помощници. Помощниците са еднократни ефекти от символи или специални умения.

Вероятно в началото на играта ще закривате сами редове, но по-нататък редовете стават по-трудни и ще трябва малко тактическо мислене.

Само Чуи не беше познат от телефона ми като „лице“.

Казвам тактическо в най-олекотения вариант, който можете да си представите. Galaxy Rebellion е семейна, почти детска игра с хитрини тук и там, но като цяло е насочена към фенската аудитория, която по-скоро играе заради темата. Хубавото на играта е, че свършва за около 20-30 минути. Не е тъпа, но…

Заключение

Star Wars: Galaxy Rebellion е най-незапомнящата се игра на доктор Книция. Няма да се разочаровате, ако я играете. Има готини компоненти и приятна концепция. Всичко работи смазано по часовник и точно, както е замислено. Въпреки това, не е нищо особено и е в пренаситен жанр от добри игри. Темата по никакъв начин не излиза от играта, освен с извадените от филмите снимки, но абстрактността й се очакваше, като се има предвид дизайнера.

Играта не е популярна и има защо. Механиките може да са ясни, но звучат скучно. Липсва дълбочината, която обикновено игрите на Книция имат. Стратегия е ясно, че няма, но и тактика почти не се среща, освен беглите дози „пушурлък“ от време на време.

Ако все пак играете с деца на около 7-8 години, мисля че можете да си изкарате добре. Виждате ли, ако играта беше напълно и ясно детска, тогава щях да я съдя като такава. За мен, целевата група са семействата, но в тази категория трудно се влиза с нещо толкова…“само окей“.

Пробвайте я. Може и да ви хареса. На мен ми хареса. Но за малко. Вече не желая да се връщам назад.

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

Exit mobile version