Site icon Big Box Gamers

Игра за принтиране: Stardust Imperium

Някога, докато сте играели Magic, случвало ли ви се е да си мислите „Добре де, ми ако играта беше повече ориентирана към събиране на ресурси и точки, а не към унищожаване на противниците, как ли щеше да изглежда?“ Ако сте, то следващите редове са за вас. Ако не сте, но съм разбудил любопитството ви…ами заповядайте, сипете си чай, настанете се удобно пред камината и да започваме.

Stardust Imperium e игра с карти за 1 до 4 души, разработена е от дизайнера Gunhae Lee и публикувана от Kigs – Korea Indie Game Shop, през 2013 година. Играта е определена от нейния автор като комбинация между Race for the Galaxy и Magic: The Gathering. Дали е така ще трябва да кажат тези от вас, които са играли и двете. Аз съм играл само Magic и определено има допирни точки с нея, но да видим какви точно.

Компоненти

 

 

 

 

 

Как протича играта

Добре дошли, Лордове на Вселената, време е да покажете кой от вас е най – добрият и най – способният! Пригответе любимата си топла напитка, обуйте си удобни чехли и е време да преминем към създаването на вашите Империи.

Преди да преминем към същината, ще бъда добър домакин и ще ви запозная с това какво има на лицето на вашият най-верен слуга – картата.

Най- отгоре вие виждате нейното име. След това по – долу вляво виждате нейната цена, ако искате да я призовете и колко ще ви донесе тази карта, ако я продадете. От срещуположната страна виждате колко точки ви носи тази карта, ако на краят на играта тя се намира на масата пред вас и нейният вид. И най – накрая в долната част на картата виждате какво специално умение има тя. А сега да пристъпим към действието.

След като размесите картите, на първият играч се дава една карта с гърба нагоре, това е неговата стартова Точка за Победа и тя не участва директно в играта. По време на играта той ще добавя още към нея. На вторият се дават две Точки и така нататък до четири. След това на всеки се раздават по 5 карти, останалите се поставят по средата на масата, така че всички да имат достъп до тях. Това е Тестето. Първият играч е…първи…да, знам, странно е.

Ходът на всеки играч преминава през няколко фази – Възстановяване, Основна Фаза, Проучване/Призоваване,  Активиране на умения, Ограничения и Край на хода.

И така играта продължава, докато не се случат две неща – някой има осем карти на масата пред себе си или свършат всички карти от Тестето и Купчината с Изхвърлени. Щом някое от тези двете се случи, то се броят точките. Първо се събират точките на картите пред вас, след което към тях се прибавят всички Точки за Победа(това са картите, които ви се раздадоха в началото с гърба нагоре, плюс допълнителни, които евентуално сте натрупали по време на игра). Ако има играчи с равни точки, то всички те са победители.

„Империи…пък с карти, нещо не се връзва.“, вероятно това са мислите, които ви се въртят в главата след като сте прочели горните редове. Е, ще трябва малко да се напънете и да ползвате и въображението си… Хайде де, как играете Magic без да си представяте огромните чудовища, които призовавате и карате да се бият едно с друго? Тук е същото, много от картите носят имената на различни сгради, политики, видове планети, астероидни пояси и други в този род, така че вие практически градите Империята си от тях.

Заключение

Stardust Imperium е лека и приятна игра на карти, с икономически фокус, за всеки. Казвам го напълно съзнателно, няма човек с IQ повече от 85, който да не може да играе тази игра и това не е нищо лошо, точно това е била целта на Gunhae Lee, когато я е правил.

Stardust е чудесна, ако търсите нещо леко, с което да разпуснете след изморителна игрална сесия или просто имате малко време за губене. Но в същото време предлага добро количество възможни комбинации от карти и стратегии за победа.

НО! Играта не е заместител или алтернатива на Magic, въпреки, че както видяхте имат много общо. Тази е в пъъъти по-лека от отрочето на Ричард Гарфийлд, така че ако търсите нещо с което да замените старата класика, то ще трябва да потърсите другаде.

Въпреки, че намирам играта за приятна, няколко неща не ми харесаха в нея.

Първото е използването на карти за отбелязване на точките, щеше да е добре според мен, ако имаше една купчина от стотина токена/пула/кубчета или дори малки дъски, на които играчите да отбелязват колко точки са натрупали. Картите стоящи пред вас, обърнати с гърба нагоре не допринасят за нищо освен, за шанс да ви прецакат стратегията, понеже картите, които ви трябват са в нечия купчина с точки.

Второ, играта е състезателна, от голямо значение е да успеете да сложите осем карти на масата, докато имате преднина в точките, но няма много карти, които да ви попречат да направите това или вие да попречите на другите. С други думи няма карти, с които да се бъркате в играта на противниците си значително, механиките са основно съсредоточени върху това да теглите карти и да получавате точки.

И третото, което не ми допадна е странния начин, по който са обозначени различни неща в уменията на картите – астериски, стрелкички, двоеточия, точки и запетайки, като всяко от тези има особено значение или придава такова на текста около себе си. Малко е…объркващо. Тук ще спомена и поредната алтернатива на tapping untapping – sliping unsliping. Как точно това се връзва с тематиката или с каквото и да е, да го беше оставил просто изтощаване на картите, те и без това се водят изтощени, а Фазата се нарича Възстановяване.  Този стремеж някоя механика да се казва по свой си начин, понякога стига до крайности.

С други думи играта е?

Приятна, бърза, мирна игра на карти, която няма да разруши приятелствата ви, но ще ви помогне да разпуснете след три часова патова ситуация на Magic. Пробвайте я, драги господа и дами, съдбата на Империите ви е във ваши ръце.

Линкове:

[sociallocker]

Правила

Карти

[/sociallocker]

Ако ви е харесала статията и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите!

Дарение за сайта

Exit mobile version