Site icon Big Box Gamers

Интервю с MAGE Company

Александър Аргилополус и Майкъл Андресакис са собственици на една изгравяща компания на пазара – MAGE Company. Да, тя съществува от няколко години, но от скоро тя започва да излиза все повече и повече напред сред големите в бизнеса.  Може би най-известната им игра до този момент е 12 Realms, но тази година се очаква нов абсолютен хит от тях – Raid & Trade. Това е интервю и с двамата.

Можете да прочетете нашите ревюта на две от техните игри, като кликнете на бутоните отдолу.

12 Realms Hoyuk

Относно вас и настолните игри

Помните ли първите настолни игри, които някога сте играли и какво беше чувството?

Ами, това е почти невъзможно, може би Монополи или нещо подобно, но чувството е винаги същото… Основно, тогава беше по-забавно, защото хората обичаха повече да играя и по-малко да критикуват.

Коя е последната настолна игра, която играхте наскоро?

Dungeon Fighter и честно казано не ни хареса. Ние не си падаме по този тип игри.

Как мислите, че са се развили игрите от първия път, когато сте играли?

Ами, те са като технологиите. От първия телефон… до тъч скрийн айподите. Игрите са се развили много, но някои от старите все още остават на върха! Ах, този… Heroquest.

Какво най-много харесвате в настолните игри?

Те те карат да избягаш от реалността и да навлезеш във фантастичен свят, където следваш съвсем други правила.

 

Относно Mage Company

Кога започнахте компанията си, ти и Майкъл Андресакис?

Mage company беше създадена от мен и моя партньор Майкъл. Идеята ни дойде, когато бяхме на около 13 години и играехме няколко игри с карти.  Мислихме си да си създаваме наши игри. Стартирахме MAGE в края на 2010 и ето ни сега тук. А относно защо сме създали MAGE, това е доста очевидно… ние обичаме игри.

Коя ви е любимата игра на MAGE?

12 Realms и Raid and Trade.

Кое е най-важното качество за един дизайнер на игри?

Да бъде креативен, да приема критика, независимо от това дали е негативна или позитивна, да бъде отворен към промени, да участва в рекламни дейности, да не копира просто други игри от пазара.

Колко време средно отнема правенето на настолна игра?

Няма такова време, тъй като всяка игра е различна. Пример за това – от една страна имаме Love Letter, а от друга  Elder Sign – ден и нощ. Всяка игра е напълно различна. Имаме нужда поне от година, за да издадем игра, след като вече сме написали правилата. Това е заради рекламата, която трябва да й изградим преди това.

Според теб и Майкъл, коя е най-трудната част от процеса на създаване?

Не можем да разграничаваме нещата. Всяка част си има своите трудности, да бъдем откровени. Няма такова нещо като лесна част.

Имате ли някои забавни спомени от процеса по създаването на някоя игра и ако да – можете ли да споделите един или два?

Твърде много, но повечето са с игри на думи или нещо такова. Наскоро завършвахме новата си игра – Raid & Traid, бяхме зациклили на „времето за чакане по време на чуждите ходове“ и се чудихме как да го редуцираме. Сред всички хора, които бяха на масата, имаше едно момиче, което също играеше с нас. Та ние спряхме да играем и започнахме да спорим как ще  оправим проблема с чакането.  Нали се сещаш, всички говорихме едновременно и след около час, тя вече беше заспала от чакане. 

 

Относно Kickstarter   

Можете ли да ми разкажете за вашия опит с Кикстартър?

Труден, състезателен, винаги търсим нови идеи, по-добри игри, по-широка реклама, контакт с хората. Това изисква много работа и вероятно могат да се появят няколко грешки. Като цяло е много предизвикателно.

Как решавате какви ще бъдат „Stretch goal”-овете (бонуси при постигнати цели в цената) в проектите ви в Кикстартър?

Ами, това е доста трудно. Има връзка с правилата на играта, стила, цените, как хората биха гледали на производството, ако може да ги представим по-добре. Има много фактори, които финализират целите в един проект.

Разкажете ми за проектите на MAGE Company, които в момента са в Кикстартър?

В момента върви кампания за Hoyuk: Anatolia, разширението за Хоюк. „Миролюбива долина, където 5 клана са се установили от поколения насам, събирали са реколта, отглеждали са животни и са възпитали децата си – сега там има проблем. Пренаселено е. Земята е оскъдна, но не и амбициите. Всеки клан се бута да се сдобие с повече и повече земя, за да се придвижи напред в целите си, което предизвиква другите кланове да имат по-малко земя за обработване. Гоненето на миролюбиво съжителство се е сменило с амбициите на всеки клан за лична власт. Вече трябва да поведете вашия клан към победа или долината няма да се нарича повече ваш дом!“

 

Относно Hoyuk

Страхотните компоненти в Hoyuk!

 

Как ви хрумна идеята за тази игра?

Това беше игра за принтиране, която има награди от Франция. Ние я свалихме, играхме я, чудихме се защо не е издадена официално и се заехме с тази работа. 🙂 Бързо и тихо..!

В Кикстартър има официално разширение за Hoyuk. Планирате ли бъдещи разширения, както го правите за 12 Realms?

Да и едно от тези разширения е Месопотамия, където клановете ще развиват изкуството на войната, каквото е било по това време. Веднага щом сме готови с разширението ще публикуваме повече информация.

 

Споменахме 12 realms

Пари, пари, пари!

 

Мислите ли, че сте най-известни с играта 12 Realms?

 Не знаем. Когато стартирахме MAGE с Майк си казахме, че искаме да направим различна игра и това е, което направихме. Всяка игра си има своите забавни моменти. Мисля си, че привличаме към нашата компания хора с различни стилове. Може би 12 Realms ни помогна малко повече.

Защо смятате, че тя е най-популярната ви игра?

Това е заради приказките, приказните светове, геори, великолепните миниатюри, шарени компоненти. Комбинирай всички тези елементи и ето че имаш вкусно ястие. 🙂

Ако трябваше да избирате, кое би било – страхотни компоненти и посредствен геймплей или страхотен геймплей и посредствени компоненти?

Страхотен геймплей и посредствени компоненти. Можеш да смениш компонентите, но геймплеят трябва да бъде добър.

Коя е най-добрата част в 12 Reams, според вас?

Ние смятаме, че това е целия проект, но ако трябваше да избираме, тогава ще кажем така – Арт, миниатюри, механики.

Какво е бъдещето на 12 Realms? Ако ще има 12 дъски като „12 реалности“, кога планирате да пуснете всички реалности?

12 Realms е пусната на пазара. През Март пускаме: Ancestors Legacy, където още 4 реалности са включени плюс зони за базовата игра и разширението. Ghost Town е секретна реалност и зоната Ghost Galeon. През април пускаме Кикстартър за последното голямо разширение – Bedtime Stories с последните 4 реалности и така всичко става  13 реалности.

 А след това – ще има ли разширения?

Със сигурност ще има голяма кампания за миниатюри. Наистина голяма кампания. За други разширения – подготвили сме нещоо уникално, но все още не можем да разкрием нищо.

 

Проектът Raid & Traid все повече се разраства!

Очаквате ли тази игра да бъде хит и какво смятате, че я прави уникална, като имате предвид стотиците игри, които постоянно се появяват на пазара?

Е, няма много игри като тази. Тя не е сериозна, не е и анимационна. Има голямо разнообразие от напълно различни компоненти, уникални зарове, миниатюри, токъни, дъски, плочки, карти с различна големина, сценарии, специални дъски, истории, ние сме вкарали много идеи в играта. Тема, история, арт и механики се сливат приятно и вярваме, че играта ще се представи добре. Всъщност, самите ние ще направим английската, френската, испанската версия, а сега работим върху немската.

 

Какво е бъдещето на Mage Company?

Програмата ни е пълна за много време напред ако говорим за игри. Нашият опит с Кикстартър се разраства, от тази година започваме да посещаваме повече изложения и също така ще присъстваме на UK Expo от тази година. Планираме и някои стъпки за щатите. Никой не знае какво ще е бъдещето всъщност. Ние просто бачкаме здраво и се опитваме да го изградим сами. 🙂

И последно – един лигав въпрос! Ако животът ви беше настолна игра, каква би била и защо?

Уау, това е наистина трудно…ами, шах. Един грешен ход може да се окаже фатален за играта.

 

Можете ли да споделите няколко думи за бързо нарастващата настолна общност в България?

Силно препоръчваме да започнете да играете. Може би някои смятат това за странно, но не е. Ще срещате нови хора, ще създавате приятелства, това е по-добре, от колкото да стоите пред компютър. Настолните игри могат да предложат информация, забава и добра компания. Правете малки сбирки, стъпка по стъпка, извикайте приятел да се присъедини, препоръчайте игра в работата, в училището си. Настолните игри се раздвижват наистина бързо по целия свят, бъдете част от тази общност и открийте усещания, които не сте изпитвали никога преди това.

Можете да подкрепите кампанията за разширението на Hoyuk, като кликнете на бутона отдолу!

Hoyuk: Anatolia

За да научите повече за MAGE Company, натиснете този бутон!

MAGE Company

Много бутони, много нещо! Ако сте харесали това интервю и бихте желали да бъдем още по-добри в работата си, моля да ни подкрепите като направите малко дарение. Така ще имате шанса да получите като благодарност подарък – игра!

Дарение

 

Exit mobile version