Site icon Big Box Gamers

Sentient – Мозъчна турболенция на мин-макс!

Обичам пъзел стил игрите и точно тази абстрактна идея ми крепеше хайпа, докато чаках Sentient да се появи от преордъра в Pikko Games. Освен това, играта е на Renegade Games, които никога не разочароват с качество на компоненти и с …кхъ… мамата си джаз цени… кхъ…

Щом отворите кутията ще откриете куп карти и токъни с детайлен и красив арт, както и 20 шест стенни зара. Да, те са стандартни, но… нищо стандартно няма в изработката им. Цветове и разцветките, изрусувани по тях ги правят уникални и, нека си го кажем, разкошни. И понеже вече заговорих за арт, ще спомена и най-голямото ми разочарование от играта – илюстрациите по картите. Да, те са чудесни, но са точно 5 различни картинки, обозначаващи различните фракции в играта. Все пак плащате солидна сума за тази игра, а и компанията не е коя да е. Така че не мисля, че Renegade имат каквото и да е оправдание по този фронт.

Илюстрации-шмилюстрации. Те могат единствено да водят към сай фай темата, хвърлена ей така върху играта. Играта на практика обаче е абстрактна, така че фокусът ви няма да е върху вникване в атмосфера.

Sentient е смес между игра с поставяне на работници, събиране на комплекти и контрол на територии.

Основният начин да печелите точки е чрез карти, с които ще се сдобивате с вашите работници от средата на масата. Ако в края на рунда (В играта има три рунда) успеете да изпълните условието на картата, тогава получавате точки, указани на картата.

Другият начин за печелене на точки е събиране на токъни от определена фракция. В края на играта умножавате всеки токън по всяка карта от една и съща фракция.

Споменах за зарове. Всъщност заровете се хвърлят точно три пъти в цялата игра. През останалото време те са статични и се променят с умения на карти.

По време на вашия ход вие поставяте един от работниците си над някоя карта, след която я вземате. Поставяте я пред вас, под таблото си. Целта ви е да изпълните условието, което е свързано с двата зара над картата. Условията са неща от типа „Левият зар да е по-голям от десния“, „двата зара да са шестици“, „Сборът на заровете да е четен“ и подобни, както и някои по-сложни за изпълнение. Всъщност, колкото по-трудно е едно условие, толкова повече точки ще дава картата, ако то бъде изпълнено.

Да, може така да се случи, че да сложите картата, където вече е изпълнено това условие, но това не ви гарантира, че заровете няма да се променят. Защото гледайте какво става – всяка карта пристига и с плюсове, минуси или знак равно във всеки горен ъгъл. Тоест, всеки път щом слагате карта, тя ще променя заровете над нея. Освен ако не сложите на тези знаци асистенти. Имате няколко асистента всеки рунд.

Но дори да сте преценили това, трябва да имате предвид, че съседната до нея карта ще използва един от двата й зара. С други думи, трябва да мислите напред…

Бът уей! Има и мор. Когато вземате карта от средата на масата трябва да преценявате къде точно си слагате работника, защото в края на рунда ще се борите за токъните, които са съседни до вашите работници. Който има повече работници общо от двете страни на всеки токън го получава. А както казах – тези токъни са модификатори на точки в края на играта. За да ви помогнат в този контрол за територии отново се намесват верните ви асистенти. Всеки път, заедно с вашия работник можете да слагате и асистенти. Но те са ограничени на брой и трябва добре да прецените за какво са ви по-ценни – за премахване на плюсовете и минусите по картите, или за завземане на контрол.

Заключение

Sentient ще ви изпържи мозъка. Това е пъзел тип игра, но по-скоро се доближава до математически ребус, отколкото до пространствена загадка. С други думи, тук няма обща картина, която трябва да виждате от далеч, а фокусът ви ще бъде върху тактическите решения, които можете да нагласите спрямо ситуацията точно в този ход. Да, вероятно ще се съсредоточите върху събирането на конкретни карти, но понякога самите карти нямат да ви бъдат чак толкова изгодни, че да си струва риска да не ги изпълните. Като добавим и че вземането на карта не е единствената причина да си поставяте работника, както и важността на цилиндричните ви асистенти, Sentient се превръща в предизвикателство.

ВНИМАНИЕ! Предупреждение за аналитична парализа.

Това е игра за мин-максване и дъвчене на цифри, така че ако Иван за село Балван ви блазне повече, отколкото x – y2 = tiURlю гювеч вероятно бихте искали да стоите далеч. Ако все пак математиката в игрите ви кефи, мисля че Sentient е страхотно допълнение за вашата колекция.

ПЛЮСОВЕ:

МИНУСИ:

Ако ви кефи как звучи играта, можете да си поръчате от магазина на нашите партньори от Time2Play.

Купи: Sentient

 

Източник на снимките: Boardgamegeek.com

 

Exit mobile version