петък, април 19, 2024
Заглавна страница » Настолни игри » Skyliners – абстрактна игра със строене на 3Д небостъргачи!
Skyliners – абстрактна игра със строене на 3Д небостъргачи!

Skyliners – абстрактна игра със строене на 3Д небостъргачи!

Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Една от игрите, които ми направиха особено впечатление докато гледах стрийминга на БГГ в Есен миналата година беше игра, която използва кутията си за основа, върху която играчите издигат огромни небостъргачи.

За щастие, Skyliners изглежда наистина тематично. За нещастие, в нея няма наистина нищо тематично. Всъщност това е игра, която като нищо можеше да бъде изобретена от известния доктор Райнър Книция. Даже това не се дължи само на абстрактността, а и на простия дизайн, който, колкото и да е оригинален, често се изчерпва след няколко игри.

В Skyliners играчите се опитват да изпълнят тайни договори, които сами сключват по време на играта, като често намеренията на единия играч могат напълно да разрушат договора на друг.

pic2659940

В началото на играта всеки започва с еднакви карти. Всяка карта олицетворява една улица, която се вижда от погледа на играча. Да… всичко в тази игра се следи от перспективата на играчите.

Всяка карта има различни залози. Вие можете да сключите договор, че например в улица „А“ ще направите сградите по определен начин и ако успеете, накрая ще получите точки.

Ето и хитрата част… Често от строене няма да имате време за сключване на договори, защото имате две действия и сякаш винаги по-изгодното е да строите. Но… ако нямате договор, няма да вземете нито една точка. Така… едно по едно.

Строенето

Когато строите, слагате едно парче от своите върху вече поставяно парче или върху най-долния ред. Ако сложите покрив, повече не може да се строи, ако сложете парк, също… с тази разлика, че паркът се строи само върху най-долната част.

Целта е в края на играта да имате сключени договори, в които правилно сте заложили, че във всяка улица ще се виждат толкова небостъргача (кули/сгради), колкото сте предположили. С други думи – ако най-високата ви кула е първа, вие ще виждате само една.

Договорите

20160309_233848

Винаги първо строите, но после имате възможност или да строите отново или да сключите договор.

Това се случва върху едно хитро малко столче, върху което поставяте картата си с договор в тази посока, в която ви показва договора, който искате да сключите. Така, като играта свърши, всички ще се обърнат и ще се покажат само сключените договори.

Освен това, в договорите има лек момент на „изпитай си късмета“, който наподобява на механика от Camel Up. Колкото по-рано сложите договор, толкова по-голям шанс имате за бонус, но пък е твърде рисковано, защото много неща могат да се променят до края на играта.

Въпреки, че кулите са разноцветни, те не пренадлежат на никого. Тоест, вие можете да слагате навсякъде. И понеже всеки вижда своите улици само в неговата ориентация, често борбата за определени кули е жестока. В края на играта, когато се изпълни договор се слагат антени от съответен цвят (на играча, изпълнил договора), които дават още точки. Тоест, ако вие сте сключили договор късно и в него се връзват кули, върху които вече има антени, няма да можете да се включите за бонуса.

Освен тези неща, има и лека борба за надмощие в определени части от града, но няма да навлизаме в това. Играта свършва, когато на един играч му свършат кулите, което е след не повече от 30 минути.

Преди да позаключа, няма как да не обърна внимание на изключително глупавите гларуси, които уж трябва да се закрепват върху някакъв начин върху кутията и така да се отбелязват точки. За жалост, те не се задържат добре и са „gimmick”, без който играта би била по-добре.

pic2633886_lg

Заключение

Skyliners е сравнително окей игра. Въпреки 3Д ефектът си, играта не успя да ме грабне до такава степен, че да горя от желание да я играя. Със сигурност има качествата си и определено е стабилна игра откъм механики, но още с първата игра успя да убие ентусиазма ми. В нея няма нищо счупено и някои неща си звучат доста хитро, което ме навежда на мисълта, че играта със сигурност ще се хареса на огромен кръг от хора. Всъщност, доколкото съм чел, това си е обичана игра.

Въпреки фигурките, това е абстрактна игра. На моменти ми напомни като усещане на Medina, но също като в Medina, искреното ми вълнение, когато получих играта изгоря твърде бързо. Преиграваемостта на играта идва единствено от интеракцията между играчите, но в повечето случаи тя е твърде случайна, защото хората просто се опитват да направят договорите си. Да, можете да прецакате някого просто ей така, но това ще ви отнеме половината ход. Винаги е по-добре да мушнете някой договор.

Не знам… вероятно ще ме обявите в смукане на пръсти, и ще бъдете съвсем прави, но ревютата на игрите, които са ми „просто окей“ са най-тегави. Опитах се да извадя нещо, което да отличи тази игра в крайно позитивния или крайно негативния спектър, но за съжаление не успях.

ПЛЮСОВЕ:

  • Чудесен визуален 3Д ефект
  • Бърз геймплей – под 30 минути
  • Лесни правила

МИНУСИ:

  • Забравяем геймплей
  • Случайна интеракция
  • Калпав начин за отбелязване на точки

Напълно ви насърчавам да скокнете към сайта на Schmidt, за да разберете повече от играта и дано откриете колко не съм прав.

Schmidt Spiele

 

Facebooktwitteryoutubeinstagram

За Деян Георгиев 'BigBoxGamer'

Собственик съм на кафене с настолни игри насочено към хората без опит в игрите. Стремя се да играя всички модерни и актуални настолни игри, но се опитвам да давам светлина основно на по-странните, по-отритнатите, по-апокрифните и тези игри, които рядко се появяват под прожекторите. Имам дългогодишен опит като сценарист в телевизията, предимно на комедийни предавания и затова от време на време пускам неуместен и несъдържателен хумор, който понякога е толкова тъп, че са налага да го обяснявам.

Отговори

Няма да публикуваме електронната ти поща. Задължителните полета са маркирани *

*

Big Box Gamers