Добре дошли в Mage Wars (MW) – истинският дуел между магьосници. В тази игра всеки играч избира по един архетип на магьосник (wizard, warlock, beastmaster, priestess) и изгражда книжка с магии около него. След това двамата маг-а, които ще се дуелират влизат в арената и мачът започва – с движение вътре в арената, избор на заклинания всеки ход, екипиране, призоваване на армии и канализиране на магическа енергия.
Как се играе MW?
Когато двамата магьосници влязат в арената (4 х 3 полета), те започват в противоположни ъгли и без нищо налично. Редувайки се, те ще призовават армии, които да се бият за тях, ще създават структури и стени по терена, ще омагьосват различни неща, ще призовават екипировка, която да ги прави по-опасни и ще хвърлят директни магии едни срещу други. Всичко това продължава докато един от маговете не издъхне.
Играта е разделена на рундове, като всеки рунд играчите се редуват да активират армиите, които контролират – в началото това ще бъде само магьосникът, но с течение на играта могат да се появят от гоблини, през вълци и демони, та до ангели и хидри. Колкото повече армия имаш, толкова повече активации би имаш всеки рунд. По време на всяка активация, всяка твар може да движи и да направи едно „бързо действие“ или да направи едно „цяло действие“. Самият магьосник, понеже е по-могъщ има и едно допълнително „бързо действие“.
В началото на всеки рунд, преди да започнат активациите се случват 2 неща – магьосниците канализират магическа енергия (мана) колкото казва тази им статистика и след това отварят магическите си книжки и избират 2 заклинания от тези в тях. Правилно прочетохте – тук няма „декове“, а магическа книга, която съдържа всички магии, които сте сложили в нея (как се строи тя ще видим след малко) и в началото на всеки рунд имате достъп до всяко заклинание. След като изберете 2 от тях ги изваждате от книжката и ги поставяте с лицето надолу пред вас – от тук нататък тези 2 магии са ви на разположение за този рунд.
Омагьосването (enchantments)
Строенето на книжки
Изводи
Играта е страхотна! Усещането за дуел между магьосници наистина е постигнато много добре. Избирането на правилните заклинания за всеки рунд е критично, строенето на книжката е много забавно и стратегичсеско, движението по арената е от жизнено значение, а заровете имат сравнително предсказуемо разпределение. Това последното го споменавам, защото значи, че сравнително рядко има прецакване заради заровете – случва се разбира се, но рядко. Ако искате да видите какво е усещането да влезете в арената и да се изправите срещу друг маг – това е играта за вас. Ако искате контрол върху това какво имате на разположение – това е играта за вас. Ако искате да имате принос в решаването на съдбата на Етерия – това е играта за вас!
+ Атмосферата
+ Арта по картите
+ Няма случайност от теглене на карти
+ Всеки маг е много различен и дори два еднакви маг-а могат да подходят различно към книжките си
+ Компонентите
– Все пак има зарчета и това може да не се хареса на някои
– Пълните правила на играта отнемат известно време, за да се усвоят
– Основната игра има малко странно разпределение на картите, което прави второ копие от нея доста препоръчително (а това са още средства)
Източник на снимките: Boardgamegeek.com
Ако ви е харесала статията и като цяло нашия сайт, моля да ни подкрепите! А ние ще ви благодарим с подарък – игра! Дарение за сайта